کارنامه انتخاب رشته دکتری

کارنامه انتخاب رشته دکتری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
در کارنامه انتخاب رشته دکتری سراسری 1400 اطلاعاتی مانند مشخصات ثبت نامی ، اطلاعات رشته امتحانی و وضعیت داوطلب در کدرشته های انتخابی درج شده است که وضعیت علمی داوطلب همچنین اسامی دانشگاه های دارای حدنصاب را نشان می دهد . این کارنامه از طریق سایت سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.



بعد از اتمام زمان انتخاب رشته دکتری 1400 سازمان سنجش به بررسی فرم انتخاب رشته داوطلبان پرداخته و نتایج دعوت به مصاحبه این آزمون را احتمالا اواخر خرداد ماه 1400 در قالب کارنامه انتخاب رشته اعلام و داوطلبان را از رشته محل های دعوت به مصاحبه شده مطلع می کند . در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 1400 تمامی رشته محل هایی که داوطلب موفق به کسب حدنصاب دعوت به مصاحبه در آن با احتساب سهمیه شده، اعلام می شود .

کارنامه انتخاب رشته دکتری سراسری 1400 در سایت سنجش به آدرس sanjesh.org برای همه داوطلبان دکتری سراسری قرار می گیرد و هر داوطلب می تواند با جستجو بر اساس مشخصات فردی یا جستجو بر اساس شماره پرونده و شماره شناسنامه کارنامه خود را مشاهده و دریافت نماید . در این کارنامه اطلاعات مختلفی از جمله مشخصات ثبت نامی ، اطلاعات رشته امتحانی و وضعیت داوطلب در کدرشته های انتخابی وجود دارد که به صورت مختصر در ادامه این مقاله به بررسی هر یک می پردازیم .







توضیحات مشخصات ثبت نامی در کارنامه انتخاب رشته دکتری 1400
در قسمت اول کارنامه مشخصات ثبت نامی که شامل (( شماره پرونده ، نام و نام خانوادگی ، جنس ، شماره شناسنامه ، سال تولد ، سهمیه ثبت نامی ، ارگان سهمیه رزمندگی یا ایثارگری ، مربی رسمی ( قطعی یا آزمایشی ) ، معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای ، ماه و سال اخذ مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای ، نام رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد ، نام موسسه فارغ التحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و در نهایت وضعیت فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای )) می شود در جدولی نوشته شده است و باید دقیقا مطابق اطلاعات ثبت نامی داوطلب باشد .







داوطلبان باید توجه نمایند که اطلاعات این جدول مغایرتی با اطلاعات شخصیشان نداشته باشد و در هر زمان که متوجه عدم تطابق اطلاعات شدند از طریق سامانه پاسخگویی سازمان سنجش اطلاع رسانی کنند . بنابر مندرجات دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1400 هر موقع مشخص شود كه داوطلب ، حقایقی را عمدا یا سهوا كتمان نموده ، در هر مرحله ای از آزمون که باشد ( ثبت نام ، شركت در آزمون ، پذیرفته شدن ، حین تحصیل در دانشگاه و ... ) از ادامه مراحل محروم خواهد شد .

بیشتر بخوانید: زمان انتشار کارنامه انتخاب رشته دکتری





توضیحات اطلاعات رشته امتحانی در کارنامه انتخاب رشته دکتری 1400
در این قسمت از کارنامه انتخاب رشته دکتری اطلاعات مربوط به رشته امتحانی داوطلب نوشته شده است . در ستون اول شماره داوطلب ، در ستون دوم کدرشته امتحانی ، در ستون سوم نام رشته امتحانی ، در ستون چهارم مشخص می شود که داوطلب دارای کدرشته محل معرفی برای مرحله ارزیابی تخصصی می باشد یا خیر ؟ (( اگر داوطلب به مصاحبه یک یا چند دانشگاه دعوت شده باشد عبارت (( بلی )) را مشاهده خواهد کرد . )) ، در ستون پنجم نمره کل یا همان تراز کتبی نوشته شده است .






در کادر قرمز رنگ این قسمت لینک تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری برای داوطلبانی که قصد شرکت در مصاحبه دکتری سراسری را دارند ، گذاشته شده است تا به راحتی بتوانند نسبت به پرداخت هزینه بررسی فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری 1400 و تکمیل آن بپردازند .

