امتحان نهایی پایه ششم

امتحان نهایی پایه ششم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

دانش آموزان ششم ابتدایی که قصد ورود به دوره تحصیلی جدید را دارند، باید در آزمون هماهنگ پایه ششم که به صورت منطقه ای برگزار می شود شرکت نمایند. طبق اعلام جدید آموزش و پرورش، امتحانات نهایی ششم ۱۴۰۱ با وجود کرونا در موعد معین برگزار خواهد شد.

 

 

با توجه به این که دانش آموزان پایه ششم ابتدایی قصد ورود به دوره تحصیلی متوسطه را دارند، امتحانات هماهنگ از آن ها گرفته می شود تا سطح علمی هر یک از دانش آموزان مشخص می گردد. آزمون های هماهنگ پایه ششم به صورت منطقه ای بوده و معمولا در خرداد ماه برگزار می گردد.

آزمون های هماهنگ پایه ششم برای مقاطع بعدی دانش آموزان بسیار مهم است و با توجه به نتیجه این امتحانات تا حدودی عملکرد تحصیلی آن ها در آینده نیز مشخص می شود. 

امتحانات هماهنگ برای هر یک از دروس دانش آموزان پایه ششم برگزار می شود و امسال با وجود شیوع بیماری کرونا و ضروری بودن اجرای این آزمون، شاهد اعلامیه های آموزش و پرورش مبنی بر برگزاری امتحانات هماهنگ ششم 1401 هستیم. با توجه به سوالات دانش آموزان در خصوص امتحانات نهایی ششم در ادامه مقاله به بررسی آزمون هماهنگ پایه ششم ابتدایی در سال ۱۴۰۱ می پردازیم.

 

زمان برگزاری امتحانات نهایی پایه ششم ۱۴۰۱

چندین سالی است که وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزانی که پایه ششم ابتدایی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و قصد ثبت نام در دوره متوسطه اول را دارند، آزمون هایی را به عنوان امتحانات نهایی ششم برگزار می کند. برگزاری آزمون هماهنگ پایه ششم به صورت منطقه ای بوده و وزارت آموزش و پرورش هر منطقه مسئول طرح سوالات امتحانی ششم آن می باشد.

 

با توجه به قوانین آموزش و پرورش ارزشیابی در مقطع ابتدایی به صورت کیفی – توصیفی بوده و با وضعیت دانش آموزان با عباراتی مانند عالی، خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش بیشتر نشان داده می شود. امتحانات دبستان در تمامی پایه ها به همین صورت ارزیابی شده و نمرات حاصل از آن ها به کارنامه دانش آموزان منتقل می شود.

 

زمان برگزاری امتحانات نهایی ششم معمولا اواسط اردیبهشت یا اوایل خرداد ماه آغاز می شود و به صورت درس به درس توسط آموزش و پرورش هر منطقه گرفته می شود. سال قبل به علت شیوع بیماری کرونا امتحانات نهایی ششم لغو شد و همان ارزشیابی توصیفی معلم از دانش آموزان ملاک نمره قرار گرفت.

 

 

آزمون های هماهنگ پایه ششم ابتدایی 1401 طبق آخرین اطلاعیه آموزش و پرورش در زمان مقرر برگزار خواهد شد. زمان امتحانات متعاقبا اعلام می شود.

 

دانش آموزان پایه ششم پس از فارغ التحصیلی از مقطع دبستان می توانند خود را برای ورود به دوره اول متوسطه آماده کرده و در مدارس مختلف از جمله مدارس تیزهوشان یا مدارس عادی ثبت نام نمایند. برای آشنایی بیشتر با ثبت نام دوره اول متوسطه می توانند به مطالعه مقاله زیر بپردازید.

بیشتر بخوانید: آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

 

 

نحوه برگزاری امتحانات نهایی پایه ششم ۱۴۰۱

امتحانات نهایی دانش آموزان ششم معمولا در نیمه دوم خرداد ماه برگزار می شود. زمان برگزاری امتحانات مدارس توسط آموزش و پرورش هر منطقه مشخص شده و در اختیار مدارس قرار می گیرد. شیوه ارزشیابی آزمون های نهایی ششم به صورت کمی یعنی با نمره عددی است که این امر، گاهی باعث اعتراض برخی دانش آموزان و اولیای آن ها نیز شده است.

