راهنمای تکمیل فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
تمامی داوطلبانی که به مصاحبه یک یا چند دانشگاه سراسری دعوت شدند می بایست ابتدا هزینه فرم بررسی صلاحیت عمومی آزمون دکتری را از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org پرداخت کرده سپس این فرم را که در کارنامه انتخاب رشته آزمون دکترا سراسری قرار دارد ، تکمیل کنند .




تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری یکی از مراحل پایانی آزمون دکتری است که کلیه داوطلبانی که در انتخاب رشته دکتری شرکت می کنند، موظف به تکمیل آن هستند. یکی از متداول ترین سوالاتی که در این زمینه هرساله از داوطلبان می شنویم این است که فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری چیست و زمان و نحوه تکمیل آن به چه صورتی است . در پاسخ سوال اول باید گفت طبق مصوبه مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ،  هدف از تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری جلوگیری از ورود افراد معاند نظام و مشهور به فحشا به مقطع دکتری تخصصی است .در نتیجه برخلاف تصور بسیاری از داوطلبان ؛ تعداد افرادی که در مرحله بررسی صلاحیت عمومی دکتری پذیرفته نمی شوند بسیار معدود و انگشت شمار و در حدود 1 نفر از هر 1000 نفر هستند .

از آنجایی که تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری یکی از مراحل اصلی بعد از انتخاب رشته دکتری 1400 است و کلیه داوطلبان آزمون دکتری دانشگاه های سراسری موظف به تکمیل آن هستند در این مقاله زمان ، نحوه و راهنمای تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی آزمون دکتری 1400 را ارائه داده ایم .







زمان و نحوه تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری 1400
همانطور که در دفترچه انتخاب رشته دکتری 1400 درج شده ، کلیه داوطلبان آزمون دکتری بعد از تکمیل فرم انتخاب رشته و مشاهده نتایج این مرحله از آزمون ، موظفند نسبت به تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری اقدام نمایند . همچون گذشته تکمیل این فرم بصورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش خواهد بود . به این شکل که در ابتدا شاهد اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری خواهیم بود سپس در این اعلام نتایج مشخص می شود هر داوطلب با توجه به نمره آزمون خود در کدام یک از انتخاب هایش دعوت به مصاحبه شده است . 




به محض اعلام زمان تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری 1400 این مقاله به روز رسانی می شود.



کلیه داوطلبانی که در حداقل در یکی از انتخاب هایشان حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری را کسب کرده باشند باید در تاریخ مقرر شده با ورود به سایت سنجش و با اطلاعات ثبت نامی ، کارت اعتباری تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکترا را خریداری کرده و فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری 1400 را تکمیل نمایند .

 برای تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری ، باید ابتدا وارد کارنامه انتخاب رشته دکتری خود شوید . لینک تکمیل فرم داخل صفحه کارنامه داوطلب قرار دارد .

حتما بخوانید: کارنامه انتخاب رشته دکتری





راهنمای تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری 1400
حالا باید به این سوال پاسخ دهیم که فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری شامل چه قسمت هایی است و در آن از چه موضوعاتی سوال پرسیده می شود . فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری شامل 9 قسمت است که به ترتیب عبارت اند از :


1) مشخصات فردی


2) سوابق تحصیلی


3) وضعیت شغلی


4) آدرس محل سکونت


5) شماره تلفن مواقع ضروری


6) مشخصات همسر


7) سابقه شرکت در آزمون


8) مشخصات افراد مورد اعتماد غیر خویشاوند


9) سوابق فعالیت های سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی


از آنجایی که معمولا به شکل های مختلفی مانند ملاقات حضوری ، تلفنی یا استعلام اداری با افرادی که به عنوان مورد اعتماد خود معرفی کرده اید ارتباط برقرار می شود پس توصیه می شود محتویات این فرم در کمال صداقت تکمیل شود . نگران تایید صلاحیت خود نباشید چون همانطور که گفتیم بیش از 99.9 درصد داوطلبان بدون هیچ مشکلی در مرحله بررسی صلاحیت عمومی دکتری پذیرفته می شوند . البته این نگرانی همیشه با افرادی که دعوت به مصاحبه می شوند همراه بوده است ولی سابقه نشان داده جای نگرانی در این مورد نیست . لازم است توصیه هایی در این باره باید به داوطلبان ارائه دهیم:


 نام و آدرس دانشگاه های قبلی خود را قسمت سوابق تحصیلی بطور کامل و گویا بنویسید .


