اعلام نتایج ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

اعلام نتایج ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

نتایج کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 در دو مرحله منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. در مرحله اعلام نتیجه اولیه ارشد دانشگاه آزاد، وضعیت علمی داوطلبان مشخص شده و در مرحله اعلام جواب نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، وضعیت قبولی یا عدم قبولی داوطلبان مشخص می شود.

 

 

داوطلبانی که با هدف قبولی در رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با یک دیگر به رقابت پرداخته و در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ شرکت می کنند، نتایج خود را در دو مرحله دریافت خواهند کرد. جواب اولیه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد همزمان با دانشگاه های سراسری در قالب کارنامه علمی منتشر شده و در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

در این کارنامه علاوه بر درصد دروس امتحانی، رتبه و تراز داوطلبان، وضعیت مجاز بودن آن ها برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز مشخص شده و امکان انتخاب 100 کد رشته محل برای داوطلبان مجاز فراهم می شود. این متقاضیان پس از مراجعه به سایت و دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، می توانند رشته محل های مورد علاقه خود را اولویت بندی کرده و در فرم اینترنتی مربوطه درج نمایند.

نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز پس از بررسی این فرم ها، منتشر شده و وضعیت قبولی یا عدم قبولی داوطلبان را مشخص می کند. در ادامه این مقاله به بررسی زمان و نحوه اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ می پردازیم. 

 

زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

همان طور که گفتیم نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1401 در دو مرحله اولیه و نهایی منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. متقاضیان به منظور اطلاع از اسامی پذیرفته شدگان ارشد دانشگاه آزاد باید اخبار و اطلاعیه های مختلف در خصوص زمان اعلام نتیجه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را دنبال نمایند تا از مراحل بعدی آزمون اطلاع پیدا کنند.

 

چند سالی است که ثبت نام کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده و کلیه علاقمندان به ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در یک آزمون جامع و هماهنگ شرکت می کنند. سازمان سنجش نیز به عنوان مجری برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، به تصحیح پاسخنامه های داوطلبان پرداخته و با انتشار اطلاعیه ای زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1401 را اعلام می کند.

 

 

هنوز خبری مبنی بر تاریخ اعلام نتایج کارشناسی ارشد 1401 منتشر نشده است. به محض اعلام تاریخ دقیق، در این مقاله اطلاع رسانی های لازم انجام داده خواهد شد.

 

این نتایج که معمولا یک ماه پس از برگزاری آزمون منتشر می شود، به بررسی وضعیت علمی کلیه داوطلبان دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد می پردازد.

 

سال گذشته با وجود تاخیر در کلیه مراحل آزمون، شاهد انتشار نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در مهر ماه بودیم که به طور همزمان با اعلام اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1401 در سایت سازمان سنجش منتشر شد. امسال نیز با توجه به زمان برگزاری کنکور ارشد 1401 زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد پیش بینی می کنیم، مرداد ماه اعلام شود.

 

البته داوطلبانی نیز هستند که به عنوان استعداد درخشان در پذیرش بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد شرکت کرده اند. این دسته از داوطلبان با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد می توانند، از اعلام نتایج بدون کنکور کارشناسی ارشد مطلع شوند. برای اطمینان خاطر و اطلاع از زمان دقیق به داوطلبان توصیه می کنیم، در کانال تلگرام کارشناسی ارشد و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد عضو شوند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401

 

 

نحوه اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

طبق روال سالیان گذشته نتایج کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 به صورت اینترنتی اعلام شده و در بازه های زمانی مشخصی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. متقاضیان برای مشاهده جواب اولیه و نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد باید طبق توضیحات زیر عمل کنند.

 

نحوه اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

 

پس از مشخص شدن زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد داوطلبان می بایست به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه نموده و به بررسی وضعیت علمی خود بپردازند. بدین منظور، کافی است طبق راهنمای تصویری زیر وارد" سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۱" شوند. 

 

اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۱

 

داوطلبان گزینه ورود به سیستم را انتخاب کنند.

 

 نتایج کنکور کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۱

 

 دو روش جستجو در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که می بایست، یکی از آن ها را انتخاب نموده و اطلاعات ثبت نامی خود را وارد نمایید.

