شرط سنی جذب هیات علمی

شرط سنی جذب هیات علمی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
هانیه شیخ

برای عضویت در هیات علمی دانشگاه های دولتی، علاوه بر شرایط عمومی و توانمندی علمی، شرط سنی نیز مهم است.

شرایط سنی جذب هیات علمی<br />

شرایط سنی جذب هیات علمی

شرایط سنی جذب هیات علمی وزارت علوم

شرایط سنی جذب هیئت علمی برای دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری متفاوت است. اگر فردی متقاضی عضویت در هیات علمی دانشگاه‌های دولتی باشد، در صورتی که دانش آموخته مقطع دکتری باشد، حداکثر سن قابل قبول ۴۰ سال و اگر دانش آموخته مقطع فوق لیسانس باشد، حداکثر سن جهت جذب به عنوان هیئت علمی ۳۰ سال خواهد بود.

به طور کلی، شرط سنی جذب دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که شامل دانشگاه‌های دولتی، غیرانتفاعی و پیام نور است حداکثر ۳۰ سال برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و سطح ۳ حوزه‌های علمیه است.  دانش‌آموختگان دکتری حرفه‌ای رشته‌های گروه پزشکی هم حداکثر سن ۳۰ را دارند.

شرایط سنی جذب هیات علمی وزارت بهداشت

شرط سنی جذب هیأت علمی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا حدود ۴۵ سال است چرا که در این وزارتخانه اساتیدی با مدارک فوق تخصص و فلوشیپ هم جذب می‌شوند.

وزارت بهداشت برای متقاضیان با مدرک کارشناسی ارشد حداکثر سن ۳۵ سال را در نظر گرفته است و داوطلبانی که دارای دانشنامه دکتری تخصصی، فوق تخصصی و یا فلوشیپ هستند می‌توانند حداکثر سن ۴۵ سال را داشته باشند.

شرایط سنی جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی هم در رشته‌های پزشکی و هم رشته‌های غیرپزشکی جذب هیات علمی دارد و از این رو برای شرایط سنی جذب هیات علمی خود تابع شرایط هر دو وزارت علوم و وزارت بهداشت است.

رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد: در این رشته‌ها شرط حداکثر سن برای جذب هیات علمی دارندگان مدرک کارشناسی ارشد ۳۰ سال است و برای فارغ‌التحصیلان دکتری تخصصی حداکثر ۴۰ سال سن است.

رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی: در رشته‌های پزشکی حداکثر شرایط سنی داوطلبان جذب هیات علمی برای دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد و دانشجویان دکتری ۳۵ سال است و داوطلبان دارندگان دکتری تخصصی شرط سنی ۴۵ سال را دارند.

ر فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ نیز شرایط سنی برای متقاضیان جذب اعلام شده است. بر اساس این فراخوان،شرط سنی برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد حداکثر ۳۰ سال و برای دارندگان مدرک دکتری تخصصی حداکثر ۴۰ سال می باشد.

البته شرط سنی برای متقاضیان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد در رشته‌های زیرگروه پزشکی متفاوت است. شرط سنی برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد این رشته‌ها برای شرکت در فراخوان جذب حداکثر ۳۵ سال و برای دارندگان مدرک دکتری تخصصی حداکثر ۴۵ سال می باشد.

منبع: شرط سنی جذب هیئت علمی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/W5yx
نظرتان را بنویسید