​ شماره تماسی که در مواقع ضروری می توان با شما تماس گرفت را حتما درست وارد کنید .


​ منظور از مورد 7 کلیه آزمون هایی است که در 2 سال گذشته برای ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شرکت کرده اید ، مانند کنکور کارشناسی ارشد یا دکتری ؛ بنابراین نیازی به وارد کردن آزمون های پیش تر از 2 سال قبل نیست .

​ در قسمت مربوط به افراد مورد اعتماد غیر خویشاوند ، ترجیحا افرادی را معرفی کنید که نسبت به شما شناخت کافی داشته باشند . اگر افرادی که معرفی می کنید کارمند دولت یا فرهنگی و همگی ساکن در یک استان باشند بهتر است . همچنین حتما افرادی که در فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری 1400 به عنوان افراد مورد اعتماد معرفی می کنید را در جریان بگذارید زیرا همانطور که گفتیم احتمال ارتباط تلفنی یا حضوری با این افراد زیاد است .


​ قسمت شماره 9 نباید برای شما نگرانی ایجاد کند . فعالیت در انجمن های دانشجویی یا شورای صنفی کسی را رد صلاحیت نکرده است . همچنین اگر سابقه فرهنگی درخشانی دارید از توضیح درباره آن کوتاهی نکنید .

لازم به ذکر است صرف شرکت در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد و دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد در سال های گذشته الزامی برای تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری ایجاد نمی کرد . امسال هم به همین شکل است ولی اگر تغییری در این رویه ایجاد شود در این مقاله به روز رسانی خواهد شد  .

بیشتر بخوانید: مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد









راهنمای تصویری دسترسی به فرم صلاحیت عمومی دکتری
داوطلبانی که قصد شرکت در جلسات مصاحبه دکتری 1400 را دارند می بایست ضمن پرداخت هزینه بررسی فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری ، این فرم را تکمیل نمایند . برای این منظور کافیست در زمان تعیین شده مراحل زیر را طی کنند :



1. به سایت سازمان سنجش از طریق آدرس sanjesh.org رفته و لینک دکتری تخصصی از منوی سمت راست را انتخاب کنید .





2. گزینه (( کارنامه انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری سال 1400 )) را انتخاب کنید .






3. به صفحه اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری وارد شده و کارنامه را با استفاده از روش های جستجو (( جستجو بر اساس مشخصات فردی یا جستجو بر اساس  شماره پرونده و شماره داوطلبی ؟)) مشاهده کنید .







4. حال از طریق لینک (( فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری 1400 )) می توانید هزینه بررسی این فرم را پردخت کرده و به تکمیل آن بپردازید .






مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند در تمام مراحل آزمون دکتری پاسخگوی سوالات شما باشند . در صورتی که در مورد نحوه تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری 1400 سوالی داشتید می توانید از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره هیوا تماس گرفته و سوالات خود را مطرح نمایید تا در اسرع وقت پاسخ مناسبی را دریافت کنید .

در ادامه بخوانید: هزینه بررسی فرم صلاحیت عمومی دکتری









سوالات متداول


1- چگونه باید هزینه تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی آزمون دکتری را پرداخت کرد ؟
داوطلبان می توانند هزینه فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری را از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و تنها با داشتن کارت بانکی عضو شبکه شتاب و رمز دوم پرداخت نمایند .




2- آیا داوطلب باید به ازای هر کدرشته محلی که دعوت به مصاحبه شده ، یکبار فرم صلاحیت عمومی دکترا را تکمیل کند ؟
خیر هر داوطلب کافیست تنهای یکبار فرم صلاحیت عمومی دکتری را برای تمامی رشته محل های دعوت به مصاحبه شده پرداخت کند .




3- لینک تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری در چه سایتی قرار دارد ؟
لینک تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی آزمون دکتری سراسری در کارنامه انتخاب رشته دکترا که در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می شود ، قرار دارد .

منبع : راهنمای تکمیل فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/yLzw
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر