شهریه دندانپزشکی دانشگاه آزاد

شهریه دندانپزشکی دانشگاه آزاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانشگاه آزاد جزو دانشگاه های غیر دولتی بوده که تحصیل در آن با پرداخت شهریه ممکن می باشد . شهریه دندانپزشکی دانشگاه آزاد توسط هیئت امنای دانشگاه تعیین می شود و به تمامی دانشگاه های آزاد ابلاغ می شود که هر ساله به میزان 10 الی 15 درصد به میزان مبلغ شهریه افزوده می شود .

دانشگاه آزاد یکی از مراکز غیر دولتی بزرگ آموزشی و پژوهشی در ایران است که هر ساله اقدام به جذب دانشجو از طریق کنکور سراسری در رشته دندانپزشکی می نماید . بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد شده اند و تراز قبولی دندانپزشکی دانشگاه آزاد را کسب نموده اند با مطالعه لیست رشته های ارائه شده می توانند فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد خود را تکمیل نمایند .

از آنجایی که رشته دندانپزشکی یکی از پرمتقاضی ترین رشته های دانشگاه آزاد است لازم است علاقه مندان از میزان شهریه دندانپزشکی دانشگاه آزاد در واحد های عادی و ظرفیت مازاد خودگردان مطلع شوند . بر این اساس در این مقاله شهریه دندانپزشکی دانشگاه آزاد در سال تحصیلی 99 - 1400 را ارائه داده ایم .


میزان شهریه دندانپزشکی دانشگاه آزاد 99 - 1400
شهریه دندانپزشکی دانشگاه آزاد شامل شهریه ثابت و شهریه متغیر است که شهریه ثابت بر اساس نیمسال ورودی هر دانشجو تعیین می شود و تا پایان اتمام دوره تحصیل وی در سنوات مجاز بدون افزایش خواهد بود اما شهریه متغیر با توجه به تعداد واحد های اخذ شده توسط دانشجو تعیین می شود  و در طول دوره تحصیل دانشجو افزایش می یابد .

 در نهایت : شهریه یک ترم تحصیلی بر اساس تعداد واحد هایی که هر دانشجو در ترم تحصیلی اخذ کرده به همراه شهریه ثابت محاسبه می شود .


 جدول زیر مربوط به شهریه دندانپزشکی دانشگاه آزاد در سال تحصیلی 98 - 99 است که شما می توانید برای محاسبه شهریه سال 99 - 1400 افزایش 10 تا 15 درصدی را در نظر بگیرید . 



شهریه دندانپزشکی دانشگاه آزاد 98 - 99 ( ريال ) 
رشته تحصیلی    تعداد واحد    شهریه ثابت     شهریه متغیر به ازای هر یک واحد درسی    تخمین شهریه ثابت و متغیر یک ترم تحصیلی بر اساس 18 واحد نظری
دندانپزشکی    18 واحد نظری و عملی     74,247,975    1,157,555    95,083,984

در نظر داشته باشید به محض انتشار جدول شهریه دندانپزشکی دانشگاه آزاد 99 - 1400 مقاله به روز رسانی می شود .

همچنین لازم به ذکر است شهریه رشته دندانپزشکی در واحد های ظرفیت مازاد خودگردان دانشگاه آزاد مطابق با مصوبات وزارت بهداشت و برابر با پردیس های خودگردان می باشد . در سال تحصیلی 98 - 99 شهریه پزشکی ظرفیت مازاد خودگردان در هر ترم تحصیلی حدودا بین 106,586,480 الی 124,200,000 ریال بوده است .


در هنگام محاسبه شهریه رشته دندانپزشکی ظرفیت مازاد این نکته را مد نظر قرار بدهید که هزینه واحد های عملی و مواد دندانی دانشجویان دندانپزشکی از زمان ورود به دوره بالینی ، بر اساس موافقت وزیر محترم بهداشت سالانه مبلغ 60.000.000 ریال به شهریه این دانشجویان اضافه می گردد . 



مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد 98
بر اساس تمهیدات صورت گرفته از امسال انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری با هم ادغام شده است بنابراین داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه آزاد موظف هستند کد رشته محل های مورد نظر خود را در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 99 ثبت نمایند .

به طوریکه داوطلبان متقاضی این رشته در دانشگاه آزاد از این پس باید همزمان با انتخاب رشته دانشگاه های سراسری ( روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان ، غیر انتفاعی و پیام نور ) کد رشته محل های این رشته در دانشگاه آزاد را نیز انتخاب و در سایت سازمان سنجش درج کنند .



 کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز با خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آماده اند تا به سوالات شما در زمینه شهریه دندانپزشکی دانشگاه آزاد پاسخ دهند . برای اطلاع از آخرین اخبار دانشگاه آزاد عضو کانال تلگرام کنکور سراسری هیوا و یا صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید .




سوالات متداول

1- میزان افزایش شهریه دندانپزشکی دانشگاه آزاد در سال 99 چقدر است ؟  
احتمالا به میزان شهریه این دانشگاه هر سال حداقل 10 و حداکثر 15 درصد افزوده خواهد شد که در صورت اعلام جدول شهریه دندانپزشکی دانشگاه آزاد سال 99 در این مقاله به روز رسانی خواهد شد .



2- آیا شهریه متغیر دندانپزشکی دانشگاه ازاد برای ورودی های جدید تا اخر دوره تحصیل بدون تغییر است ؟  
خیر . بنا بر صلاح دید مسئولان ، شهریه متغیر دندانپزشکی دانشگاه آزاد در هر سال دستخوش تغییراتی می شود که در متن مقاله جزئیات احتمالی شهریه ثابت و متغیر دندانپزشکی دانشگاه آزاد ارائه شده است .  



3-  شهریه هر ترم دندانپزشکی دانشگاه آزاد به چه صورتی محاسبه می شود ؟  
شهریه هر ترم معادل است با حاصل جمع شهریه ثابت و شهریه متغیر واحد های انتخابی که در متن مقاله کاملا توضیح داده شده است .  

منبع : شهریه دندانپزشکی دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/p57y
نظرتان را بنویسید