پیش شرط های قبولی در دانشگاه فرهنگیان چیست؟

پیش شرط های قبولی در دانشگاه فرهنگیان چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
لیدا راد
داوطلبان متقاضی رشته های دانشگاه فرهنگیان برای کسب پذیرش در این دانشگاه می بایست واجد شرایط لازم باشند که یکی از این شرایط ، شرط معدل می باشد. شرط معدل دانشگاه فرهنگیان برای تمام گروه های آزمایشی در نظر گرفته شده است و فرقی نمی کند که شما در کدام کنکور شرکت می کنید ، زیرا قوانین پذیرش در دانشگاه فرهنگیان برای همه داوطلبان ثابت است.
البته در سال های گذشته صحبت هایی در خصوص حذف شرط معدل دانشگاه فرهنگیان در دیوان عدالت شده است تا داوطلبانی که تراز خوبی در کنکور کسب می کنند ، اما معدلشان پایین است ، شانس پذیرش در این دانشگاه را از دست ندهند.
در کنکور سال 98 ، شرط معدل 15 برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان لغو شد و احتمالا در سال 99 نیز حذف این شرط پابرجا باشد.
شرط معدل دانشگاه فرهنگیان
قبل از سال 98 و در کنکور های 97 به قبل ، شرط معدل برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان ، حداقل معدل کتبی نهایی 15 بوده است و دانش آموزانی که کمتر از معدل 15 را داشتند ، اجازه شرکت در رشته های دانشگاه فرهنگیان به آن ها داده نمی شد.
در کنکور 98 شرط معدل دانشگاه فرهنگیان به معدل 14 تغییر پیدا کرد و اطلاعیه ای که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج شده بود ، به شرح زیر است :
بـا توجـه بــه رای هیـات عمــومی دیـوان عــدالت اداری بـه شــماره 1821 ، داشـتن حــداقل معـدل کــل 14 در دوره متوسـطه دوم (معــدل سـه پایــه اول ، دوم و سـوم) برای پــذیرش دانشجو ، ملاک عمل خواهـد بـود و حـداقل معـدل کـل ، تحـت هـر شـرایطی تغییـر نخواهـد داشـت.
بنابراین منظور از حذف شرط معدل ، حذف کامل شرط معدل نیست بلکه معدل 15 به 14 تغییر پیدا کرده است. در کنکور سال 99 نیز احتمالا برای پذیرش دانشجو در دانشگاه تربیت دبیر ، حداقل معدل 14 در نظر گرفته شود ولی باز هم باید منتظر اطلاعیه های جدید دیوان عدالت عالی و سازمان سنجش باشیم زیرا ممکن است دوباره و بر اساس درخواست داوطلبان ، تغییراتی را اعمال کنند.
در صورت وجود تغییرات در شرط معدل دانشگاه فرهنگیان ، حتما با بروزرسانی این مطلب آخرین اخبار را به اطلاع شما می رسانیم.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wGG8
نظرتان را بنویسید
نظرات
reza rezaei
دانشگاه فرهنگیان همش پارتی و رتبه بازیه