 

نمره حاصل از امتحانات نهایی ششم در اختیار معلم هر کلاس قرار گرفته و با سایر نمرات کلاسی و عملی دانش آموز جمع می شود. سپس نمره حاصل از این فعالیت ها به صورت توصیفی در کارنامه دانش آموز ثبت می گردد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه برگزاری امتحانات مدارس می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: نحوه برگزاری امتحانات مدارس

 

 

 

 

 

مشاوره برگزاری امتحانات نهایی پایه ششم ۱۴۰۱

با توجه به مطالب ذکر شده و آزمون نهایی ششم ۱۴۰۱ اکثر دانش آموزان به دنبال یافتن پاسخی برای این سوال خود هستند که با وجود آنلاین بودن کلاس ها، نحوه برگزاری امتحانات مدارس به چه شکل خواهد بود؟

 

همانطور که می دانید طی مدتی که کرونا باعث آنلاین شدن آموزش مدارس شده است، برنامه شاد به عنوان پلتفرم آموزشی آموزش و پرورش طراحی شد و به ارائه خدمات مختلف آموزشی و یادگیری به دانش آموزان پرداخت.

 

دانش آموزان از طریق ورود به بخش آزمون های برنامه شاد می توانند در هر یک از امتحانات خود شرکت نمایند. اما باید توجه داشت که برگزاری امتحانات ششم 1401 تنها در شاد نبوده و تحت نظارت مدرسه می تواند در پلتفرم آموزشی دیگر مانند پیام رسان های مختلف برگزار شود.

 

پس از به اتمام رسیدن آزمون های پایه ششم، معلمان وظیفه دارند نمرات دانش آزموزان را وارد سامانه سیدا کرده تا از این طریق دانش آموزان امکان مشاهده کارنامه و معدل خود از سایت سیدا را داشته باشند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آزمون ساز برنامه شاد، توصیه می کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: آزمون ساز برنامه شاد

 

 

 

 

آزمون هماهنگ سنجش ملی ششم ۱۴۰۱

 

منظور از آزمون سنجش ملی پایه ششم، آزمونی هماهنگ بوده که از سوی سازمان سنجش برای ارزیابی استعداد ها و دانش تخصصی دانش آموزان ششمی از آن ها گرفته می شود. زمان برگزاری آزمون ملی ششم توسط سایت سنجش منتشر و به دانش آموزان اعلام می شود.

 

 

مواد امتحانی آزمون سنجش ملی پایه ششم 1401 از همان کتاب های آموزشی ششم بوده و دانش آموزان با مطالعه دقیق مواد امتحانی می توانند عملکرد درستی در این آزمون داشته باشند.

 

در ادامه بخوانید: زمان برگزاری آزمون سنجش ملی ششم

کارشناسان مجرب سامانه هیوا نیز می توانند اطلاعات لازم در خصوص آزمون های پایه ششم ابتدایی را در اختیار متقاضیان گذاشته و اطلاعات لازم را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا به آن ها ارائه دهند. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و اینستاگرامی مدارس هیوا می توانید از آخرین اخبار مرتبط با این آزمون مطلع شوید.

 

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ زمان برگزاری امتحانات هماهنگ ششم به هفتم چه تاریخی اعلام می شود؟

✔️ زمان برگزاری امتحانات هماهنگ ششم در نوبت دوم، خرداد ماه می باشد که در متن مقاله تاریخ دقیق آن اطلاع رسانی شده است.



 

2- ✔️ نحوه برگزاری امتحانات نهایی پایه ششم ابتدایی به چه صورت است؟

✔️ آموزش و پرورش هر منطقه مسئول برگزاری امتحانات هماهنگ پایه ششم بوده و سوالات را طرح کرده و به مدارس می فرستد.



 

3- ✔️ شیوه نمره دهی امتحانات هماهنگ پایه ششم دبستان به چه صورت است؟

✔️ نمره دانش آموزان پایه ششم به صورت کیفی - توصیفی وارد کارنامه می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص به مطالعه متن مقاله بپردازید.

منبع : امتحان نهایی پایه ششم

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/6DMN
نظرتان را بنویسید