تحصیل دندانپزشکی در روسیه

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در روسیه می توانند بدون شرکت در آزمون و در صورت دارا بودن معدل مناسب و سایر شرایط لازم، در این رشته در دانشگاه های روسیه مشغول به تحصیل شوند. تحصیل دندانپزشکی در این کشور به طور تقریبی در دوره عمومی و تخصصی 6,000 دلار در سال هزینه دارد.



تحصیل دندانپزشکی در روسیه موقعیت های شغلی فراوان و درآمد بالایی را برای فارغ التحصیلان این رشته فراهم می کند. بسیاری از دانشگاه های روسیه مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ایران هستند و فارغ التحصیلان دندانپزشکی با تخصص های گوناگون می توانند در کلینیک های خصوصی و مراکز درمانی عمومی مشغول به کار شوند.

علاوه بر این کشور روسیه به علت نزدیک بودن به ایران، هزینه های پایین تر تحصیل نسبت به بسیاری از کشورهای خارجی، دارا بودن دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی و پذیرش آسانتر در رشته های پزشکی و دندانپزشکی نسبت به سایر کشورهای غربی، به گزینه مناسبی برای تحصیل دندانپزشکی در خارج تبدیل شده است.

متقاضیان می توانند در صورت داشتن شرایط لازم و بدون آزمون، برای گرفتن پذیرش دندانپزشکی در روسیه اقدام کنند که در این مقاله جزئیات شرایط تحصیل دندانپزشکی در روسیه، دانشگاه ها و هزینه تحصیل دندانپزشکی در این کشور را شرح داده ایم.



شرایط تحصیل دندانپزشکی در روسیه
تحصیل دندانپزشکی در روسیه حدود 5 سال طول می کشد که دانشجویان دندانپزشکی پس از به پایان بردن دوره عمومی دندانپزشکی، می توانند به مدت حدودا 2 سال به عنوان رزیدنت در دوره های تخصصی شرکت کنند تا مجوز فعالیت به عنوان دندانپزشک متخصص را به دست آورند.

بعضی از تخصص های دندانپزشکی روسیه عبارتند از : دندانپزشکی کودکان، دندانپزشکی ریشه درمانی و جراحی فک و دهان که در ادامه شرایط لازم جهت تحصیل رشته دندانپزشکی در روسیه را شرح داده ایم:



 مدرک تحصیلی: متقاضیان تحصیل در خارج از کشور که کشور روسیه را به عنوان مقصد خود انتخاب نموده اند، جهت گرفتن پذیرش از دانشگاه های روسیه باید از دبیرستان فارغ التحصیل شده و مدرک دیپلم و ریز نمرات خود را دریافت کرده باشید. 

​ معدل: بعضی دانشگاه های دندانپزشکی روسیه شرط معدل برای پذیرش تعیین می کنند و از آنجا که داشتن نمره های قابل قبول در درس های فیزیک ، شیمی و زیست شناسی اهمیت زیادی دارد، فارغ التحصیلان رشته علوم تجربی شانس بالایی برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های پزشکی این کشور را دارند.

​ شرط سن: سن حداقل 17 سال تمام برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های روسیه لازم بوده و محدودیتی از نظر حداکثر سن برای ارسال درخواست پذیرش دانشگاه های روسیه وجود ندارد.

​ مدارک مورد نیاز: برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در روسیه باید صاحب پاسپورت معتبر باشید و گواهی سلامت خود را از مراکز معتبر دریافت کرده باشید. همچنین لازم است مدارک شناسایی و تحصیلی خود را به صورت ترجمه شده آماده نمایید.

​ مدرک زبان: تحصیل در روسیه به 2 زبان انگلیسی و روسی امکان پذیر بوده که در صورت تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی می توانید با ارائه مدرک تافل یا آیلتس تحصیل خود را آغاز کنید. در غیر این صورت می توانید در دوره کالج زبان که پادفک نام دارد شرکت کرده و زبان روسی را بیاموزید. هزینه این دوره حدود 2000 دلار بوده و نزدیک به یک سال طول می کشد.

