ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه بیرجند

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانشگاه بیرجند از میان داوطلبان واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی 99 - 1400 دانشجو می پذیرد .


نکات مهم :


1 - دانشجو پس از شش نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی مصوب از نظر میانگین کل جزء پانزده درصد برتر دانشجویان هم رشته – هم ورودی خود باشد .

تبصره : در صورتی که پانزده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط به دلیل انصراف یا عدم تقاضا از تسهیلات مربوط استفاده نکردند و ظرفیت پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد تکمیل نشد ، در این صورت دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفا ده درصد برتر بعدی همان دانشگاه با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته می باشد .



2 - دانشجو حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شود که برای دانشجویان تحصیل همزمان مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی می باشد .



3 - پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی ( دانش آموختگان بهمن 98 لغایت شهریور 99 ) صرفا” برای یک بار امکانپذیر است .



4 - پذیرش در رشته های تحصیلی مرتبط به رشته دوره کارشناسی ، بر اساس تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است .



5 - ظرفیت پذیرش بدون آزمون حداکثر به اندازه 40 درصد ظرفیت پذیرش با آزمون دوره روزانه در هر کد محل تحصیل است که دو سوم این ظرفیت به دانش آموختگان دانشگاه و یک سوم باقیمانده به دانش آموختگان سایر دانشگاه ها اختصاص دارد .



6 - دانشجویان مهمان ، انتقالی یا تغییر رشته در صورتی میتوانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون بهره مند شوند که سنوات تحصیل آنها در دوره کارشناسی پیوسته از ورود به رشته و دانشگاه اول تا دانش اموختگی از رشته و دانشگاه دوم ، حداکثر 8 نیمسال باشد و مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی و تعیین پانزده درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می شود که از آن مدرک دریافت می کنند .

تبصره : در مورد دانشجویان تغییر رشته در صورت تایید معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حداکثر تا یک نیمسال به سنوات مجاز اضافه می شود . 


مهلت ثبت نام : 31 فروردین ماه 99



منبع : ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه بیرجند
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/j4YW
نظرتان را بنویسید