تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل پزشکی در آمریکا
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
تحصیل پزشکی در آمریکا به طور متوسط 62 هزار دلار در سال هزینه دارد و متقاضیان می بایست در دوره کارشناسی یکی از رشته های مرتبط با پزشکی در آمریکا تحصیل نموده و پس از آن در آزمون MCAT نمره کافی کسب کنند تا در دانشگاه های پزشکی آمریکا پذیرفته شوند.




مطمئنا رویای تحصیل در امریکا برای بسیاری از علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور شیرین است، به خصوص تحصیل در رشته های برتری مثل پزشکی که موقعیت اجتماعی بالا و درآمد عالی در آمریکا را برای فارغ التحصیلان آن فراهم می کند. 

نحوه ورود به رشته پزشکی در آمریکا متفاوت از ایران بوده و برای گرفتن پذیرش در این رشته متقاضیان باید بسته به نظر دانشگاه محل تحصیل ابتدا به مدت دو تا چهار سال در یک رشته مرتبط با پزشکی در مقطع کارشناسی در آمریکا تحصیل نمایند سپس با شرکت در آزمون ورودی پزشکی (MCAT) و کسب امتیاز لازم، نسبت به ارسال درخواست پذیرش به دانشگاه های پزشکی آمریکا اقدام نمایند. 

به دلیل کمبود اطلاع رسانی های صورت گرفته در این زمینه، دانش آموزان، دانشجویان و والدین اطلاع چندانی در زمینه تحصیل پزشکی در آمریکا ندارند؛ بنابراین در این مطلب توضیحات کاملی درباره شرایط و هزینه تحصیل پزشکی در آمریکا را ارائه داده ایم.



شرایط تحصیل پزشکی در آمریکا
شرایط تحصیل پزشکی در آمریکا در دانشگاه های این کشور کمی با هم تفاوت دارد، با این حال یک سری شرایط برای گرفتن پذیرش پزشکی بین دانشگاه ها مشترک بوده که در ادامه توضیح داده شده است. توصیه می کنیم شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه مورد نظرتان را از طریق وبسایت و راه های ارتباطی با دانشگاه پیگیری کنید.



 دریافت مدرک کارشناسی از دانشگاه های آمریکا در رشته مرتبط



تمام دانشگاه های پزشکی آمریکا مدرک دوره کارشناسی در رشته های مرتبط را از داوطلبان درخواست می کنند. دانشجویان علاقمند به ورود به دانشکده های پزشکی معمولا برای دوره تحصیل کارشناسی خود، رشته هایی مانند علوم تجربی (Science) ، حرکت شناسی (Kinesiology) ، روانشناسی(Psychology)  و رشته هایی که شامل درس های شیمی و زیست شناسی باشند را انتخاب می نمایند. همچنین لازم است که دوره کارشناسی در آمریکا گذرانده شود چرا که سیستم پذیرش دانشگاه های پزشکی آمریکا مدارک خارج از این کشور (به جز کانادا و انگلیس) را قبول نمی کند .



​ قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی (MCAT)



دانشجویان مقطع لیسانس معمولا در سال سوم باید در آزمون ورودی پزشکی ( Medical College Admission Test )   که به نام MCAT نیز شناخته می شود، ثبت نام کرده و در صورت موفقیت در این آزمون می توانند وارد دانشکده پزشکی شوند. این آزمون توانایی داوطلبان را در مهارت های تفکر خلاق، حل مسئله و دانش آنان را در زمینه های علمی گوناگون می سنجد .

بیشتر بخوانید: آزمون MCAT


​ کسب تجربه خدمات درمانی و کلینیک به عنوان فوق برنامه



جهت ارسال درخواست پذیرش به دانشگاه های پزشکی آمریکا، داوطلبان می بایست در زمان نوشتن رزومه خود به فعالیت های فوق برنامه ( Extracurricular activities ) در رابطه با رشته پزشکی نیز اشاره کنند. داوطلبانی که درک خود را از حرفه پزشکی با شرکت در فعالیت های خدماتی در کنار پزشکان توسعه داده باشند، معمولا امتیاز بالایی را در فرآیند اپلای دانشگاه های پزشکی دریافت می کنند. شرکت در فعالیت های داوطلبانه در مراکز درمانی علاوه بر بالا بردن اطلاعات داوطلبان درباره سیستم بهداشت و درمان آمریکا، به افزایش مهارت های ارتباطی با بیماران نیز کمک می کند.



​ داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر با نمره مناسب



دانش زبان انگلیسی در سطح بالا نه تنها برای گرفتن پذیرش از دانشگاه ها در مقطع کارشناسی و گذراندن دوره های تحصیلی ضروری است، بلکه هنگام شرکت در آزمون سراسری پزشکی آمریکا ( MCAT ) نیز نقش اساسی ایفا می کند. برای پاسخگویی به بخش های آزمون MCAT که شامل تفکر منطقی و مهارت درک مطلب بوده، داوطلبان می بایست متون انگلیسی در موضوعات متنوع و گسترده را بخوانند و تحلیل کنند که این کار بدون تسلط کافی به زبان انگلیسی ممکن نیست.

بیشتر بخوانید: منابع آزمون آیلتس





مراحل تحصیل پزشکی در آمریکا
تحصیل در دانشگاه های پزشکی آمریکا شباهت زیادی با تحصیل پزشکی در کانادا دارد و معمولا 4 سال به طول می انجامد. پس از آن دانشجویان به مدت 3 تا 7 سال به عنوان رزیدنت تحت نظر پزشکان باتجربه و متخصص در بیمارستان ها و مراکز درمانی آموزش می بینند. دانشجویانی که به ادامه تحصیل در یکی از تخصص های رشته پزشکی در آمریکا علاقه دارند می توانند در دوره فلوشیپ (Fellowship) که 1 تا 4 سال دیگر به طول می انجامد، شرکت کنند.

تحصیل پزشکی در آمریکا شامل دوره های درسی فشرده و تمام وقت بوده و کلاس های درسی اغلب از دروس تشریحی و آزمایشگاه تشکیل شده تا دانشجویان با بررسی نمونه های آزمایشگاهی، اطلاعات و تجربه کافی را درباره آناتومی و ساختار بدن انسان به دست آورند.

جهت دریافت مدرک پزشکی در آمریکا ، تمام دانشجویان پزشکی می بایست در آزمون گواهی نامه پزشکی ایالات متحده (USMLE) شرکت کنند تا اجازه فعالیت به عنوان پزشک را در این کشور کسب نمایند. این آزمون سه مرحله دارد که مرحله اول آن در سال دوم دانشگاه، مرحله دوم در سال چهارم و مرحله آخر در اولین سال دوره رزیدنتی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: تحصیل پزشکی در کانادا


هزینه تحصیل پزشکی در آمریکا
هزینه تحصیل پزشکی در آمریکا برای دانشجویان بین المللی بسیار بالا بوده و به طور متوسط 62 هزار دلار در سال می باشد. لازم به ذکر است که دانشجویان بین المللی رشته پزشکی در آمریکا نمی توانند از کمک هزینه شهریه استفاده کنند و اغلب دانشگاه ها در زمان پذیرش دانشجویان مدارک نشان دهنده تمکن مالی را از داوطلبان درخواست می کنند.

همان طور که اشاره شد نه تنها پذیرفته شدن در رشته پزشکی در آمریکا برای دانشجویان غیر آمریکایی بسیار سخت بوده، بلکه داوطلبان در صورت پذیرفته شدن می بایست هزینه تحصیل و زندگی در خارج از کشور که در آمریکا رقم بالایی دارد را بپردازند. از این رو توصیه می کنیم که علاقمندان تحصیل پزشکی در خارج، دوره های پزشکی سایر کشورها مانند روسیه که هزینه کمتری دارد را هم در نظر بگیرند.

 در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص تحصیل پزشکی در آمریکا و سایر کشورها می توانید با سامانه مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید تا کارشناسان این سامانه اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهند.

در ادامه بخوانید: تحصیل پزشکی در روسیه



سوالات متداول


1- تحصیل رشته پزشکی در آمریکا چه شرایطی دارد ؟
تحصیل در مقطع کارشناسی یکی از رشته های مرتبط با پزشکی و قبول شدن در آزمون MCAT شرط تحصیل پزشکی در آمریکا بوده که در این مورد در متن مقاله توضیحات بیشتری ارائه شده است .




2- آیا تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا آزمون ورودی دارد ؟
بله . طبق متن مقاله آزمون ورودی رشته پزشکی در آمریکا MCAT نام دارد و شرکت در آن برای متقاضیان تحصیل رشته پزشکی ضروری است .




3- هزینه تحصیل پزشکی در آمریکا چه مقدار است ؟
تحصیل رشته پزشکی در آمریکا معمولا هزینه سنگینی داشته که میانگین آن و سایر شرایط پذیرش پزشکی در این کشور در متن مقاله ذکر شده است .

منبع : تحصیل پزشکی در آمریکا
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/O3PY
نظرتان را بنویسید