انجام مراحل گمرکی و ترخیص کالا چقدر طول می کشد؟

انجام مراحل گمرکی و ترخیص کالا چقدر طول می کشد؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
gezderazi

در دنیای امروز، زمان مهم ترین و با ارزش ترین منبع هر فرد است که به سرعت تمام می شود. این موضوع به ویژه برای معامله گران اهمیت دارد. یکی از اولین سوالاتی که تجار همیشه از مشاوران تجاری می پرسند، مدت ترخیص کالا از گمرک است.

این موضوع مهم و مهم در صورت تبلیغات مناسب می تواند به افزایش سود معامله گران کمک کند. بنابراین، بد نیست بدانید که موفق ترین کارآفرینان کسانی هستند که به سرعت فعالیت تجاری خود را از گمرک خارج کرده و به بازار هدف تحویل می دهند. علاوه بر سریع ترین تکمیل، کاهش هزینه های ترخیص کالا از گمرک نیز یکی از عوامل تاثیرگذار است.

در این راستا می توانید به مجموعه گزدرازی اعتماد کنید و امر ترخیص کالا از گمرک را به ما بسپارید تا در کمترین زمان ممکن ترخیص کالای شما را با بالاترین کیفیت انجام دهیم. لطفا برای مشاوره در زمینه خدمات گمرکی با ما تماس بگیرید.

اما در مورد پاسخ به این سوال که مدت زمان ترخیص کالا از گمرک چقدر است، باید گفت که معمولا یک هفته زمان می برد. البته، لطفا توجه داشته باشید که برای برخی از محصولات ممکن است این فرآیند سریعتر انجام شود.

توجه داشته باشید که در مورد حداقل زمان ترخیص کالا از گمرک صحبت کرده ایم، در صورت عدم آگاهی مناسب از مراحل قانونی و مراحل ترخیص کالا، ممکن است کالای شما چندین هفته در انبار گمرک باشد و فرآیند ترخیص به ترخیص کالا از گمرک تبدیل شود به یک فرآیند دشوار و پیچیده برای شما. به همین دلیل همکاری با شرکت بازرگانی متخصص در این زمینه جهت تسریع در روند ترخیص کالا از گمرک و ترخیص کالا توصیه می شود.
 همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله مراحل ترخیص کالا از گمرک را نیز مطالعه کنید.

عوامل موثر بر مدت ترخیص کالا از گمرک

 

همانطور که گفته شد، زمان انتشار آیتم حداقل یک هفته طول می کشد. با این حال، عوامل زیادی وجود دارد که می تواند این مقدار را کاهش یا افزایش دهد.

این نکته مهم و بسیار مهم را باید بدانید که صبر و آرامش در مراحل ترخیص کالا از گمرک مهمترین کار است و اگر کار را به دست متخصص بسپارید قطعا در کمترین زمان ممکن برای شما انجام خواهد شد. زمان. زمان. زمان ممکن

باید بدانید که در تایید کالا مراحل و جزئیات زیادی وجود دارد. اگر بخواهیم به اختصار در مورد روش تمیز کردن صحبت کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ثبت سفارش
اسناد دقیق و صحیح از جمله فاکتورها و لیست های بسته بندی را تهیه کنید
برای دریافت کد SATA به بانک تراکنش مراجعه کنید.
ثبت دقیق اطلاعات محصول در سیستم EPL (که به شناسایی کالا و انجام ترخیص کالا از گمرک کمک می کند).
در صورت نیاز مجوزهایی مانند استانداردهای بهداشتی و...
تمامی این مواقع با برنامه ریزی دقیق (مثلا قبل از ورود کالا به گمرک) برای ثبت سفارش و گرفتن تخصیص ارز از بانک مرکزی و تعیین و تعیین قیمت صحیح کالای خود با چالش های متعددی مواجه می شوند. روش تمیز کردن و غیره در نهایت باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود.

بیشتر بخوانید: ترخیص کالا از گمرک بوشهر

عواملی که در افزایش زمان و تلفات پروژه گنجانده شده است

واضح ترین نکته در مورد مدت زمان ترخیص کالا این است که هر چه کالای شما بیشتر در گمرک بماند ضرر بیشتری خواهید داشت. اگر بخواهیم از این هزینه ها و زیان ها صحبت کنیم باید بگوییم که این هزینه ها به دو دسته مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شوند.

هزینه های مستقیم شامل:

هزینه ذخیره سازی
هزینه تاخیر یا تاخیر کانتینر (در صورتی که کالا از طریق کانتینر وارد کشور شود و ترخیص کالا از گمرک فوق به صورت کانتینری باشد)
عدم دریافت مجوز در اسرع وقت

خسارت غیر مستقیم:

اگر نتوانید محصول خود را به موقع به بازار عرضه کنید، از رقبای خود عقب می مانید و نمی توانید به بازار هدف خود خدمت کنید. ضمن اینکه ممکن است برخی از محصولات فصلی باشند و اگر در آن موقع از سال در بازار معرفی نشوند، محبوبیتی ندارند. این چرخه اثرات خود را در یک سال نشان می دهد. با جزئیات ممکن است بتوانید کالاهای خود را چندین بار در سال وارد کنید، اما با تاخیر و زمان صرف شده برای ترخیص کالا از گمرک، این امر منجر به 1 یا 2 بار در سال می شود. از این رو، زمان و سرعت ترخیص کالا از عناصر مهم موفقیت شما در کسب و کارتان است.

نتیجه

در این مقاله به یکی از ارکان اصلی ترخیص کالا از گمرک اشاره کرده ایم که در عین حال می باشد. بسیاری از افرادی که سعی در ترخیص محصول دارند می دانند که از دست دادن زمان انحلال (در برخی موارد خیلی کوتاه) می تواند ضررهای بزرگی برای شما به همراه داشته باشد و شما را از سودی که می خواهید دور کند. نکته مهم در این مورد این است که اگر قرار است خودتان محصول را ترخیص کنید، بهتر است از یک متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید.

تمام تلاش ما در مجتمع تجاری گزدرازی این است که بتوانیم با شناسایی دلایل متعددی که منجر به حذف دیرکرد کالا می شود تا حد امکان آنها را از روی پای شما برداریم و در صورت نیاز از صفر تا صد برای شما اقداماتی انجام دهیم.

نظرتان را بنویسید