سایت سازمان اوقاف و امور خیریه my.oghaf.ir

سایت سازمان اوقاف و امور خیریه my.oghaf.ir
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

سایت سازمان اوقاف و امور خیریه، به آدرس my.oghaf.ir، امکاناتی، مانند ثبت وقف جدید، بررسی امور مربوط به موقوفات، از جمله ارائه مجوزهای واگذاری حقوق اوقافی، ارائه نظریات حقوقی موقوفات و تحقیق، اجاره و نقل و انتقال املاک اوقافی و ثبت نام کارشناس رسمی دادگستری را ارائه می دهد. برای ثبت نام در این سامانه، می بایست از بخش ثبت نام، اقدام نمود.

 

 

 

سازمان اوقاف و امور خیریه، حفظ و اداره اماکن مختص به امور خیریه و عام المنفعه، اماکن مذهبی، بقاع متبرکه و مساجد را عهده دار می باشد. وظایف و ساختار این سازمان نیز در قانون تشکیلات و اختیارات سازمان حج و اوقاف و امور خیریه، تعیین شده است. 

سازمان اوقاف و امور خیریه، خدمات بسیاری را از طریق سامانه اینترنتی خود، به آدرس my.oghaf.ir، به متقاضیان، ارائه می کند. از آنجا که، انجام کارهای مرتبط با وقف، از طریق سامانه اینترنتی سازمان اوقاف و امور خیریه، می تواند با هزینه و صرف وقت کمتری انجام می شود. بنابراین، لازم است که متقاضیان خدمات این سامانه، با این سامانه و نحوه ثبت نام و خدمات آن، آشنا شوند.

در همین راستا، ما در این مقاله، ضمن معرفی سایت سازمان اوقاف و امور خیریه my.oghaf.ir، نحوه ثبت نام در این سایت و سایر امکانات آن را معرفی می نماییم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایت سازمان اوقاف و امور خیریه، با ما همراه باشید.

 

برای ورود به سایت سازمان اوقاف و امور خیریه کلیک کنید.

 

سایت سازمان اوقاف و امور خیریه my.oghaf.ir

 

 

کاربران برای ورود به سایت سازمان اوقاف و امور خیریه باید به آدرس my.oghaf.ir مراجعه کنند.

 



 

معرفی سایت سازمان اوقاف و امور خیریه my.oghaf.ir

فرهنگ وقف، از گذشته های بسیار دور، در ایران شکل گرفته و دارای تشریفات و ساز و کار مربوط به خود بوده است. به عنوان مثال، در زمان حکومت سامانیان، از دیوانی با عنوان دیوان موقوفات، نام برده شده است. تا دوران صفویه که سنت وقف عام و خاص، با رشد چشمگیری، مواجه شد، این مسیر ادامه داشت، تا اینکه نادرشاه افشار، موقوفات را از حالت وقف، خارج نموده و بخشی از اموال دولتی، تلقی کرد. اما با روی کار آمدن کریم خان زند، این مسیر متوقف شده و او، به احیای موقوفات اقدام نمود.

پس از انقلاب مشروطه، اداره اوقاف، زیر نظر وزارت معارف و اوقاف و صنایع مستظرفه، قرار گرفته و در سال 1343، اداره کل اوقاف به سازمان اوقاف تبدیل شد و در سال 1345 آیین نامه آن، تصویب گردید. پس از انقلاب اسلامی، در سال 1363، سازمان حج و اوقاف و امور خیریه، تحت سرپرستی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت. در سال 1370، امور مربوط به حج و زیارت، از این سازمان جدا شده و سازمان حج و اوقاف و امور خیریه، به سازمان اوقاف و امور خیریه، تغییر نام داد.

بر اساس ماده 1 قانون تشکیلات و اختیارات سازمان حج و اوقاف و امور خیریه، وظایف این سازمان، شامل اداره امور موقوفات، اداره امور اماکن مذهبی اسلامی، اداره امور موسسات و انجمن های خیریه‌، انجام امور مربوط به گورستان های متروکه موقوفه‌ ای و کمک مالی در زمینه تبلیغ و نشر معارف اسلامی، با شرایط و ساز و کار مقرر در این قانون می باشد.

 مانند سایت سازمان تعزیرات حکومتی که در جهت تسهیل ارائه خدمات، به مراجعان سازمان تعزیرات حکومتی، راه اندازی شده است، سازمان اوقاف و امور خیریه نیز با وجود برخورداری از 47 اداره کل استانی و ستادی و 256 اداره و نمایندگی، در راستای تسهیل و تسریع انجام وظایف خود، سایت وقف من را با آدرس اینترنتی my.oghaf.ir، راه اندازی نموده است.

