زبان رشته امتحانی اول چیست

زبان رشته امتحانی اول چیست
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

شاید در صورتی که بخواهید فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را تکمیل کنید، این سوال برای شما پیش آمده باشد که زبان رشته امتحانی اول چیست و چه تفاوتی با زبان رشته امتحانی دوم دارد؟ زبان رشته امتحانی اول ارشد، زبان مجموعه امتحانی اصلی و زبان رشته امتحانی دوم مربوط به رشته شناور انتخابی می باشد.

 

 

یکی از مجموعه سوالاتی که در کنکور کارشناسی ارشد وجود دارد، زبان می باشد. مشخص کردن نوع زبان در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اجباری است. به همین خاطر شاید برای دانشجویان بسیار زیادی در هنگام ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد و تکمیل فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد این سوال پیش بیاید که زبان رشته امتحانی اول چیست؟ زبان رشته امتحانی دوم چیست؟

زبان رشته امتحانی اول و زبان رشته امتحانی دوم با هم تفاوت هایی دارند که داوطلب باید از آن ها اطلاع کامل داشته باشد. زبان رشته امتحانی اول همان زبان مربوط به مجموعه امتحانی اصلی بوده و زبان رشته دوم مربوط به رشته های شناور ارشد است. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با زبان مجموعه امتحانی اول و دوم در فرم کنکور ارشد آشنا کنیم.

 

زبان رشته امتحانی اول چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام تکمیل فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد با یک سری اطلاعات مواجه شده باشید که ندانید آن ها چه چیزهایی هستند. بطور مثال زبان رشته امتحانی اول چیست و چه تفاوتی با زبان رشته امتحانی دوم دارد؟ در فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دو گزینه برای زبان وجود دارد. اولین گزینه زبان رشته امتحانی اول است و دومین گزینه زبان رشته امتحانی دوم می باشد که می بایست داوطلبان در فرم این دو زبان را انتخاب کنند.

 

به طور کلی ثبت نام کنکور ارشد در مجموعه رشته امتحانی اول و رشته امتحانی شناور انجام می شود. افرادی که قصد ثبت نام در رشته امتحانی اول را دارند، می بایست در فرم ثبت نام خودشان زبان رشته امتحانی اول را همان چیزی انتخاب کنند که قصد دارند در رشته امتحانی اول به آن پاسخ دهند. در واقع، زبان رشته امتحانی اول، همان زبانی است که در دفترچه سوالات کنکور کارشناسی ارشد اصلی شما قرار داده می شود و شما می بایست این زبان را در هنگام ثبت نام انتخاب نمایید.

 

زبان مجموعه امتحانی اول ارشد

 

معمولا دانشجویان اقدام به انتخاب زبان انگلیسی برای زبان رشته امتحانی اول می کنند اما زبان های دیگری هم وجود دارد که دانشجویان می توانند بر اساس علاقه و یا توانایی های خود این زبان ها را نیز انتخاب نمایند از جمله زبان هایی که می تواند برای زبان رشته امتحانی اول انتخاب شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

زبان رشته امتحانی اول ارشد
انگلیسیآلمانی
روسیفرانسه
ژاپنیاردو

 

داوطلبانی که قصد ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد سال تحصیلی جدید را دارند می توانند به مطالعه مقاله زیر پرداخته و از جزئیات این ثبت نام مطلع شوند.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱

 

 

زبان رشته امتحانی دوم چیست؟

تفاوت بین زبان رشته امتحانی دوم با زبان رشته امتحانی اول چیست؟ در صورتی که قصد داشته باشید در کنار مجموعه امتحانی اصلی در رشته های شناور کنکور ارشد هم ثبت نام کنید، می توانید بر اساس ضوابط موجود در دفترچه راهنمای ثبت نام، مراحل ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد شناور را انجام دهید. برای ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد در رشته های شناور لازم است که دانشجویان حتما مبلغی را برای ثبت نام در رشته های شناور پرداخت کنند و پس از پرداخت مبلغ کد مربوط به رشته شناور خود را در فرم ثبت نام وارد نمایند.

 

یکی از اطلاعاتی که در فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد درخواست می شود، زبان رشته امتحانی دوم می باشد. شاید این سوال برای دانشجویان پیش بیاید که زبان رشته امتحانی دوم چیست؟ تفاوت بین زبان رشته امتحانی دوم با زبان رشته امتحانی اول در چیست؟

 

اول از همه باید به شما بگوییم که زبان رشته امتحانی دوم مخصوص آن دسته از داوطلبانی است که می خواهند در مجموعه امتحانی رشته های شناور که در دفترچه ثبت نام ارشد قید شده، شرکت کنند. بنابراین، داوطلبانی که قصد شرکت در مجموعه امتحانی رشته های شناور را ندارند، نیازی به تکمیل بخش زبان رشته امتحانی دوم ندارند.

