مراحل انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

مراحل انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
آن دسته از داوطلبان حاضر در جلسه کنکور ارشد وزارت بهداشت 99 که حد نصاب علمی لازم برای انتخاب رشته محل های علوم پزشکی را کسب نمایند با مراجعه به سایت sanjeshp.ir می توانند به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود پرداخته و مراحل انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را پشت سر گذارند .


مرکز سنجش پزشکی پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 به تصحیح پاسخنامه های داوطلبان پرداخته و وضعیت علمی آن ها را در قالب کارنامه ای منتشر می کند . داوطلبانی که بر اساس اعلام نتایج اولیه این آزمون مجاز به انتخاب رشته شوند می توانند به چینش رشته محل های مورد علاقه خود بپردازند .

متقاضیان به منظور انجام مراحل انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت باید به سایت sanjeshp.ir مراجعه کرده و پس از بررسی رشته محل های ارائه شده فرم اینترنتی مربوطه را تکمیل نمایند . در ادامه راهنمای کامل مراحل انتخاب رشته کنکور ارشد وزارت بهداشت 99 را ارائه می دهیم .


مراحل انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99
همان طور که گفته شد انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 به صورت اینترنتی و در سایت مرکز سنجش پزشکی انجام می شود . اولین گام برای شرکت در این فرایند بررسی رتبه و تراز اکتسابی می باشد که در قالب کارنامه ای منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد . متقاضیان می بایست ضمن دریافت این کارنامه وضعیت علمی خود را مشاهده نموده و در صورت مجاز بودن نسبت به تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 99 اقدام نمایند .

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد پزشکی ، دفترچه انتخاب رشته این آزمون منتشر شده و داوطلبان را از رشته محل های ارائه شده در دوره های روزانه ، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد مطلع می کند . از این رو متقاضیان باید مراحل زیر را طی کنند :



1 - مراجعه به سایت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

2 - دانلود و مطالعه دفترچه انتخاب رشته

3 - اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه

4 - تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته

5 - دریافت کد رهگیری



بیشتر بخوانید: sanjeshp.ir انتخاب رشته ارشد بهداشت


راهنمای کامل مراحل انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99
با توجه به این که انتخاب رشته کارشناسی ارشد علوم پزشکی مرحله ای سرنوشت ساز بوده و تاثیر بسزایی در نتایج نهایی این آزمون دارد ، بر آن شدیم راهنمای کامل انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 99 را به صورت تصویری در اختیار داوطلبان قرار دهیم تا این فرایند را با کم ترین درصد خطا و اشتباه انجام دهند .

بدین منظور باید در زمان قانونی انتخاب رشته به سایت sanjeshp.ir مراجعه نمایید .





بخش کارشناسی ارشد را انتخاب کنید .





با کلیک بر روی لینک " انتخاب رشته محل تحصیل " وارد سامانه کارشناسی ارشد علوم پزشکی 99 شوید .





گزینه انتخاب رشته محل تحصیل را انتخاب نموده و کد رهگیری ثبت نام را در کادر مربوطه وارد نمایید .



در صفحه باز شده می بایست از منوی کشویی رشته و دانشگاه مورد نظر را انتخاب نموده و بر روی علامت  کلیک کنید . پس از درج کلیه رشته محل های مورد علاقه کافی است بر روی گزینه " ثبت اولیه انتخاب ها " کلیک کرده و انتخاب رشته خود را نهایی کنید . در پایان مراحل انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 99 نیز فرم اینترنتی شما برای چاپ به نمایش در می آید .



راهنمای تصویری فوق مربوط به مراحل انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت سال گذشته می باشد که به محض آغاز این فرایند در سال جاری بروزرسانی خواهد شد .



 لینک انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 به محض آغاز این فرایند فعال خواهد شد .



لازم به ذکر است داوطلبان به منظور چینش رشته محل های مورد علاقه خود باید دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 را مورد مطالعه قرار داده و پس از بررسی لیست رشته محل های ارائه شده در دوره های روزانه ، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد فرم اینترنتی مربوطه را تکمیل نمایند .

 
مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99
لازم به ذکر است اولویت بندی انتخاب های داوطلب در این مرحله تحت تاثیر عواملی چون علاقه ، مسیر ، هزینه و کیفیت دانشگاه قرار دارد و باید در نهایت دقت صورت گیرد . از طرفی تعداد انتخاب های داوطلب در این مرحله که به تعداد دانشگاه های پذیرنده رشته انتخابی داوطلب می باشد ، این امکان را فراهم می کند تا شانس قبولی خود را در تمامی رشته محل های ارائه شده بیازماید .

گزینش دانشجو در هر یک از رشته ها یا مجموعه های امتحانی از بین داوطلبان مجاز همان رشته یا مجموعه امتحانی و بر اساس نمره کل ، سهمیه و اولویت انتخاب های داوطلب صورت می گیرد . از این رو متقاضیان می بایست با نحوه چیدمان رشته محل های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 آشنا شده و عوامل تاثیرگذار در اولویت بندی انتخاب ها را مورد توجه قرار دهند .





کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز در طول این فرایند همراه داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا تجربیات خود را برای انتخاب رشته ای دقیق و بی نقص ارائه می دهند .


سوالات متداول

1- انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت در چه سایتی انجام می شود ؟
داوطلبان با مراجعه به سایت مرکز سنجش پزشکی می توانند انتخاب رشته خود را انجام دهند که مراحل این فرایند در متن مقاله شرح داده شده است .

2- در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد علوم پزشکی امکان انتخاب چه دوره هایی وجود دارد ؟
مطابق متن مقاله در زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت امکان انتخاب تمامی دوره های روزانه ، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد وجود دارد .

3- چه عواملی در انتخاب رشته کنکور ارشد وزارت بهداشت موثرند ؟
مطابق متن مقاله علاقه ، هزینه ، مسیر و کیفیت دانشگاه چهار فاکتور تاثیرگذار در انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت می باشند .

منببع : مراحل انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/JwjJ
نظرتان را بنویسید