کارشناسی ارشد بدون کنکور علمی کاربردی

کارشناسی ارشد بدون کنکور علمی کاربردی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
هانیه شیخ

کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی یکی از انواع پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی است که بسیاری از داوطلبان به دنبال آن هستند. در این مطلب به جزئیات لازم در خصوص زمان و نحوه ثبت نام ارشد بدون آزمون در این دانشگاه خواهیم پرداخت.

کارشناسی ارشد بدون کنکور علمی کاربردی

عملکرد مناسب دانشگاه علمی کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی و نیز برگزاری دوره‌های این دانشگاه با محوریت مباحث عملی و کاربردی باعث شده تا بسیاری از داوطلبان بخواهند در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه تحصیل کنند. برخی از این داوطلبان با توجه به شرایطی که دارند به دنبال پذیرش بدون کنکور در این دانشگاه هستند.

در این مقاله می‌خواهیم همه نکاتی که در کارشناسی ارشد بدون کنکور علمی کاربردی وجود دارد را بیان کنیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

شرایط پذیرش بدون آزمون ارشد علمی کاربردی

آزمون سراسری کارشناسی ارشد که از سوی وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود یکی از راه‌های اصلی ورود به تحصیلات تکمیلی در ایران است. اما این شیوه تنها روش جذب نیست و راه‌های دیگری نیز برای ورود به دوره کارشناسی ارشد وجود دارد.

متقاضیان پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال آن هستند که بدون شرکت در آزمون و بر اساس معیارهای نظیر معدل دوره کارشناسی، داشتن مقاله و … وارد این دوره شوند. به این شیوه جذب دانشجو پذیرش بدون آزمون گفته می‌شود.

در سال ۹۱ پذیرش ارشد علمی کاربردی از طریق کنکور صورت گرفت؛ پذیرش در این دانشگاه از طریق آزمونی با عنوان آزمون مهندسی فناوری ارشد و کارشناسی ارشد حرفه‌ای بود و شرایط آن به شرح زیر بود:

  • داشتن مدرک کارشناسی یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی
  • حداقل ۳ سال تجربه و سابقه کار مرتبط با رشته انتخابی
  • قبولی در آزمون ورودی و گذراندن مصاحبه حضوری

اما پذیرش بدون کنکور در این مقطع در دانشگاه علمی کاربردی صورت نگرفته و بنابراین شرایطی هم برای آن اعلام نشده است.

منبع: کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Xgzg
نظرتان را بنویسید