 

اما افرادی که قصد شرکت در آزمون رشته های شناور را دارند، باید زبان مد نظر خودشان را در فرم ثبت نام برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد رشته های شناور انتخاب کنند. بدیهی است که هر نوع زبانی که در هنگام ثبت نام برای کنکور کارشناسی ارشد انتخاب شود، در دفترچه سوالات از آن زبان سوال مطرح شده است.

 

بنابراین، توصیه می شود که دانشجویان حتما بر اساس توانایی خودشان زبان رشته امتحانی دوم و زبان رشته امتحانی اول را انتخاب کنند. از جمله زبان هایی که می توان به عنوان زبان رشته امتحانی دوم انتخاب کرد می توان به موارد زیر اشاره نمود.

 

زبان رشته امتحانی دوم ارشد
انگلیسیآلمانی
روسیفرانسه
ژاپنیاردو

 

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، برای اطلاع از مراحل و نحوه ثبت نام در این آزمون می توانند به مقاله زیر مراجعه کرده و از فرآیند نام نویسی در کنکور ارشد مطلع شوند.

 

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت نام ارشد

 

 

 

 

 

مشاوره تکمیل فرم ثبت نام کنکور ارشد

در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، دانشجویان می بایست به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایند و فرم مربوط به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را از طریق سایت سازمان سنجش تکمیل نمایند. برای تکمیل فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشجویان می بایست که اطلاعات بسیار مهمی مانند تاریخ فارغ التحصیلی لیسانس برای ثبت نام ارشد، اطلاعات هویتی، معدل کارشناسی و ... را وارد نمایند.

 

لیست اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ذکر می شود. معمولا تاریخ ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی برای ثبت نام ارشد از جمله سوالات داوطلبان است که می توان پیش از ثبت نام ابتدا دفترچه راهنمای را مطالعه کرده و سپس با اطلاع از این جزئیات برای نام نویسی اقدام نمود.

 

یکی از انواع اطلاعاتی که می بایست در زمان ثبت نام وارد فرم موجود در سایت ارشد سنجش شود، زبان رشته امتحانی اول و دوم می باشد. در این مقاله به شما توضیح دادیم که زبان رشته امتحانی اول چیست. با توجه به اینکه هر زبانی در هنگام ثبت نام در فرم ثبت نام وارد شود، از آن در دفترچه سوالات سوال طرح می شود. لازم است که داوطلبان حتما به زبان انتخابی خودشان دقت داشته باشند.

 

در صورتی که دانشجویان زبان انتخابی خود را به اشتباه وارد کرده و یا قصد ویرایش آن را داشته باشند، می توانند در زمان ویرایش ثبت نام که معمولا قبل از دریافت کارت ورود به جلسه می باشد، به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و زبان انتخابی خود را ویرایش کنند.

 

در ادامه بخوانید: نحوه شرکت در دو گروه امتحانی ارشد

 

 

 

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص زبان رشته امتحانی اول و دوم ارشد را توضیح داده و داوطلبان را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آماده نماید. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی ارشد می توانید آخرین اخبار مرتبط در این حوزه را دریافت نمایید.

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ زبان مجموعه امتحانی اول در کنکور ارشد چیست ؟

✔️ زبان مجموعه امتحانی اول کنکور ارشد می تواند یکی از زبان های انگلیسی، روسی، فرانسه، ژاپنی، آلمانی و اردو باشد که در متن مقاله توضیح داده شده است.



 

2- ✔️ زبان مجموعه امتحانی دوم کنکور ارشد شامل چه رشته هایی می شود ؟

✔️ زبان مجموعه امتحانی دوم ارشد مربوط به رشته های شناور ارشد است که در متن مقاله لیست این زبان ها ارائه شده است.



 

3- ✔️ نحوه شرکت در دو مجموعه امتحانی کنکور ارشد چیست ؟

✔️ داوطلبان متقاضی شرکت در دو مجموعه امتحانی ارشد باید در زمان ثبت نام، نام هر دو مجموعه امتحانی را به عنوان مجموعه امتحانی اول و دوم ثبت نمایند.

منبع : زبان رشته امتحانی اول چیست

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/5BMX
نظرتان را بنویسید