اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری 99

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه ای درخصوص اعلام‌ اسامی‌ پذیرفته‌شدگان‌ نهایی آزمون‌ ورودی دوره دکتری « Ph.D » نیمه‌متمرکز سال 1399 کلیه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی توضیحاتی ارائه کرد .

 متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان واحد های دانشگاه آزاد اسلامی قرار می گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می ‌توانند در یکی از کدرشته‌محل های قبولی ثبت‌نام نمایند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نمی‌باشند ؛ در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد .

​ بخش اول : مربوط به کلیه پذیرفته‌شدگان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ( بجز دانشگاه آزاد اسلامی )

 الف) تاریخ ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان :

از متقاضیانی که‌ اسامی‌ آنها به‌ عنوان‌ پذیرفته‌شدگان‌ نهایی‌ هر یک‌ از کدرشته محل‌های‌ تحصیلی اعلام‌ شده‌ است ‌، دعوت‌ می ‌نماید برای اطلاع از تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام ( علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه ) از روز سه‌شنبه 99/08/06 به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه محل قبولی خود مراجعه نمایند .

 ب) مدارک‌ لازم‌ برای‌ ثبت‌نام ‌:

1- اصل‌ و یک نسخه تصویر مدارک‌ کارشناسی‌ و کارشناسی ‌ارشد مورد تایید وزارت‌ علوم ، تحقیقات‌ و فنآوری‌ یا وزارت‌ بهداشت ‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی و یا شورای عالی انقلاب‌ فرهنگی‌ که‌ در آن‌ معدل‌ دوره‌های‌ کارشناسی‌ و کارشناسی‌ارشد قید شده‌ باشد .

1-1- پذیرفته‌شدگانی که‌ به‌ دلایلی‌ قادر به‌ ارائه‌ اصل‌ مدرک‌ کارشناسی‌ارشد ( فوق‌لیسانس ) نمی‌باشند ، لازم‌ است اصل‌ گواهی‌ تایید شده‌ توسط دانشگاه یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل اخذ مدرک مذکور را با محتوی فرم ذیل این اطلاعیه تکمیل و پس از تأیید موسسه محل تحصیل ، در زمان ثبت‌نام به موسسه محل قبولی ارائه نمایند .

2-1- آن‌دسته از پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ در زمان ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی ‌ارشد بوده‌اند و می ‌بایست تا تاریخ 99/07/30 فارغ‌التحصیل شوند، به عبارت دیگر دانشجویان ترم آخر مقطع کارشناسی ارشد ، لازم است معدل کل واحدهای گذرانده آنان براساس ‌(‌0) تا (20) تا تاریخ 98/11/30 ( و یا حداکثر تا تاریخ 99/07/30 ) توسط موسسه آموزش عالی محل فارغ التحصیلی دوره کارشناسی‌ ارشد در فرم مخصوص ( مندرج در صفحه 39 دفترچه راهنمای ثبت‌نام و  شرکت در آزمون  یا  فرم مندرج در صفحه 178 دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی ) درج و پس از تأیید مسئول ذیربط به هنگام ثبت‌نام ارائه گردد .

3-1- براساس مصوبه جلسه مورخ 368 مورخ 74/11/03 شورای عالی انقلاب فرهنگی فضلا و طلاب حوزه های علمیه قم و خراسان که دوره سطح 3 را گذرانده‌اند و یا تا تاریخ 99/07/30 دانش آموخته می‌شوند برای یکی از کدرشته‌های امتحانی مرتبط در گروه علوم انسانی مجاز به ثبت نام و شرکت در این آزمون بوده‌اند . بدیهی است این دسته از متقاضیان در صورت قبولی نیاز به گذراندن دروس پیش نیاز به تشخیص گروه آموزشی موسسه محل قبولی می‌باشند . ضمناً متقاضیان مربوط می‌بایست در زمان ثبت‌نام مدرک فراغت از تحصیل خود را که توسط مدیریت حوزه های علمیه صادر گردیده است در اختیار داشته باشند .

4-1- دارندگان مدارک تحصیلی معادل می‌بایست حائز شرایط « آیین‌نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیررسمی در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر » مصوبه جلسه 845 شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری که طی بخشنامه شماره 77633/2 مورخ 92/05/28 توسط معاونت آموزشی وزارت متبوع به کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ گردیده، باشند . بدیهی است آن عده از دارندگان مدارک معادل که قبل از تاریخ ابلاغ مصوبه جلسه شماره 432 مورخ 77/09/03 شورای عالی انقلاب فرهنگی ( مبنی بر ممنوعیت برگزاری دوره‌های معادل ) در دوره‌های معادل پذیرفته‌ شده‌اند ، در شمول این مصوبه قرار می‌گیرند.

5-1- براساس مصوبه جلسه 771 مورخ 94/08/26 شورای عالی انقلاب فرهنگی، همه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال‌های 1377 تا 1381 به دوره‌های مذکور راه یافته‌اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شماره 77633/2 مورخ 94/05/28 برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار می‌شوند.

2- اصل‌ و دو سری‌ تصویر از تمام‌ صفحات‌ شناسنامه‌ و کارت ملی.

3- شش‌ قطعه‌ عکس‌ تمام‌ رخ‌ 4×3 تهیه‌ شده‌ در سال‌ جاری‌.

