شهریه پزشکی دانشگاه آزاد 98 - 99

شهریه پزشکی دانشگاه آزاد 98 - 99
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانشگاه آزاد جزو دانشگاه های غیر دولتی بوده که تحصیل در آن با پرداخت شهریه ممکن می باشد . شهریه دانشگاه آزاد توسط هیئت امنای دانشگاه تعیین می شود و به تمامی دانشگاه های آزاد ابلاغ می شود که هر ساله به میزان 10 الی 15 درصد به میزان مبلغ شهریه افزوده می شود .

 با توجه به رشد قابل توجه داوطلبان رشته پزشکی و محدودیت ظرفیت پذیرش در رشته محل های دانشگاه های سراسری ، متقاضیان کنکور 99 به تحصیل این رشته در دانشگاه آزاد روی می آورند و در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 رشته پزشکی را در انتخاب های خود قرار می دهند .

از آن جایی که این دانشگاه جزو دانشگاه های غیر دولتی محسوب می شود ، تامین هزینه های آن از راه های مختلفی چون اخذ شهریه از دانشجویان صورت می گیرد . از این رو داوطلبان کنکور سراسری 99 توجه داشته باشند که در صورت شرکت و قبولی در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد تحصیل در واحد های این دانشگاه با پرداخت شهریه پزشکی دانشگاه آزاد 99 - 1400 امکان پذیر می باشد .

با توجه به اینکه در حال حاضر جدول شهریه پزشکی این دانشگاه در سال تحصیلی 99 - 1400 منتشر نشده است ، در ادامه شهریه پزشکی دانشگاه آزاد 98 – 99 را برای داوطلبانی که با توجه به کارنامه اولیه کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 شده و علاقه مند به انتخاب رشته محل های آن می باشند قرار می دهیم .


تعیین محدوده شهریه پزشکی دانشگاه آزاد 98 - 99
داوطلبان قبل از اقدام به انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد می بایست شهریه این دانشگاه را مورد بررسی قرار دهند و در صورتی که توان مالی پرداخت شهریه را داشته باشند در انتخاب رشته خود این رشته را وارد نمایند . 

شهریه پزشکی دانشگاه آزاد شامل شهریه ثابت و شهریه متغیر است که شهریه ثابت بر اساس نیمسال ورودی هر دانشجو تعیین می شود و تا پایان اتمام دوره تحصیل وی در سنوات مجاز بدون افزایش خواهد بود اما شهریه متغیر با توجه به تعداد واحد های اخذ شده توسط دانشجو تعیین می شود  و در طول دوره تحصیل دانشجو افزایش می یابد .

 در نهایت : شهریه یک ترم تحصیلی بر اساس تعداد واحد هایی که هر دانشجو در ترم تحصیلی اخذ کرده به همراه شهریه ثابت محاسبه می شود .



در ادامه محدوده شهریه پزشکی دانشگاه آزاد در سال  تحصیلی 98 - 99 را برای علاقه مندان آورده ایم :



شهریه پزشکی دانشگاه آزاد 98 - 99
رشته تحصیلی    شهریه ثابت ( ريال )    شهریه متغیر ( ريال ) به ازای هر یک واحد درسی    هزینه خدمات آموزشی ( ريال )    هزینه بیمه ( ريال )
74,737,212    1,093,125    15,000,00    31,500
پزشکی دانشگاه آزاد

جدول شهریه پزشکی دانشگاه آزاد 98 - 99 به روز رسانی شده است .



تعیین محدوده شهریه پزشکی دانشگاه آزاد 98 - 99
 در ادامه با استفاده از فرمول زیر برای یک دانشجوی پزشکی دانشگاه آزاد 98 - 99 به ازای 18 واحد درسی نظری ، شهریه یک ترم تحصیلی حساب شده است :


 شهریه یک ترم تحصیلی = شهریه ثابت + ( شهریه متغیر نظری * 18 )



 محدوده شهریه ، یک ترم پزشکی دانشگاه آزاد 98 -99 :

94،413،462


 با توجه به اینکه شهریه رشته پزشکی در واحد های ظرفیت مازاد خودگردان دانشگاه آزاد برابر با پردیس های خودگردان می باشد مطالعه مقاله زیر را توصیه می کنیم  . 




 در نظر داشته باشید کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا پاسخگوی سوالات شما در خصوص شهریه دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه های غیر دولتی بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا به تجزیه و تحلیل کارنامه شما می پردازند .

سوالات متداول

1- میزان افزایش شهریه پزشکی دانشگاه آزاد در سال تحصیلی 98 - 99 چقدر است ؟  
احتمالا به میزان شهریه این دانشگاه هر سال حداقل 10 و حداکثر 15 درصد افزوده خواهد شد که در صورت اعلام جدول شهریه پزشکی دانشگاه آزاد سال 99 در این مقاله به روز رسانی خواهد شد .



2-  شهریه هر ترم پزشکی دانشگاه آزاد به چه صورتی محاسبه می شود ؟  
شهریه هر ترم معادل است با حاصل جمع شهریه ثابت و شهریه متغیر واحد های انتخابی که در متن مقاله کاملا توضیح داده شده است .  



3- آیا شهریه متغیر پزشکی دانشگاه ازاد برای ورودی های جدید تا اخر دوره تحصیل بدون تغییر است ؟  
خیر . بنا بر صلاح دید مسئولان ، شهریه متغیر پرشکی دانشگاه آزاد در هر سال دستخوش تغییراتی می شود که در متن مقاله جزئیات احتمالی شهریه ثابت و متغیر پزشکی دانشگاه آزاد ارائه شده است .  

منبع : شهریه پزشکی دانشگاه آزاد 98 - 99
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/vMoX
نظرتان را بنویسید