 ثبت موقوفات جدید و امور املاک موقوفه، شامل ارائه نظریات حقوقی موقوفات، تثبیت مالکیت موقوفات، ارائه مجوزهای واگذاری حقوق اوقافی، رسیدگی به مسائل حقوقی موقوفات و بقاع متبرکه و اجاره و نقل و انتقال املاک اوقافی، از خدمات سایت وقف من بوده که با ورود به سامانه میز خدمت، در دسترس کاربران، قرار می گیرد.

حتما بخوانید: وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه

 

نحوه ثبت نام در سایت سازمان اوقاف و امور خیریه my.oghaf.ir

در بخش قبل، در مورد تاریخچه وقف در ایران و سازمان اوقاف و امور خیریه، وظایف این سازمان، سایت وقف من، خدمات آن و نحوه ورود به سامانه میز خدمت صحبت نمودیم. در این بخش، نحوه ثبت نام در سایت سازمان اوقاف و امور خیریه my.oghaf.ir را بررسی خواهیم نمود.

مانند سایت ثبت من، که برای دریافت خدمات، ابتدا باید برای ثبت نام در آن، اقدام نمود، در سایت وقف من نیز جهت استفاده از خدمات سایت، می بایست، پس از ورود به سامانه میز خدمت به آدرس my.oghaf.ir، بر روی گزینه ثبت نام، کلیک نمایید.

 

ورود به سامانه سازمان اوقاف و امور خیریه

 

در این بخش کد ملی، تاریخ تولد و کد امنیتی را وارد نموده و روی گزینه استعلام، کلیک نمایید.

 

سامانه سازمان اوقاف و امور خیریه

 

در بخش بعدی، نام کاربری، رمز عبور و شماره همراه را وارد نموده و روی گزینه ثبت نام، کلیک کنید.

 

سامانه سازمان اوقاف و امور خیریه my.oghaf.ir

 

پس از ورود به سامانه میز خدمت و ثبت نام در آن، می توانید با وارد کرد نام کاربری، رمز عبور و کلیک کردن روی گزینه ورود، از صفحه اصلی سامانه وقف من، از خدمات این سامانه، بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: وقف چیست

 

 

 

امکانات سایت سازمان اوقاف و امور خیریه my.oghaf.ir

در بخش های قبل، ضمن بیان تاریخچه وقف در ایران و سازمان اوقاف و امور خیریه، وظایف این سازمان، ورود به سامانه وقف من، خدمات آن و نحوه ثبت نام در سایت سازمان اوقاف و امور خیریه my.oghaf.ir را بیان نمودیم. همانند سایت دارایی که خدمات اینترنتی بسیاری را به کاربران خود ارائه می دهد، در سایت سازمان اوقاف و امور خیریه my.oghaf.ir نیز، خدمات و امکانات متعددی، به کاربران سایت ارائه می شود. به همین دلیل، در این بخش، امکانات این سایت را توضیح خواهیم داد. 

ارائه مجوزهای واگذاری حقوق اوقافی: صدور مجوزهای تبدیل به احسن موقوفات، حذف اعیان املاک اوقافی، تجمیع املاک اوقافی، واگذاری مازاد بر تراکم املاک اوقافی، تغییر کاربری املاک اوقافی و تملک اعیان املاک اوقافی، از خدماتی هستند که در بخش ارائه مجوزهای واگذاری حقوق اوقافی در سامانه وقف من، مشاهده می شوند.

تثبیت مالکیت موقوفات و رقبات: از جمله خدماتی که در بخش تثبیت مالکیت موقوفات و رقبات دیده می شوند، سند دار کردن رقبات موقوفات، نگهداری و مرمت اسناد وقفی، شناسایی و ثبت موقوفات و پاسخگویی به استعلامات وقفی افراد حقیقی، 

امور خیریه: اجرای نیات موقوفات، راهبری موسسات خیریه موقوفه، حمایت از طرح های پژوهشی و پایان نامه های دانشگاهی وقف و بقاع متبرکه، تنظیم وقف نامه جدید، ارائه خدمات رفاهی به زائرین و خدام، جمع آوری هدایا، نذورات و حقوق موقوفات و بقاع متبرکه و دسترسی به آیین نامه فنی و داوری مسابقات قرآن کریم و نغمات آسمانی، از خدمات بخش امور خیریه، در سامانه وقف من می باشند.

امور بقاع متبرکه: جذب و استخدام خدام ثابت و افتخاری، واگذاری اولویت دفن در امامزادگان، رسیدگی به امور خادمین و هیات امناء موقوفات و امامزادگان، صدور مفاصا حساب بقاع متبرکه و موقوفات، اجرای نیات مرتبط با بقاع و اماکن متبرکه، نگهداری و بازسازی موقوفات و امامزادگان و غبارروبی افتخاری، خدمات بخش امور بقاع متبرکه در سامانه وقف من می باشند.

امور املاک موقوفه: ارائه مجوزهای واگذاری حقوق اوقافی، ارائه نظریات حقوقی موقوفات و تحقیق، تثبیت، مالکیت موقوفات و رقبات، رسیدگی به مسائل حقوقی موقوفات مانند عزل متولی و مواردی از این قبیل و بقاع متبرکه، اجاره و نقل و انتقال املاک اوقافی و ثبت نام کارشناس رسمی دادگستری، از خدمات امور املاک موقوفه، در سامانه وقف من می باشند.

امور تبلیغی: راهبری برنامه های تبلیغی و ترویجی حوزه بقاع متبرکه، دریافت شکایات، ارائه آمار و اطلاعات اوقاف و امور خیریه، راهبری سرمایه گذاری در موقوفات و پذیرش خبرنگار افتخاری، خدمات ارائه شده، در بخش امور تبلیغاتی می باشند.

امور قرآنی: ارائه خدمات قرآنی، ثبت نام ساماندهی داوران، برگزاری مسابقات ملی و بین المللی قرآن کریم، ثبت نام داوطلبین شهرستانی مسابقات قرآنی و ساماندهی مربیان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه، در بخش امور قرآنی، در سامانه وقف من قرار دارند.

وقف جدید:  تنظیم وقف نامه عادی، نذر یا وقف غیرمالی، مشارکت در وقف ، وکالت ، صدقات و وصیت، از خدمات ارائه شده، در بخش وقف جدید می باشند. لازم به ذکر است، برای تنظیم وقف نامه جدید، می بایست، نمونه ای از قالب استاندارد وقف نامه موجود در سامانه را دانلود نموده و پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده، آن را بارگذاری نمایید.

رویدادها: همانطور که سایت بیمه مرکزی، بخشی را تحت عنوان اخبار، ارائه می دهد، در سایت سازمان اوقاف و امور خیریه my.oghaf.ir و در بخش رویدادها، می توانید اخبار مربوط به سازمان اوقاف و امور خیریه، از جمله برگزاری مسابقات و خدمات مربوط به امامزادگان و مواردی از این قبیل را دنبال نمایید. 

راه های ارتباطی: شماره تلفن، آدرس و پست الکترونیکی، از راه های ارتباطی با سازمان اوقاف و امور خیریه می باشند که می توانید از بخش پایانی سامانه وقف من، مشاهده نمایید.

لینک های مفید: پرتال سازمان اوقاف و امور خیریه، پایگاه جامع امامزادگان و بقاع متبرکه و سایت رسمی مسابقات قرآن کریم، از لینک های مفید در بخش پایانی سامانه می باشند که شما را به طور مستقیم به پورتال مربوطه هدایت می کنند.

در ادامه بخوانید: متولی وقف کیست

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سایت سازمان اوقاف و امور خیریه ​در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سایت سازمان اوقاف و امور خیریه پاسخ دهند.

سوالات متداول

 

1- آدرس سایت سازمان اوقاف و امور خیریه چیست؟

سازمان اوقاف و امور خیریه در آدرس اینترنتی my.oghaf.ir به کاربران خود ارائه خدمت می نماید برای کسب اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

 

2- نحوه ثبت نام در سایت سازمان اوقاف و امور خیریه my.oghaf.ir چگونه است؟

برای ثبت نام در سایت سازمان اوقاف و امور خیریه می بایست از قسمت ثبت نام در بالای سامانه اقدام نمود که جزئیات آن در متن مقاله آموزش داده شده است.

 

3- امکانات سایت سازمان اوقاف و امور خیریه my.oghaf.ir چیست؟

امور قرآنی امور خیریه امور املاک موقوفه وقف جدید امور بقاع متبرکه و امور تبلیغی خدمات سایت سازمان اوقاف و امور خیریه my.oghaf.ir می باشند برای دریافت جزئیات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

منبع : سایت سازمان اوقاف و امور خیریه my.oghaf.ir

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lJV7
مطلب قبلی
امضای دیجیتال
مطلب بعدی
هزینه گواهی امضا
نظرتان را بنویسید