 

روش اول : بر اساس شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام

 

روش دوم : بر اساس شماره پرونده و اطلاعات فردی

 

توجه : داوطلبانی که به هر دلیلی اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده اند، می توانند از طریق ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش نسبت به بازیابی شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اقدام نمایند.

 

نتیجه کنکور کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۱

 

 در صورت درست بودن اطلاعات درج شده میز کار شما به نمایش درآمده و امکان مشاهده و چاپ کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 1401 وجود خواهد داشت.

 

 نتایج کنکور ارشد آزاد ۱۴۰۱

 

طی سه سال گذشته تغییراتی در نحوه اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد صورت گرفت که بر اساس آن داوطلبان می توانستند نتایج خود را در سایت سازمان سنجش مشاهده کنند. در صورت تکرار این روند، نحوه اعلام نتیجه نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 مطابق تصاویر فوق بوده با این تفاوت که داوطلبان در مرحله آخر با کلیک بر روی گزینه نتیجه نهایی از وضعیت قبولی یا مردودی خود مطلع می شوند.

 

 نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

 

راهنمای تصویری فوق مربوط به اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سال گذشته می باشد. در صورت بروز تغییرات در این روند، راهنمای تصویری فوق بروزرسانی خواهد شد.

 

در صورتی که شماره پرونده خود را ندارید و یا کد رهگیری خود را قبلا دریافت نکرده اید، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: دریافت شماره پرونده و کد رهگیری کنکور ارشد

 

 

 

 

 

کارنامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

در هر یک از مراحل ابتدایی و نهایی اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 کارنامه ای برای داوطلبان منتشر شده و به بررسی وضعیت آن ها می پردازد. در کارنامه اولیه کارشناسی ارشد، رتبه و تراز داوطلب در هر رشته گرایش مشخص شده و کد دسترسی به انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1401 مندرج در انتهای کارنامه، امکان اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه را برای داوطلبان مجاز فراهم می کند.

 

در کارنامه نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز رتبه و تراز اکتسابی داوطلب در هر رشته محل مشخص شده و پس از مقایسه این رتبه با رتبه آخرین نفر پذیرفته شده، رشته محل قبولی داوطلب تعیین می گردد و داوطلب پس از مطالعه اطلاعیه نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد دانشگاه آزاد ، می تواند در دانشگاه ثبت نام کند. لازم به ذکر است کارنامه نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد وضعیت متقاضیان را در اولویت های پایین تر از محل قبولی آن ها نشان نداده و امکان درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد برای داوطلبان وجود نخواهد داشت.

 

متقاضیانی که موفق به کسب رتبه قبولی در مرحله اعلام نتیجه نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نشده یا از رشته محل قبولی خود راضی نیستند، می توانند از روش های دیگری نظیر تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد برای ورود به مقطع فوق لیسانس استفاده نمایند. البته به دلیل تصمیمات وزارت علوم در خصوص حذف تکمیل ظرفیت، ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و برنامه ریزی برای کنکور کارشناسی ارشد سال بعد راه های مطمئن تری برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر می باشد.

 

در ادامه بخوانید: کارنامه نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

 

 

 

 

داوطلبان در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص اعلام نتایج اولیه و نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ می توانند از سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده کرده و با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا در ارتباط باشند. همچنین به داوطلبان توصیه می کنیم، با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد هیوا و دنبال کردن صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا از زمان دقیق اعلام نتایج نهایی ارشد ۱۴۰۱ سریع تر مطلع شوند.

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 در سایت سازمان سنجش اعلام می شود؟

✔️ احتمالا نتایج نهایی ارشد دانشگاه آزاد 1401 مانند سال های پیش در سایت سازمان سنجش که در متن مقاله نیز قرار دارد منتشر شود.



 

2- ✔️ آیا برای داوطلبان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 نیز کارنامه سبز منتشر می شود؟

✔️ خیر، با توجه به متن مقاله، کارنامه نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد وضعیت داوطلب را در اولویت های پایین تر از محل قبولی نشان نمی دهد.



 

3- ✔️ آیا نتایج اولیه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و سراسری 1401 هم زمان اعلام می شود؟

✔️ بله، کلیه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد نتایج اولیه خود را در یک کارنامه دریافت می کنند که در متن مقاله نیز توضیح داده شده است.

منبع : اعلام نتایج ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/pykp
نظرتان را بنویسید