رشته پروتز دندان بدون کنکور

رشته پروتز دندان بدون کنکور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
پذیرش در رشته پروتز دندان تنها از طریق شرکت در کنکور و کسب حد نصاب قبولی دانشگاه های سراسری و آزاد امکان پذیر است . البته یک راه قانونی برای ورود بدون کنکور به این رشته وجود دارد که در ادامه مقاله ارائه شده است  .




رشته پروتز دندان یکی از رشته های دانشگاهی گروه آزمایشی تجربی می باشد که فارغ التحصیلان آن می بایست در لابراتور ها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی به ساخت دندان مصنوعی ، ساخت ابزار و وسایل ارتودنسی و موارد این‌ چنینی بپردازند .

با توجه به نزدیکی این رشته به رشته دندانپزشکی ، هر ساله رقابت زیادی بر سر پذیرفته شدن در دانشگاه های سراسری پذیرنده این رشته شکل می گیرد و بسیاری از داوطلبان به دنبال راه دیگری برای تحصیل در این رشته می گردند .

در حال حاضر تحصیل در رشته دندانسازی تنها از طریق شرکت در کنکور سراسری تجربی و انتخاب رشته امکان پذیر است که در ادامه مطلب جزئیاتی در این خصوص مطرح شده است .



ثبت نام رشته پروتز دندان بدون کنکور حقیقت دارد ؟
شاید منظور داوطلبان از رشته دندانسازی قبولی در یکی از رشته های دکتری عمومی دندانپزشکی و كاردانی تكنسين پروتزهای دندانی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور باشد که قبولی در هر دو از طریق شرکت در کنکور سراسری تجربی امکان پذیر است .

با توجه به بازار کار و در آمد بسیار خوب این رشته در کشور هر ساله رقابت سخت و تنگاتنگی بین علاقمندان به وجود می آید به طوریکه اکثر متقاضیان با یک برنامه ریزی یک ساله خود را برای کسب رتبه قبولی این رشته آماده می کنند اما برخی داوطلبان که موفق به کسب حد نصاب قبولی دندانپزشکی و ساخت پروتز دندان نمی شوند به دنبال پذیرش بدون کنکور می افتند .

همانطور که می دانید ثبت نام بدون کنکور پروتز دندان و دندانپزشکی در داخل کشور امکان پذیر نیست و متقاضیان مانند سایر رشته های پزشکی ، پیراپزشکی (مثل مامایی بدون کنکور ) تنها از طریق شرکت در کنکور و کسب حد نصاب قبولی می توانند در این رشته ها پذیرش شوند .

بیشتر بخوانید: آخرین رتبه قبولی ساخت پروتز های دندانی سراسری






پذیرش بدون کنکور پروتز دندان و دندانپزشکی در خارج از کشور
دانشگاه های خارج از کشور بدون هیچ گونه محدودیتی از متقاضیان رشته های دکتری عمومی پزشکی بدون کنکور ، دندانپزشکی ، داروسازی و سایر رشته های پیراپزشکی به صورت بدون آزمون و تنها با داشتن یک سری شرایط و ضوابط مربوط به خود دانشکده ثبت نام به عمل می آورد .

معمولا از عمده ترین شرایط پذیرش هر دانشگاه علوم پزشکی خارج از کشور داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر و قدرت پرداخت شهریه است . بنابراین متقاضیان می توانند به راحتی در صورت داشتن شرایط برای ثبت نام بدون کنکور دندان سازی در خارج از کشور اقدام کنند .



اما داوطلبانی که به قصد بازگشت به ایران بعد از فارغ التحصیلی در رشته دلخواه فکر می کنند یک نکته را باید مد نظر داشته باشند . همه دانشگاه های علوم پزشکی خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست بنابراین قبل از انتخاب کشور و دانشگاه مطبوع حتما لیست دانشگاه ها مورد تایید وزارت بهداشت را بررسی کنید و سپس برای مراحل ثبت نام اقدام کنید .

بیشتر بخوانید: رشته کاردانی دامپزشکی بدون کنکور










چنانچه با وجود راه میان بر گفته شده ، شرایط ثبت نام بدون کنکور دندانسازی را ندارید و تنها راه چاره ، شرکت در کنکور سراسری است ، اطلاع از آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی کنکور سال گذشته می تواند آگاهی نسبی را در خصوص حد نصاب قبولی این رشته به شما دهد .




 در نظر داشته باشید کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا به تمام سوالات شما در مورد ثبت نام دندان سازی بدون کنکور و تحصیل در خارج از کشور به طور کامل و جامع پاسخ دهند . پل ارتباطی شما با کارشناسان این سامانه ، سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا است .

در ادامه بخوانید: آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی سراسری










سوالات متداول


1- راهی برای ثبت نام بدون کنکور سراسری دندان سازی وجود دارد ؟
یک راه میانبر برای ورود به این رشته تحصیل در خارج از کشور است که در این  مقاله به طور کامل توضیح داده شده است .




2- رشته پروتز دندان به صورت بدون کنکور در کشور ارائه می شود ؟
خیر - متقاضیان این رشته تنها از طریق شرکت در کنکور و کسب حد نصاب قبولی پذیرش می شوند برای اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه کنید .




3- برای ورود به رشته دکتری عمومی دندانپزشکی به چه نحوی باید اقدام شود ؟
علاقمندان در وهله اول باید در کنکور تجربی شرکت کنند و در صورت کسب رتبه قبولی در این رشته به تحصیل بپردازند برای اطلاعات بیشتر می توانید به متن مقاله مراجعه کنید .

منبع : رشته پروتز دندان بدون کنکور
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3W39
نظرتان را بنویسید