ارتباط میان طراحی سایت و سئو

ارتباط میان طراحی سایت و سئو
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

اگر وب سایت شما در موتور جستجوی گوگل قابل مشاهده نباشد، طراحی سایت بی عیب و نقص چندان اهمیتی نخواهد داشت.

اینجاست که سئو وارد عمل می شود. این باعث می شود که دید سایت شما در SERP ها و در نتیجه ترافیک بیشتر افزایش یابد و شما را قادر می سازد تا با طراحی وب سایت زیبا و محتوای با کیفیت خود، کاربران را خوشحال کنید.

وقتی این نکات با یکدیگر ترکیب شوند، طراحی وب سایت و سئو از جمله شاخص های قابل اعتماد بودن و حرفه ای بودن یک سایت هستند.

بنابراین باید دید این نکات چگونه باید با یکدیگر ترکیب شوند تا عملکرد بهتری در عرصه آنلاین داشته باشیم.

این مقاله طراحی سایت و سئو یکی از مطالب آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت از مجموعه تیم محمد جانبلاغی می باشد که امیدواریم مورد توجه شما قرار گیرد.

اصول سئو و طراحی وب سایت

در دنیای دیجیتال مارکتینگ، حضور آنلاین بر اساس مبانی مستحکم حیاتی است. اگر برخی از جنبه های اصلی سایت شما به خوبی مدیریت نمی شوند، نمی توانید انتظار داشته باشید طراحی سایت یا سئو سایت شما نتایج برجسته ای را ارائه دهد. در این بخش عناصر کلیدی هر نوع طراحی وب سایت خوب توضیح داده شده است.

انتخاب نام دامنه مناسب

پر کردن دامنه وب سایت خود با هزاران کلمه کلیدی به شما کمکی نمی کند. این انبوه کلمات اضافی به نظر می رسد و می تواند بر رتبه بندی و تجربه کاربر تأثیر منفی بگذارد.

به یاد داشته باشید، میلیون ها نام دامنه وجود دارد. بنابراین هدف شما انتخاب یک نام دامنه جذاب و به یاد ماندنی است. نام دامنه باید با تمرکز اصلی کسب و کار شما مطابقت داشته باشد و خواندن و نوشتن آن آسان باشد. همیشه استفاده از علامت تجاری به عنوان دامنه سایت یکی از مواردی است که یافتن سایت شما را آسان می کند.

انتخاب میزبان مناسب

انتخاب میزبان وب سایت مناسب مستقیماً بر سرعت وب سایت، عملکرد سرور و زمان آپدیت سایت تأثیر می گذارد. همه اینها فاکتورهای مهم UX (تجربه کاربر) هستند که گوگل در هنگام رتبه بندی علاوه بر ایندکس کردن یک سایت در نظر می گیرد.

با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای قابل اعتماد (CMS) یک وب سایت بسازید.

یک CMS ساده چیزی است که استفاده و مدیریت آن باید آسان باشد. شما باید بتوانید وب سایت خود را بدون گذراندن دوره های اضافی طراحی وب سایت طراحی کنید.

یک سیستم مدیریت محتوا همچنین باید به شما کمک کند تا سایت خود را موبایل پسند کنید، سازگاری با رسانه های اجتماعی را افزایش دهید و از ابزارهای مختلف مدیریت محتوا استفاده کنید. محبوب ترین گزینه CMS قطعا وردپرس است و پس از آن جوملا، دروپال و Expression Engine قرار دارند.

انتخاب بهترین سیستم مدیریت محتوا برای سئو

هنگام انتخاب CMS مناسب برای سایت خود، از خود بپرسید که چگونه این سیستم بر عملکرد آنلاین تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، آیا سیستم به شما اجازه می دهد URL های خود را سفارشی کنید؟ آیا می توان بدون تغییر URL در صفحات تغییرات ایجاد کرد؟

برخی از سیستم ها متا تگ ها (تگ های متا توضیحات و عنوان) را به صورت خودکار تولید می کنند، بنابراین باید بررسی کنید که آیا می توانید آنها را تغییر دهید یا خیر.

رابطه بین طراحی وب سایت و نمایه سازی صفحه

آیا می دانستید که گوگل هر صفحه از سایت شما را به صورت جداگانه هنگام خزیدن بررسی می کند؟ به همین دلیل باید لینک های داخلی اضافه کنید و ساختار سایت خود را بهبود ببخشید تا با افزودن این تغییرات به موتورهای جستجو، صفحات شما پیدا شود. مهمتر از همه، باید بررسی کنید که لینک های داخلی کار می کنند.

عنوان اولین عنصری است که بازدیدکنندگان در SERP خود می بینند. تیتر باید خلاقانه، جذاب و بدیع باشد تا از دیگر سرفصل ها در نتایج جستجو متمایز شود. به طول عنوان خود توجه کنید (نباید بیش از 60 کاراکتر باشد) و کلمات کلیدی اصلی را به طور طبیعی اضافه کنید.

توضیحات متا به جستجوگر می گوید که صفحه درباره چه چیزی است. این توضیحات محدود به 10 کاراکتر است که باید توجه افراد را جلب کند و آنها را تشویق کند که روی پیوند شما کلیک کنند.

عنوان ها خوانایی محتوای متنی را افزایش می دهند و آن را کاربرپسندتر می کنند. از سرفصل ها برای تقسیم محتوا به بخش های کوچکتر استفاده می شود و به بازدیدکنندگان کمک می کند اطلاعات مورد نظر خود را راحت تر پیدا کنند.

