امتحانات نهایی پایه نهم ۱۴۰۱

امتحانات نهایی پایه نهم ۱۴۰۱
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

امتحانات نهایی دی ماه ۱۴۰۰ دانش آموزان پایه نهم متوسطه دوره اول طبق زمان بندی اعلام شده از طرف وزارت آموزش و پرورش کشور برگزار می شود. دانش آموزان بر اساس زمان مشخص شده در برنامه امتحانی خود، موظف به حضور در مدرسه و شرکت در امتحانات می باشند.

 

 

از بین پایه های تحصیلی متوسطه اول، امتحانات دانش آموزان پایه نهم ۱۴۰۰ به صورت نهایی برگزار می شود. منظور از امتحانات نهایی یعنی این که سوالات هر درس از سوی آموزش و پرورش طرح شده و به دست مدارس می رسد و معلمان مدرسه در طرح سوالات امتحانی نقشی ندارند.

برنامه زمانی امتحانات نهایی پایه نهم متوسطه اول از سوی آموزش و پرورش به دانش آموزان اعلام می شود تا در تاریخ مشخص شده امتحان به صورت حضوری و هماهنگ در تمامی مدارس برگزار گردد. با توجه به شیوع ویروس کرونا اغلب اولیا و دانش آموزان نمی دانند که آیا امتحانات نهایی نهم به صورت حضوری برگزار خواهد شد یا غیر حضوری؟ همچنین زمان برگزاری امتحانات نهم چه زمانی اعلام می شود؟

برای پاسخگویی به سوالات اولیا و دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول، در ادامه مقاله به بررسی جزئیات زمان و نحوه برگزاری امتحانات پایه نهم پرداخته و برنامه امتحانات نهایی دی ماه دانش آموزان نهم را ارائه می دهیم.

 

زمان برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم ۱۴۰۰

امتحانات نهایی پایه نهم متوسطه اول به صورت نهایی می باشد. یعنی تمامی سوالات از سوی آموزش و پرورش طرح شده و در زمان امتحان نهایی به دست مدیران مدرسه می رسد تا دانش آموزان در امتحان خود شرکت نمایند. معمولا پاسخ این امتحانات توسط آموزش و پرورش تصحیح می شود، مگر در شرایطی که آموزش و پرورش این وظیفه را به معلمان هر مدرسه محول نماید.

 

 

زمان برگزاری امتحانات نهایی نهم متوسطه اول دی ماه 1400 هنوز مشخص نیست و در صورت انتشار تاریخ دقیق، در این قسمت اطلاع رسانی خواهد شد.

 

دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول می توانند برای دریافت سوالات امتحانی پایه نهم به مقاله زیر مراجعه کرده و سوالات هر درس را دریافت نمایند.

بیشتر بخوانید: نمونه سوالات امتحانی پایه نهم

 

 

نحوه برگزاری امتحانات پایه نهم ۱۴۰۰

نحوه برگزاری امتحان نهایی نهم در دو نوبت دی ماه و خرداد ماه به صورت حضوری بود و دانش آموزان با حضور در مدرسه در تاریخ مشخص شده در برنامه امتحانی خود، در هر یک از امتحانات شرکت کردند. امسال نیز با وجود شیوع  بیماری کرونا، مشخص نیست که نحوه برگزاری امتحانات مدارس دی ماه 1400 به صورت حضوری است یا خیر، اما بنا بر اخباری که هر روز از وزارت آموزش و پرورش منتشر شده، زمزمه هایی مبنی بر حضوری برگزار شدن امتحانات نهایی نهم متوسطه اول، شنیده می شود.

 

 

نحوه برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم متوسطه اول در دی ماه 1400 در حال حاضر مشخص نیست. به محض اعلام نحوه برگزاری در این قسمت اطلاع رسانی می شود.

 

در خصوص سایر پایه های متوسطه (دهم و یازدهم) در حال حاضر تصمیم گرفته شده که، امتحانات مدارس به صورت حضوری برگزار شود. در صورت بروز هر گونه تغییر در نحوه برگزاری امتحان نهایی نهم ۱۴۰۰ اطلاع رسانی های لازم در این مقاله صورت می گیرد.

 

 

برای دریافت اطلاعات و سوالات امتحان نهایی هماهنگ استانی پایه نهم سال قبل می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: سوالات امتحان نهایی هماهنگ استانی پایه نهم

 

 

 

 

 

برنامه امتحانات نهایی پایه نهم ۱۴۰۰

برنامه امتحانات نهایی پایه نهم متوسطه اول توسط وزارت آموزش و پرورش منتشر شده و در اختیار مدارس قرار می گیرد. برنامه امتحانات نهایی مدارس در نوبت دی ماه در اواخر آذر ماه اعلام می شود تا مدارس و دانش آموزان بتوانند خود را برای امتحانات دی آماده کرده و به مطالعه منابع درسی بپردازند.

 

برنامه امتحان نهایی هیچ یک از درس های پایه نهم متوسطه هنوز منتشر نشده، ولی پیش بینی می شود این برنامه امتحانی تا قبل از دی ماه ۱۴۰۰ اعلام و در دسترس مدارس قرار گیرد. دانش آموزان با اطلاع از برنامه امتحانات نهایی نهم می توانند برنامه ریزی درست تری برای مطالعه دروس خود داشته و عملکرد بهتری را از خود نشان دهند.

 

برای کسب اطلاعات درباره نحوه اعلام نتایج امتحانات نهایی، می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج امتحانات نهایی

 

 

 

 

مشاوره دانش آموزان پایه نهم ۱۴۰۰

 

احتمال می رود که تغییر در شرایط و وضعیت مناطق و استان های مختلف کشور در مواجهه با ویروس کرونا باعث شود که برگزاری امتحانات پایه نهم به صورت استانی و بر اساس برنامه ریزی های مربوط به مسئولین آموزش هر منطقه اجرا و برگزار گردد. دانش آموزان پایه نهم متوسطه باید به محض دریافت برنامه امتحانی خود و اطلاع از زمان شروع و برگزاری امتحانات برنامه ریزی دقیقی را برای مطالعه و مرور دروس خود طراحی نمایند. 

 

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا می توانند اطلاعات لازم در خصوص زمان و نحوه برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم متوسطه اول تحصیلی را در اختیار دانش آموزان گذاشته و شما را برای داشتن برنامه ریزی بهتر و کسب نمرات بالا راهنمایی نمایند. پل ارتباطی شما با کارشناسان مجرب هیوا سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا می باشد.

 

در ادامه بخوانید: انتخاب رشته دبیرستان

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ تاریخ برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم متوسطه اول چه زمانی اعلام می شود؟

✔️ زمان برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم، توسط آموزش و پرورش اعلام می گردد که در متن مقاله نیز به آن اشاره شده است.



 

2- ✔️ نحوه برگزاری امتحانات نهایی نهم چگونه است؟

✔️ با توجه به متن مقاله، برگزاری امتحانات نهایی نهم به صورت حضوری خواهد بود که در صورت تغییر، در متن مقاله اطلاع رسانی می شود.



 

3- ✔️ امکان لغو امتحانات نهایی پایه نهم 1400 وجود دارد؟

✔️ طبق متن مقاله، امتحانات نهایی پایه نهم به احتمال زیاد به صورت حضوری برگزار خواهند شد.

منبع : امتحانات نهایی پایه نهم ۱۴۰۱

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/RQYR
نظرتان را بنویسید