حتما بخوانید: راهنمای تکمیل فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری









توضیحات وضعیت داوطلب در کدرشته های انتخابی کارنامه انتخاب رشته دکتری 1400
در این قسمت از کارنامه انتخاب رشته دکتری سراسری ، کدرشته های انتخابی و نمره حد نصاب دانشگاه جهت مرحله مصاحبه دکتری در جدول آورده شده است . در جدول لیست انتخاب رشته داوطلب به ترتیب انتخاب وی نمایش داده شده و در دو ستون بعدی نمره حد نصاب دانشگاه و نتیجه آورده شده است .

تصویر زیر مربوط به کارنامه دعوت به مصاحبه داوطلبی با تراز آزمون کتبی 1483 که 16 کدرشته محل را در لیست انتخاب رشته خود وارد کرده است . وی از سهمیه ایثارگران در این آزمون استفاده کرده و دو نوع نتیجه در کارنامه اش قابل مشاهده است .

در ستون نتیجه مقابل برخی رشته محل ها عدد 5 نمایش داده شده است که به معنای فاقد حدنصاب دانشگاه می باشد . در ستون نتیجه مقابل برخی رشته محل های دیگر عدد 4 نمایش داده شده است که به معنای دارای حدنصاب دانشگاه با احتساب سهمیه ایثارگران می باشد .

بیشتر بخوانید: تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری






برای اطلاعات بیشتر از اعداد مندرج در ستون نتیجه جدول زیر را مشاهده کنید :



عدد  مفهوم نتیجه نهایی
1 تراز کتبی داوطلب بدون احتساب سهمیه برابر یا بیشتر از تراز دعوت به مصاحبه کدرشته محل می باشد . دعوت به مصاحبه شده
2 تراز کتبی داوطلب با احتساب سهمیه رزمندگان برابر یا بیشتر از تراز دعوت به مصاحبه کدرشته محل می باشد . دعوت به مصاحبه شده
4 تراز کتبی داوطلب با احتساب سهمیه ایثارگران برابر یا بیشتر از تراز دعوت به مصاحبه کدرشته محل می باشد . دعوت به مصاحبه شده
5 تراز کتبی داوطلب با احتساب سهمیه و بدون احتساب سهمیه کمتر از تراز دعوت به مصاحبه کدرشته محل می باشد . دعوت به مصاحبه نشده
7 رشته محل انتخابی از از ردیف رشته های مندرج در دفترچه انتخاب رشته دکتری 1400 حذف شده است .  دعوت به مصاحبه نشده
14 با توجه به ظرفیت رشته محل ، امكان اختصاص ظرفیت خاص به ایثارگران 25 و 5 درصد و رزمندگان وجود ندارد . دعوت به مصاحبه نشده



داوطلبان می توانند برای دریافت کارنامه انتخاب رشته دکتری سراسری 1400 از کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا کمک گرفته و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا سوالات خود را با کارشناسان این مرکز در میان گذارند .  


در ادامه بخوانید: راهنمای مصاحبه دکتری










سوالات متداول


1- چه افرادی باید فرم صلاحیت عمومی دکتری را تکمیل کنند ؟
آن دسته از داوطلبانی که به مصاحبه یک یا چند دانشگاه سراسری دعوت شدند باید قبل از شرکت در جلسه مصاحبه ، فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری که لینک آن در کارنامه انتخاب رشته قرار دارد ، تکمیل کنند .




2- اگر شخصی دارای سهمیه ایثارگران بوده و با سهمیه اش در مرحله انتخاب رشته دکتری پذیرفته شده باشد ، چه عددی در کارنامه اش درج خواهد شد ؟
در صورتی که تراز کتبی داوطلب با احتساب سهمیه ایثارگران برابر یا بیشتر از تراز دعوت به مصاحبه کدرشته محل انتخابی باشد ، در کارنامه انتخاب رشته وی عدد 4 درج خواهد شد .




3- آیا محدودیتی برای دعوت به مصاحبه دکتری داوطلبان وجود دارد ؟
خیر . داوطلبان می توانند سر جلسه مصاحبه دکتری تمامی دانشگاه هایی که حدنصاب آن ها را کسب کرده اند ، حاضر شوند .

منبع : کارنامه انتخاب رشته دکتری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/zMA7
نظرتان را بنویسید