گوگل هنوز نمی تواند محتوای تصویر را تشخیص دهد. هنگام بهینه سازی تصاویر، اینفوگرافیک ها و عناوین تصاویر برای دید، مطمئن شوید که متن واضحی دارید که صحت تصویر را نشان می دهد. یک توضیح کوتاه حاوی کلمات کلیدی اصلی کافی است.

در مورد کلمات کلیدی و متا تگ ها تحقیق کنید

سئو را می توان فرآیند بهینه سازی صفحات در یک وب سایت به منظور دستیابی به رتبه بالاتر دانست. به طور خلاصه، تحقیقات دقیق کلمه کلیدی باید برای بهینه سازی عناصر صفحه اصلی انجام شود.

محتوای متنی را افزایش دهید و آن را برای کاربر آسان کنید. از این عناوین برای تقسیم محتوای خود به قطعات کوچکتر استفاده کنید تا به بازدیدکنندگان کمک کنید به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.

گوگل هنوز نمی تواند محتوای تصویر را تشخیص دهد. هنگام بهینه‌سازی تصاویر، اینفوگرافیک‌ها و زیرنویس‌های تصویر برای دید، مطمئن شوید که متن به وضوح توضیح می‌دهد که تصویر درباره چه چیزی است. یک توضیح کوتاه حاوی کلمات کلیدی اصلی کافی است.

کدام URL معقول تر به نظر می رسد؟

www.janbalaghi.com/seo-services/

www.example.com/s456/s4/85

ساختار url را بر اساس اصول سئو درست کنید

نشانی‌های اینترنتی سازمان‌یافته به کاربران می‌گویند که صفحات درباره چه چیزی هستند و به آنها کمک می‌کنند اطلاعات یا محصولاتی را که می‌خواهند سریع‌تر پیدا کنند.

درست مانند تگ های عنوان و توضیحات متا، URL ها زمینه بیشتری را برای کلمات کلیدی در اختیار کاربران و موتورهای جستجو قرار می دهند. به همین دلیل، URL ها باید توصیفی، کوتاه، قابل تشخیص و برای کلمات کلیدی اولیه بهینه باشند.

ساده سازی ناوبری وب سایت

ناوبری چیزی بیش از بحث در مورد لیست ستون ها در بالای صفحه سایت است. هنگامی که این صفحات به درستی استفاده شوند، افراد را ترغیب می کنند که مدت بیشتری در سایت بمانند. هنگام طراحی این بخش از سایت، شناخت نیازها و شناسایی انتظارات مشتریان بالقوه ضروری است.

مانند تمام فروشگاه های فیزیکی، انتقال وب سایت باید به مشتریان بالقوه کمک کند تا محصول یا محتوا را سریعتر پیدا کنند و خریدار را برای نهایی کردن خرید راهنمایی کند. اگر مشتری بخواهد وقت خود را با فکر کردن در مورد اینکه کجا کلیک کند تلف کند، این نشانه واضحی است که فرآیند انتقال سایت باید بهبود یابد.

تاثیر افزایش سرعت سایت بر رتبه بندی

سرعت سایت یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی سایت است. طبق استاندارد به روز رسانی سرعت 2018، سرعت یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی در موبایل است.

زمان بارگذاری صفحه به دلایلی بسیار مهم است زیرا بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد و منجر به تبدیل یا برگشت بیشتر می شود.

به عنوان مثال، آیا می دانستید که بازدیدکنندگان انتظار دارند سایت شما در کمتر از 2 ثانیه بارگذاری شود؟ و اگر نتوانند این کار را انجام دهند، تقریبا نیمی از آنها سایت را ترک خواهند کرد. به غیر از از دست دادن سرنخ ها و تبدیل صفحات، نرخ پرش بالا نیز تاثیر منفی بر عملکرد و رتبه بندی آنلاین طولانی مدت خواهد داشت.

برای شروع، باید بررسی سرعت صفحه گوگل را بخوانید تا بفهمید صفحات شما چقدر سریع هستند. در این بخش چند مرحله اساسی برای بهبود سرعت سایت توضیح داده شده است. از جمله این عوامل است

تاثیر سرعت بر سئو

  • انتخاب طرح میزبانی مناسب برای سایت شما
  • فشرده سازی تصویر با کیفیت بالا
  • استفاده از کش در مرورگرها
  • حذف خودکار محتوا
  • کاهش تعداد افزونه ها و پاپ آپ ها
  • سرمایه گذاری در یک شبکه تحویل محتوای قابل اعتماد (CDN)

سازگاری صفحات وب سایت با گوشی ها در عصر رهبری موبایل

همزمان با افزایش تعداد کاربران موبایل، جستجوی موبایل نیز رشد کرده است. به عنوان مثال، آیا می دانستید که 57 درصد از کل ترافیک آنلاین در ایالات متحده از دستگاه های تلفن همراه است؟

و در مورد بازدیدکنندگان تلفن همراه، تجربه مرور وب آنها تعیین می کند که آیا از شما خرید می کنند یا خیر. آمار نشان می دهد که 52 درصد از مشتریان بالقوه پس از تجربه منفی استفاده از تلفن همراه، خرید آنلاین انجام نمی دهند.

گوگل با پذیرش این ارقام، همواره در تلاش است تا رضایت کاربران موبایل را افزایش داده و نتایج مرتبط را در اختیار آنها قرار دهد.

امسال بالاخره بحث ایندکس موبایل به پایان رسید، یعنی گوگل اکنون نسخه موبایلی سایت شما را در فهرست خود قرار داده است.

علاوه بر این، برای رعایت این استانداردها، طراحی سایت باید کاملاً سازگار با موبایل باشد.

منبع: ارتباط میان طراحی سایت و سئو

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/NZlN
نظرتان را بنویسید