نمونه رضایت نامه گذشت شاکی در پرونده کیفری

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
در این مقاله به بررسی نمونه رضایت نامه گذشت شاکی در پرونده کیفری می پردازیم . 





جرائم به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند جرائم قابل گذشت و جرائم غیر قابل گذشت . این تقسیم بندی از آن رو صورت گرفته است که در برخی از جرائم چون حقوق خصوصی شاکی در الویت قرار دارد با گذشت او از جرم نیز رسیدگی متوقف می شود؛ به همین دلیل به این جرائم ، جرائم قابل گذشت می گویند در مقابل جرائمی وجود دارند که وقوع آنها علاوه بر صدمه رساندن به شاکی خصوصی ، وجدان عمومی جامعه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد بنابراین حتی در صورت گذشت شاکی هم نمی توان آنها بخشید و متهم باید مجازات شود . گذشت شاکی از جرم باید طوری بیان شود که مورد قبول قانون گذار باشد . از این رو ما در این مقاله به بررسی شرایط گذشت شاکی از جرم و نمونه رضایت نامه گذشت شاکی در پرونده کیفری می پردازیم . 




شرایط گذشت شاکی
برای اینکه شاکی از جرمی گذشت کند باید رضایت خود را بدون قید و شرط و به طور صریح اعلام کند . اگر یک پرونده کیفری چند شاکی داشته باشد همه آنها باید رضایت خود را اعلام کنند تا گذشت قابل اعمال باشد . شاکی می تواند گذشت خود را هم به صورت شفاهی و هم به صورت کتبی اعلام کند . در زیر یک نمونه اقرارنامه گذشت شاکی آورده شده است که شکی با تکمیل آن می تواند رضایت خود را اعلام کند . 



نمونه رضایت نامه گذشت شاکی در پرونده کیفری
نمونه رضایت نامه گذشت شاکی در پرونده کیفری به این ترتیب است : 



ریاست محترم شعبه ……..

باسلام

احتراماً، اینجانب ……. شاکی پرونده کلاسه …….  که تحت‌ عنوان …….. (فحاشی و…) از آقای / خانم …….شکایت کرده بودم ، با توجه به مذاکرات اصلاحی و وساطت ریش سفیدان محل ، بدین‌وسیله منجزا (بدون هیچ قید و شرطی) رضایت خود را اعلام می‌کنم و هیچ‌گونه شکایتی از ایشان در امر کیفری ندارم.

امضا



برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نمونه رضایت نامه گذشت شاکی در پرونده کیفری به کانال تلگرام موضوعات حقوقی مراجعه کنید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نمونه رضایت نامه گذشت شاکی در پرونده کیفری​ پاسخ دهند .

منبع : نمونه رضایت نامه گذشت شاکی در پرونده کیفری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/YOjn
نظرتان را بنویسید