عوارض لیفت با نخ چیست ؟

عوارض لیفت با نخ چیست ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

عوارض لیفت با نخ چیست ؟ لیفت صورت با نخ از جراحی های رایج است که در سال های اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. دلیل محبوبیت این روش درمانی این است که بی خطر می باشد و به دلیل اینکه کم تهاجم است با حداقل عوارض جانبی همراه است. نخ های مورد استفاده برای لیفت صورت، پس از قرار گرفتن در در زیر پوست، منجر به تقویت و تحریک سنتز و تولید کلاژن می شوند و به مرور نیز توسط پوست جذب می گردند. نتایج لیفت صورت بلافاصله پس از اتمام کار قابل رویت است. با اینکه این روش زیبایی دارای بازدهی بالایی نسبت به دیگر روش ها همچون جراحی لیفت می باشد، با این حال بهتر است زیباجویان در مورد خطرات احتمالی آن نیز آگاه باشند. در ادامه به جزئیات بیشتری از عوارض لیفت با نخ پرداخته ایم.

لیفت با نخ چیست؟
زیبایی از هدیه های ارزشمند خداوند به انسان است و اغلب افراد مایل هستند همیشه زیبا و جوان به نظر برسند. با افزایش سن، پوست انسان طراوت و شادابی دوران جوانی را از دست می دهد. امروزه از روش های مختلفی برای لیفت صورت با نخ استفاده می شود که از بهترین آن ها لیفت با نخ می باشد.

در لیفت صورت با نخ، پزشک متخصص پوست و مو با استفاده از نخ های مخصوصی، نواحی از صورت که دچار افتادگی شده است و مستعد چین و چروک است را سوراخ می کند. سپس با ایجاد قلاب هایی خاص، ناحیه مورد نظر را به سمت بالا می کشد و اینگونه تمامی چین و چروک ها را برطرف می کند. با توجه به عوارض لیفت صورت با نخ بسیار کم است، بسیاری از افراد این روش را به جراحی لیفتینگ صورت ترجیح می دهند.

مرتبط بخوانید :لیفت صورت با نخ در تهران 10 بهترین دکتر لیفت صورت با نخ در تهران

عوارض احتمالی لیفت با نخ چیست؟
لیفت صورت با نخ از کم خطرترین روش های افزایش زیبایی صورت و دیگر نواحی بدن به شمار می رود. اما این روش نیز همانند دیگر روش ها با خطراتی برای زیباجویان به همراه است. در ادامه به برخی عوارض لیفت با نخ اشاره کردیم.

کبود شدن
لیفت با نخ بدون جراحی انجام می شود اما به دلیل ورود سوزن به پوست، از روش های تهاجمی به شمار می رود و به همین دلیل ممکن است ناحیه مورد نظر را دچار التهاب کند.

با توجه به سوراخ شدن پوست صورت، امکان ورود باکتری ها و عوامل بیماری زا به بافت پوست بیشتر می شود. با ورود این عوامل عفونی با بافت پوست، سیستم ایمنی آن ها را شناسایی می کند و همین موضوع منجر به ایجاد التهاب می گردد. البته التهاب و کبودی از عوارض موقتی لیفت با نخ است که پس از حداکثر یک هفته از بین می رود.

ضمن اینکه امروزه پزشکان پس از لیفت با نخ ، برای زیباجویان داروهای آنتی بیوتیک تجویز می کنند تا اینگونه احتمال وقوع التهاب به حداقل برسد.

خونریزی از عوارض لیفت با نخ
از نظر تراکم عروق خونی و لنفاوی، پوست صورت جزو متراکم ترین قسمت های بدن به شمار می رود. به همین دلیل پس از لیفت صورت با نخ، احتمال خونریزی طولانی مدت وجود دارد. در صورتی که پزشک حرفه ای نباشد، ممکن است با آسیب دیدن عروق خونی اصلی، زیباجویان خونریزی طولانی تری را تجربه کنند.

حساسیت به نخ
سیستم ایمنی بدن قادر به شناسایی عوامل بیگانه است؛ پس از لیفت صورت با نخ، احتمال بروز حساسیت به نخ مورد استفاده در این روش وجود دارد. در صورتی که این عوارض لیفت با نخ را مشاهده کردید، بهتر است سریعا جهت خارج کردن نخ ها به پزشک مراجعه کنید تا از خطرات جدی تر جلوگیری شود.

عدم تقارن قسمت‌ های مختلف صورت از عوارض لیفت با نخ
عوارض لیفت با نخ
یکی دیگر از عوارض احتمالی لیفت صورت با نخ ، عدم تقارن برخی قسمت های مختلف صورت است. در صورتی که پزشک متخصصی که برای لیفت با نخ انتخاب می کنید، از تخصص بالایی برخوردار نباشد، نتایج حاضل نامطلوب خواهد بود. توصیه می کنیم برای جلوگیری از بروز این مشکل حتما به سراغ بهترین دکتر لیفت صورت با نخ مراجعه کنید.

حرکت نخ در زیر پوست
بروز مشکل حرکت نخ در زیر پوست تا حد زیادی وابسته به مهارت پزشک است. حرکت نخ منجر به ایجاد درد و احساس ناراحتی در بافت تحت لیفت می شود. ضمن اینکه با حرکت نخ، ظاهر نهایی نیز دچار عدم تقارن می شود و در اینصورت باید با استفاده از دیگر روش ها این عدم تقارن برطرف گردد.

بی حسی پوست از عوارض لیفت با نخ
پوست صورت از جمله قسمت هایی از بدن است که دارای سیستم عصبی گشترده و ظریفی می باشد. در صورتی که به اعصاب مختلف در بافت صورت آسیبی وارد شود، مشکلاتی را برای زیباجویان ایجاد می کند. لیفت با نخ احتمال آسیب دیدن اعصاب در زیر پوست را افزایش می دهد و ممکن است در موارد شدید حتی با بی حسی پوست نیز همراه باشد.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Ay4j
نظرتان را بنویسید