ورود به بات شاد در روبیکا ، بله ، سروش و آی گپ

ورود به بات شاد در روبیکا ، بله ، سروش و آی گپ
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
با توجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه وزارت بهداشت مبنی بر قرنطینه خانگی و به حداقل رساندن رفت‌ و آمدها ، وزارت آموزش‌ و پرورش اقدام به راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی شاد کرده است . دانش آموزان با استفاده از یکی از برنامه های سروش ، بله ، ایگپ ، گپ و روبیکا که توسط مدیر مدرسه انتخاب می شود می توانند وارد بات شاد شده و از مطالب درسی کلاس درسی خود استفاده نمایند .

بعد از شروع ویروس کرونا امکان برگزاری کلاس های درس در مدرسه وجود ندارد به همین دلیل آموزش و پرورش به منظور برطرف کردن این مشکل امکان تشکیل کلاس های مجازی را در سامانه شاد فراهم آورد تا دانش آموزان از خطر ابتلا به این بیماری در امان باشند .
در همین راستا آموزش و پرورش با  آماده کردن نرم افزار بات شاد​ امکان تشکیل کلاس های مجازی را فراهم آورد تا از این طریق امکان برقراری ارتباط میان دانش اموزان و معلمان میسر شود .

دانش آموزان با پیوستن به این کلاس های مجازی در محیطی نزدیک به محیط واقعی درسی قرار گرفته و عقب افتادگی درسی خود را از این طریق جبران می کنند . آموزش و پرورش امکان وارد شدن به این سامانه را با استفاده از 5 پیام رسان سروش ، بله ، ای گپ ، گپ و روبیکا تعریف کرده ولی با این حال با دانش آموزانی رو به رو می شویه که سوالاتی در مورد ( نحوه ورود به بات شاد و  چگونه وارد بات شاد شویم ) دارند به همین منظور در ادامه مقاله راهنمای ورود به بات شاد در روبیکا ، بله ، سروش و آی گپ​ ارائه داده شده است .


راهنمای بات شاد در روبیکا ، بله ، سروش و آی گپ
امکان ورود به بات شاد از طریق 5 نرم افزار سروش ، بله ، ای گپ ، گپ و روبیکا فراهم می باشد اما نکته قابل توجه این است که انتخاب پیام رسان با مدیر مدرسه است .
مدیر مدرسه وارد سامانه سناد شده و از میان 5 پیام رسان سروش ، بله ، ای گپ ، گپ و روبیکا یکی را انتخاب کرده و دانش اموزان و معلمان باید همان نرم افزاری که مدیر انتخاب کرده را نصب نمایند .

 مثلا اگر مدیر مدرسه نرم افزار سروش را انتخاب کرد دانش اموزان و معلمان نیز باید سروش را نصب کنند  . حالا چگونه وارد بات شاد شویم ؟

 روش اول : پیام رسان سروش 

  پیام رسان سروش را می توانید از بازار ، مایکت یا خود سایت سروش دریافت و نصب کنید .

حالا از یکی از روش های که قرار گرفته مانند مایکت ، بازار یا مستقیم اقدام به دریافت و نصب نرم افزار کنید .

 اگر سیستم عامل گوشی ایفون است نرم افزار را می توانید از سیبچه یا سیب اپ هم دریافت کنید البته سروش نسخه وب و ویندوز هم دارد .





 در مراحل نصب تمام نرم افزار ها ابتدا شماره تلفن را وارد کنید . 

 دقت نمایید در این مرحله شماره تلفنی که به آن دسترسی دارید را وارد نمایید چرا که ، سپس یک کد تایید به گوشی sms می شود آن را وارد کرده و وارد پیام رسان می شوید و ربات @shadbot را جستجو کرده و وارد آن می شوید .





 حالا در مرورگر وارد لینک : soroush://lookup?key=shadbot  می شوید یا در قسمت سرچ برنامه سروش ربات @shadbot را سرچ می کنید .





 در این مرحله شما وارد شبکه اجتماعی بات شاد شده اید .



 روش دوم : نرم افزار آی گپ



نرم افزار آی گپ را می توانید از مایکت ، بازار و لینک مستقیم و فروشگاه در گوشی های اندرویدی و سیب اپ و سیبچه در گوشی های ایفون یا حالت وب آن دریافت کنید .


 همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید آی گپ نسخه ویندوز و لینوکس هم دارد .

 مشابه نرم افزار قبل  بعد نصب نرم افزار شماره همراه خود را وارد کرده ، کد تایید را می زنید و وارد نرم افزار می شوید .







