زمان ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
مطابق قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان ، فارغ التحصیلان مشمول طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 99 باید در مناطق مورد نیاز کشور خدمت نمایند . ثبت نام این طرح برای پزشکان و دندانپزشکان هر دو ماه یک بار و برای متقاضیان سایر رشته های مشمول طرح تا 3 ماه پس از فارغ التحصیلی انجام می شود .


کلیه فارغ التحصیلان مقطع کاردانی و بالاتر رشته های پزشکی ، پیراپزشکی و رشته های وابسته که مشمول طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 99 می شوند باید در بازه زمانی مشخصی نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام نموده و آمادگی خود را برای خدمت در مناطق مورد نیاز وزارت بهداشت اعلام کنند .

این طرح که به قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان نیز معروف است برای تامین و توزیع نیروی انسانی مورد نیاز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در نظر گرفته شده و با هدف تامین دسترسی آسان تر مردم به نیازهای بهداشتی و درمانی در مناطق مختلف انجام می شود .

متقاضیان واجد شرایط ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت به منظور اعلام آمادگی خود باید در تاریخ مشخصی به سایت tarhreg.behdasht.gov.ir مراجعه کرده و فرم اینترنتی مربوطه را تکمیل نمایند . در ادامه به بررسی زمان ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 99 می پردازیم .


زمان ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 99
همان طور که گفته شد ، وزارت بهداشت تاریخ مشخصی را برای ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت در نظر گرفته و به فارغ التحصیلان واجد شرایط دانشگاه های دولتی و دانشگاه آزاد این امکان را می دهد تا آمادگی خود را برای انجام خدمت اعلام نمایند . 

لازم به ذکر است طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 99 برای کلیه رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، اتاق عمل ، پرستاری ، تکنولوژی پرتوشناسی ( رادیولوژی ) ، داروسازی ، علوم آزمایشگاهی ، فوریتهای پزشکی و هوشبری اجباری بوده و داوطلب می بایست ضمن تسویه حساب با دانشگاه محل تحصیل خود نسبت به انجام آن اقدام نمایند .

با توجه به نیاز فوری برخی مناطق کشور به پزشکان و دندانپزشکان ، ثبت نام قانون خدمت فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دو قالب اعزام مستقیم و اعزام ادواری و طبق زمانبندی مشخصی صورت می گیرد . جدول زیر زمان ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 99 را برای پزشکان و دندانپزشکان مشمول این طرح نشان می دهد .

توجه : ثبت نام اینترنتی این متقاضیان با توجه به تراکم زمان فارغ التحصیلی پزشکان و دندانپزشکان و اطلاعات دریافتی از اداره دانش آموختگان هر دو ماه یک بار انجام شده و نتایج آن 4 روز پس از مهلت ثبت نام اعلام می گردد .



نام دوره

شروع دوره

پايان دوره

اعلام نتايج

دوره اول

چهارشنبه 99/01/27

شنبه 99/02/06

چهارشنبه 99/02/10

دوره دوم

سه شنبه 99/03/27

شنبه 99/04/07

چهارشنبه 99/04/11

دوره سوم

چهارشنبه 99/05/29

دوشنبه 99/06/10

چهارشنبه 99/06/12

دوره چهارم

چهارشنبه 99/07/23

شنبه 99/08/03

چهارشنبه 99/08/07

دوره پنجم

چهارشنبه 99/09/26

شنبه 99/10/06

چهارشنبه 99/10/10

دوره ششم

سه شنبه 99/11/21

شنبه 99/12/02

چهارشنبه 99/12/06



متقاضیان سایر رشته های دارای طرح اجباری نیز حداکثر 3 ماه پس از فارغ التحصیلی فرصت دارند جهت ثبت نام و اعلام آمادگی خود اقدام نمایند . در غیر این صورت مشمول 3 تا 6 ماه اضافه خدمت در مناطق محروم بر اساس نظر دانشگاه خواهند شد .




ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 99
کلیه متقاضیان ثبت نام قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان 99 ضمن اطلاع از تاریخ در نظر گرفته شده می بایست به سایت tarhreg.behdasht.gov.ir مراجعه کرده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط ثبت نام نسبت به درج اطلاعات فردی و انتخاب محل خدمت خود اقدام نمایند . این متقاضیان پس از ثبت نام در صف نوبت گیری قرار گرفته و در صورت موافقت دانشگاه به کار گرفته خواهند شد .

نتایج این فرایند از طریق پیامک اطلاع رسانی شده و پیرو آن محل خدمت متقاضیان مشخص خواهد شد . حال متقاضی می بایست پس از مراجعه به سایت تامین و توزیع نیروی انسانی موافقت خود را اعلام کند تا معرفی نامه وی توسط دانشگاه صادر شود . مهلت مراجعه متقاضی به محل خدمت تعیین شده حداکثر یک هفته می باشد .

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز در کلیه این مرحل همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پاسخگوی سوالات آن ها خواهند بود .

سوالات متداول

1- ثبت نام مشمولین طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت چه زمانی انجام می شود ؟
این متقاضیان تا 3 ماه بعد از فارغ التحصیلی مجاز به ثبت نام می باشند اما پزشکان و دندانپزشکان مشمول طرح باید طبق جدول زمانبندی مندرج در مقاله برای ثبت نام اقدام می کنند .

2- ثبت نام مشمولین طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت در چه سایتی انجام می شود ؟
مطابق متن مقاله متقاضیان برای ثبت نام باید به سایت تامین و توزیع نیروی انسانی وزارت بهداشت مراجعه نمایند .

3- آیا فارغ التحصیلان علوم پزشکی دانشگاه آزاد نیز مشمول طرح نیروی انسانی می شوند ؟
بله ، مطابق متن مقاله فارغ التحصیلان پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد هم باید برای ثبت نام طرح نیروی انسانی اقدام نمایند .

منبع : زمان ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Gq7L
نظرتان را بنویسید