بیشتر بخوانید: دوره پادفک روسیه





دانشگاه های دندانپزشکی در روسیه
دانشگاه های روسیه دوره آموزشی دندانپزشکی را در به صورت تئوری و عملی ارائه می دهند. در اولین سال تحصیل دندانپزشکی در روسیه دوره های بهداشت دهان و دندان، آناتومی دهان، اقدامات اورژانسی دندانپزشکی، داروشناسی دندانپزشکی و بیماری های لثه آموزش داده می شود.

در سال های بعد نیز دروس عملی به صورت کار بر روی مدل های مصنوعی دندانپزشکی و سپس بیماران زیر نظر دندانپزشکان متخصص تدریس می شود. در ادامه برای آشنایی بیشتر علاقمندان، چند مورد از مهم ترین دانشگاه های دندانپزشکی روسیه را معرفی کرده ایم:



نام دانشگاه حداقل معدل برای اخذ پذیرش دندانپزشکی از 100
St.Petersburg State University دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ 80
People’s Friendship University of Russia دانشگاه پیپلز فرندشیپ روسیه 75
Kazan Federal University دانشگاه فدرال کازان 75
Nizhny Novgorod State Medical University دانشگاه پزشکی نیژنی نوگورود 65
Kazan State Medical University دانشگاه پزشکی ایالتی کازان 75
I.M. Sechenov First Moscow State University دانشگاه ایالتی سچنوف مسکو 85
First Pavlov State Medical University of St. Petersburg دانشگاه پزشکی ایالتی پاولوف سنت پترزبورگ 80


بیشتر بخوانید: تحصیل پزشکی در روسیه


هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه
تحصیل دندانپزشکی در روسیه برای دانشجویان خارجی رایگان نیست و در صورت گرفتن پذیرش از دانشگاه های این کشور باید آمادگی پرداخت شهریه به صورت سالانه را داشته باشند. دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی معمولا بورسیه قابل توجهی برای دانشجویان بین المللی ارائه نمی دهند، با این وجود هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه مقرون به صرفه تر از بسیاری از کشورها می باشد.



هزینه سالانه تقریبی تحصیل رشته دندانپزشکی در روسیه
نام رشته هزینه ( دلار ) هزینه ( روبل )
دندانپزشکی عمومی ( سطح 1 ) 3,015 - 9,500 196,000 - 617,000
دندانپزشکی تخصصی ( سطح 2 ) 6,920 450,000


 در صورتی که پس از مطالعه این مقاله در مورد تحصیل دندانپزشکی در روسیه سوالاتی داشتید، می توانید با سامانه مشاوره هیوا تماس گرفته تا مشاوران این مرکز اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

در ادامه بخوانید: هزینه زندگی و تحصیل در خارج از کشور









سوالات متداول


1- تحصیل رشته دندانپزشکی در روسیه چه شرایطی دارد؟
متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در روسیه باید دارای معدل قابل قبول بوده و تمکن مالی باشند که شرایط تحصیل دندانپزشکی در این کشور در متن مقاله توضیح داده شده است.




2- هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه چه میزان است؟
تحصیل دندانپزشکی در روسیه به طور متوسط 6 هزار دلار هزینه دارد که جزئیات بیشتر در این مورد در متن مقاله ارائه شده است.




3- آیا رشته دندانپزشکی در روسیه به زبان روسی تدریس می شود؟
تحصیل دندانپزشکی در روسیه هم به زبان روسی و هم انگلیسی امکان پذیر است که در متقاضیان در صورت تمایل به تحصیل به زبان روسی می توانند در دوره پادفک که در متن مقاله توضیح داده شده، شرکت نمایند.

منبع : تحصیل دندانپزشکی در روسیه
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/nwq7
نظرتان را بنویسید