 وارد قسمت شاد در داخل نرم افزار می شویم.





 روش سوم : پیام رسان گپ

 پیام رسان گپ را می توانید از مایکت ، بازار و لینک مستقیم و فروشگاه در گوشی های اندرویدی و سیب اپ و سیبچه در گوشی های ایفون یا حالت وب آن دریافت کنید .







 در این مرحلهپیام رسان را نصب کرده شماره تلفن و کد تایید ارسالی به خط را وارد می کنید .







 در تمام پیام رسان ها طی مراحل ثبت نام یک قسمت از شما میپرسد که پیام رسان به مخاطبین دسترسی پیدا کند ؟ که شما باید انجا را تایید کنید .


مطابق تصویر زیر وارد ربات  @shadbot می شوید .











دانش آموزان برای اطلاع از پیام رسان معرفی شده توسط مدیر مدرسه باید به سایت سامانه شاد مراجعه نمایند .

حتما بخوانید: سامانه شاد

 روش چهارم : پیام رسان روبیکا

 پیام رسان روبیکا را از از یکی از برنامه های مایکت ، بازار و لینک مستقیم و فروشگاه در گوشی های اندرویدی و سیب اپ و سیبچه در گوشی های ایفون یا حالت وب آن دریافت کنید .





 مانند تمام پیام رسان ها شماره همراه و کد تایید را وارد کرده و وارد اپلیکیشن می شوید .









 ربات @shadbot را سرچ و وارد آن شوید .







 روش پنجم : پیام رسان بله
 پیام رسان بله را از مایکت ، بازار و لینک مستقیم و فروشگاه در گوشی های اندرویدی و سیب اپ و سیبچه در گوشی های ایفون یا حالت وب آن دریافت کنید .





 مطابق پیام رسان های مذکور ، شماره همراه را وارد کرده و کد تایید را از طریق پیامک دریافت کرده و وارد برنامه شوید .





 در یک گفتگو مثلا گفتگو با خود بله @shadbot  را می زنید .





 همانطور که در زیر مشاهده می کنید وارد بات @shadbot شده و شروع را می زنید .











 کانال اطلاع رسانی در رابطه با سامانه شاد در نرم افزار بله : 

 در نظر داشته باشید : سامانه شاد پس از ابلاغ وزارت آموزش و پرورش فعال خواهد شد .
 اخبار مربوط به این سامانه و سایر اطلاعات مرتبط ، از طریق کانال زیر اطلاع‌رسانی خواهد شد :
@bale_edu





در نظر داشته باشید که قبل از استفاده از بات شاد باید در سامانه شاد احراز هویت نمایید . برای مطالعه نحوه احراز هویت در سامانه شاد مقاله زیر را مطالعه نمایید .

در ادامه بخوانید: راهنمای تصویری سایت شاد

در نظر داشته باشید کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده هستند تا همه سوالات شما را در مورد نحوه ورود به بات شاد دانش آموزان در پیام رسان های  روبیکا ، بله ، سروش و آی گپ را پاسخ دهند به همین منظور می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده نمایید . همچنین آخرین اخبار مدارس از طریق کانال تلگرامی مدارس هیوا و همچنین صفحه اینستاگرامی مدارس هیوا به اطلاع دانش آموزان می رسد . 



سوالات متداول

1- دانش آموزان برای استفاده از بات شاد چه اقدامی باید انجام دهند ؟
دانش آموزان باید پس از احراز هویت در سایت شاد ، پیام رسان معرفی شده را نصب و  با استفاده از بات شاد عضو گروه ها و کانال های شبکه های اجتماعی مرتبط با کلاس خود شوند .

2- بات شاد با چه هدفی ایجاد شده است ؟
همانطوری که در متن مقاله بیان شده این بات به منظور آموزش از راه دور دانش آموزان ایجاد شده و معلمان می توانند مطالب درسی را در کانال های درسی مرتبط با کلاس خود قرار دهند .

3- برای ورود به سامانه شاد از کدام نرم افزار ها می توانیم استفاده کنیم ؟
با توجه به انتخاب مدیر مدرسه یکی از 5 نرم افزار سروش ، بله ، ایگپ ، گپ و روبیکا قابل استفاده می باشد که نحوه ورود به هر یک به صورت تصویری در این مقاله ارائه شده است .

منبع : ورود به بات شاد در روبیکا ، بله ، سروش و آی گپ
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/g4p9
نظرتان را بنویسید