4- ارائه مدرکی که‌ وضعیت‌ نظام‌ وظیفه آنها‌ را با توجه‌ به‌ بند «مقررات‌ وظیفه‌ عمومی»‌ مندرج‌ در صفحه 3 دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی‌ دوره دکتری «Ph.D» ( نیمه‌متمرکز ) سال 1399 مشخص‌ کند ( برای‌ برادران‌ ) .

5- متقاضیانی که با استفاده از سهمیه ایثارگران ( بنیاد شهید و امور ایثارگران ) و یا رزمندگان پذیرفته‌ شده‌اند ، در زمان ثبت‌نام ، ملزم به ارائه تأییدیه سهمیه قبولی نمی‌باشند و ملاک عمل برای ثبت‌نام ، همان عنوان درج شده در لیست‌های ارسالی به موسسات می‌باشد .

6- ارائه معرفی‌نامه رسمی مبنی بر واجد شرایط بودن برای استفاده از امتیاز ویژه مربیان "رسمی- قطعی" و یا "رسمی- آزمایشی" دانشگاهها و موسسات آموزش عالی .

6-1-  مربیان دانشگاه آزاد اسلامی تنها با معرفی نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی امکان بهره‌مندی از این سهمیه را خواهند داشت .

6-2- متقاضیانی که با سهمیه مربی پذیرفته‌ شده‌اند می‌بایست موافقت رسمی دانشگاه محل خدمت خود را به دانشگاه محل قبولی در زمان ثبت‌نام ارائه نمایند .

 ج) یادآوری های‌ مهم

1- ثبت‌نام منحصراً در تاریخ‌های اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک اعلام شده صورت می‌پذیرد و عدم اقدام پذیرفته‌شدگان در تاریخ‌ یا تاریخ‌های تعیین شده برای ثبت‌نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد .

2- به پذیرفته‌شدگان توصیه می‌شود اطلاعیه مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود را به دقت مطالعه نمایند .

3- در هر مرحله‌ از ثبت‌نام‌ و هنگام‌ تحصیل‌، چنانچه‌ مشخص‌ گردد متقاضی‌ حقایق‌ را کتمان‌ نموده‌ و یا اطلاعات غلطی ارائه داده و واجد شرایط نمی‌باشد ، قبولی‌ وی باطل شده‌ و طبق‌ مقررات‌ با وی‌ رفتار خواهد شد .

4- مطابق ضوابط پذیرفته‌شدگان نهایی دوره‌های روزانه در آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال 1399 ( اعم از اینکه در دانشگاههای محل قبولی ثبت‌نام نموده و یا اصلاً ثبت‌نام ننمایند ) حتی با دادن انصراف قطعی از تحصیل، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری تخصصی «Ph.D» سال 1400 نخواهند بود . 

5- به اطلاع همه متقاضیان کدرشته محل‌های مربوط به دانشگاه علوم انتظامی امین می‌رساند باتوجه به اعلام دانشگاه مذکور و طولانی شدن زمان مصاحبه متقاضیان ، در هیچ‌ یک از کدرشته محل‌های دانشگاه یادشده ، اعلام نتیجه‌ای در این مرحله صورت نمی‌گیرد. به عبارت دیگر اسامی پذیرفته‌شدگان نهائی، پس از اعلام نمره مصاحبه متقاضیان و گزینش نهائی متعاقباً اعلام خواهد شد .

6- به دانشجویان دوره دکتری تخصصی به غیر از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان در چارچوب ضوابط و اعتبارات آن صندوق، پرداخت دیگری صورت نمی‌پذیرد .

7- برای متقاضیان واجد شرایط گزینش ، کارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم ، نمره آزمون ، نمره مصاحبه ، حدنصاب نمره اعلام شده از طرف موسسه ، رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هریک از کدرشته‌ محل‌های معرفی شده برای مصاحبه در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل دسترسی خواهد بود .

8- از آنجا که تغییر گرایش و انتقال پذیرفته‌شدگان دوره‌های دکتری «Ph.D» امکان‌پذیر نمی‌باشد ، و اصولاً بررسی این امور نیز به عهده این سازمان نمی‌باشد ، لذا درخواست‌های متقاضیان در این خصوص قابل بررسی نخواهد بود .

9- شروع نیمسال تحصیلی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی با توجه به ضوابط، شرایط و امکانات موجود آنها خواهد بود.

 د) نحوه ارسال درخواست و یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی ، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال و یا اعتراض به مندرجات کارنامه نتایج اولیه می‌توانند حداکثر تا تاریخ 99/08/10 به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org  مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند .

پس از ثبت درخواست ، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود . متقاضیان می‌توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند . بدیهی است به مواردی که از طریق دیگری و یا بعد از تاریخ 99/08/10 واصل شود به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد .

ضمناً متقاضیان درصورت لزوم می توانند سوال یا سوالات خود را از با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن 42163-021 نیز در میان بگذارند .

 بخش دوم : مربوط به کلیه پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی

اسامی متقاضیانی که از رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته نموده و پس از شرکت در مراحل مصاحبه در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار گرفته‌اند متعاقباً از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان اعلام خواهد شد .

منبع : اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری 99
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/nKlP
نظرتان را بنویسید