زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
با اتمام ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور کارشناسی ارشد ، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با ظرفیت های خالی مواجه می شوند که در صورت موافقت وزارت علوم به تکمیل این ظرفیت ها می پردازند . تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99 در بازه زمانی مشخصی صورت گرفته و نتایج آن حدود یک هفته بعد منتشر می شود .


داوطلبانی که بر اساس اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد در زمره پذیرفته شدگان این آزمون قرار می گیرند باید در بازه زمانی مشخصی به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام و ادامه تحصیل اقدام نمایند . چنان چه تعداد ثبت نام کنندگان دانشگاهی از ظرفیت ارائه شده آن دانشگاه کم تر باشد شاهد ظرفیت های خالی خواهیم بود .

این دسته از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای تکمیل ظرفیت های خالی خود درخواستی به سازمان سنجش ارسال کرده و در صورت موافقت این سازمان امکان انتخاب رشته مجدد ارشد فراهم می شود . داوطلبانی که با شرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99 به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود می پردازند باید منتظر اعلام نتایج این فرایند باشند .

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد از طریق اخبار و اطلاعیه های مختلف در اختیار داوطلبان قرار می گیرد تا امکان ادامه تحصیل پذیرفته شدگان در اولین نیمسال تحصیلی ممکن فراهم شود . در ادامه به بررسی زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد 99 می پردازیم .


زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99
تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد معمولا در اواخر مهر ماه صورت گرفته و داوطلبان یک هفته الی 10 روز پس از انتخاب رشته می توانند از وضعیت قبولی یا عدم قبولی خود مطلع شوند . سال گذشته به دلیل تاخیر در صدور مجوز برگزاری این فرایند ، تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد اواخر آبان ماه انجام شد و داوطلبان نتایج خود را هفته اول آذر ماه دریافت کردند .

در خصوص زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور ارشد 99 هنوز خبر یا اطلاعیه ای منتشر نشده است . از این رو به داوطلبان توصیه می کنیم با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد از زمان دقیق این فرایند مطلع شوند .



 به محض مشخص شدن زمان نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99 مقاله بروزرسانی خواهد شد .



 به محض مشخص شدن زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99 داوطلبان می بایست به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و پس از ورود به سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد و درج اطلاعات ثبت نامی از وضعیت قبولی یا عدم قبولی خود مطلع شوند .




مشاوره اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99
در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد شاهد محدودیت های خاصی در ارائه رشته محل های روزانه ، شبانه ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان می باشیم چرا که این فرایند به منظور تکمیل ظرفیت های خالی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برگزار می شود .

از این رو ممکن است داوطلبان در زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99 نیز جزو پذیرفته شدگان نباشند . این متقاضیان باید توجه داشته باشند که می توانند به طرق دیگری نظیر شرکت در آزمون ارشد فراگیر پیام نور یا کنکور کارشناسی ارشد 1400 شانس دوباره ای برای ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی بیابند .

 
کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز همراه داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا تجربیات خود را در خصوص نحوه اولویت بندی انتخاب ها در اختیار متقاضیان قرار می دهند تا در زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد 99 بهترین نتیجه را کسب نمایند .

سوالات متداول

1- نتایج تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد چه زمانی اعلام می شود ؟
این نتایج معمولا یک هفته الی 10 روز پس از اتمام فرایند تکمیل ظرفیت اعلام می شود که به محض اعلام زمان دقیق متن مقاله بروزرسانی خواهد شد .

2- نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد در چه سایتی منتشر می شود ؟
مطابق متن مقاله این نتایج در سایت سازمان سنجش منتشر می شود .

3- برای مشاهده اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد چه اطلاعاتی مورد نیاز است ؟
مطابق متن مقاله داوطلبان با استفاده از اطلاعات ثبت نامی کنکور کارشناسی ارشد می توانند نتایج این فرایند را مشاهده نمایند .

منبع : زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/KxkM
نظرتان را بنویسید