سازمان خصوصی سازی کشور ipo.ir

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
تمامی کشور های جهان با هدف بهبود در وضعیت اقتصاد خود و تقویت شرایط رقابتی بازار اقدام به تاسیس بخش خصوصی برای مدیریت و توسعه تولید کرده و مدیریت این بخش را بر عهده سازمان خصوصی سازی قرار داده اند ، در واقع وظیفه این سازمان ایجاد اصلاحات در ساختار اقتصادی و نظام اداری کشور ها و برقراری توازن در بین مدیریت خصوصی و دولتی بازار ها می باشد .

در ایران نیز سازمان خصوصی سازی از سال 1380 به منظور پیش برد اهداف سومین برنامه توسعه کشور توسط هیات وزیران تصویب و سپس به تایید شورای نگهبان رسید تا در نهایت از سال 1380 رسما فعالیت خود را آغاز کند . همچنین به منظور راحتی هرچه بیشتر کاربران در استفاده از خدمات ارائه شده توسط سازمان خصوصی سازی کشور ، این سازمان اقدام به طراحی سایت اینترنتی و ارائه خدمات خود به صورت الکترونیکی کرده است .

لذا افراد برای دریافت خدمات مورد نظر خود از سازمان خصوصی سازی باید به سایت اینترنتی آن به نشانی ipo.ir مراجعه کنند . در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با شرح وظایف سازمان خصوصی سازی ایران و نحوه ورود به سایت اصلی آن پرداخته شده است .




ویژگی های سازمان خصوصی سازی
برای سازمان خصوصی سازی کشور ویژگی های بسیار زیادی تعریف شده است که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مواردی که در ادامه بیان شده است اشاره کرد :

 این سازمان دارای شخصیت حقوقی بوده و همچنین از استقلال مالی برخوردار است .

 یک شرکت سهامی دولتی است که به وزارت اقتصاد وابسته می باشد .

 این سازمان یک شرکت مادر تخصصی می باشد .



شرکت مادر تخصصی شرکتی است که حداقل 50 درصد از سهام مربوطه را در مقایسه با دیگر شرکا در اختیار داشته و به این ترتیب بیشترین حق رای و تاثیر گذاری را در مدیریت عملیات ها در اختیار داشته باشد .

 این سازمان امکان مدیریت فروش سهام خود در سازمان های زیر مجموعه را به واسطه شرکت مادر تخصصی بودن بر عهده دارد .

 مدیر عامل و رئیس هیئت عامل آن معاون وزیر اقتصادی و دارایی می باشد .

 شرکت خصوصی سازی کشور زیر مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی می باشد .

بیشتر بخوانید: سامانه سهام عدالت


وظایف سازمان خصوصی سازی
به منظور توسعه هرچه بهتر و بیشتر بخش خصوصی وظایفی برای سازمان خصوصی سازی کشور در جهت رسیدن به این اهداف تعریف شده است که عبارتند از :

 ارائه راهکار های مناسب برای افزایش کارآیی و بهره وری در منابع و تولیدات .

 برنامه ریزی در راستای تقویت بخش خصوصی و تشویق مردم به فعالیت در این بخش اقتصادی .

 توسعه بخش خصوصی به وسیله ترغیب افراد به تشکیل گروه ها و تشکل های تخصصی ، تربیت کارآفرین ها و ...

 تعیین قیمت و واگذاری شرکت هایی که واجد شرایط واگذاری بوده در بازه زمانی تعیین شده .

 نظارت بر اجرای دقیق مربوط به قرار داد های واگذاری ، مدیریت ، اجاره و سایر وظایفی که بر عهده این سازمان قرار داده شده است .

 اجرایی کردن سیاست ها و برنامه های تعیین شده از سوی هیئت عالی واگذاری .

 یکی از مهم ترین وظایف این سازمان ارائه تمامی خدمات مربوط به سهام عدالت مانند توزیع و آزاد سازی سهام عدالت و فراهم کردن زیر ساخت ها و تمهیدات لازم برای عملی شدن اهداف این طرح .

بیشتر بخوانید: آزاد سازی سهام عدالت


نحوه ورود به سایت سازمان خصوصی سازی کشور
برای ورود به سایت سازمان خصوصی سازی کشور و دریافت خدمات مورد نظر خود تنها کافی است تا مراحل زیر را به ترتیب طی کنید . این مراحل عبارتند از  :

آدرس اصلی سایت سازمان خصوصی سازی به نشانی ipo.ir را در موتور جستوجوی سیستم شخصی خود ثبت کرده و روی لینک آن کلیک کنید مانند تصویر زیر :





 پس از این کار وارد صفحه اصلی این سازمان شده که با توجه به منوی آن می توانید خدمات مختلف مورد نیاز خود را دریافت کنید . به تصویر زیر دقت کنید :









برای ورود به صفحه اصلی سایت خصوصی سازی کلیک کنید .



همانطور که گفته شد یکی از مهم ترین خدمات ارائه شده توسط سامانه خصوصی سازی توزیع و آزاد سازی سهام عدالت و دیگر خدمات مربوط به این سهم می باشسد لذا افراد تنها با مراجعه صفحه مربوط به توزیع سهام عدالت در سایت خصوصی سازی نسبت آزاد سازی و نحوه توزیع این سهام در بین دهک های مختلف درآمدی اطلاع پیدا کنند .





برای ورود به صفحه توزیع سامانه عدالت در سایت خصوصی سازی کلیک کنید .



برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سازمان خصوصی سازی کشور ipo.ir برای وام​ در کانال تلگرام حقوقی دینا عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سازمان خصوصی سازی کشور ipo.ir پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: مشاهده دارایی سهام عدالت


سوالات متداول


1- هدف از تاسیس سازمان خصوصی سازی چیست ؟
هدف از تاسیس این سازمان مدیریت بخش خصوصی اقتصاد بوده که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است


2- وظایف سازمان خصوصی سازی چیست ؟
این سازمان وظایفی برای پیش برد اهداف دولت در راستای توازن بین بخش خصوصی و دولتی اقتصاد داشته که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است


3- ویژگی های سازمان خصوصی سازی کشور چیست ؟
این سازمان دارای ویژگی هایی مانند مادر تخصصی بودن و سایر موارد از این دست را دارد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

منبع : سازمان خصوصی سازی کشور ipo.ir
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/P4oW
نظرتان را بنویسید