اینسرت تراشکاری قیمت اینسرت تراشکاری

اینسرت تراشکاری  قیمت اینسرت تراشکاری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مرکز الماس
انواع اینسرت تراشکاری
اینسرت که با نام‌های الماس، تیغچه و یا الماسه نیز شناخته می‌شود، ابزاری است که برای براده برداری و تراش روی سطح فلزات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اینسرت‌ها کاربردهای بسیاری دارند که از جمله این کاربردها می‌توان به تراشکاری، برشکاری و فرزکاری اشاره کرد. اینسرت برای تراشکاری قابل تعویض است و به همین دلیل استفاده از آن ساده‌تر از تیغچه‌های تراشکاری است که به صورت ثابت بر روی ابزار استفاده می‌شوند.

نام‌گذاری الماس‌های تراشکاری بر اساس استاندارد جهانی ISO1832.2 انجام می‌شود تا درک ویژگی‌های فنی یک اینسرت ساده باشد.

ویژگی‌های فنی هر اینسرت را می‌توان با توجه به حروف و اعدادی که در نام اینسرت هستند با استفاده از جداول استانداردی که برای این محصولات وجود دارد،به دست آورد.

قیمت اینسرت تراشکاری با توجه به جنس، ویژگی‌های فنی و نوع الماس تعیین می‌شود.

انواع اینسرت تراشکاری در جنس‌ها و شکل‌های مختلف و با ویژگی‌های فنی گوناگون توسط سازندگان تولید و در بازار به فروش می‌رسند.

اصول نام‌گذاری اینسرت‌ها
همانطور که عنوان شد در نام‌گذاری اینسرت‌ها از حروف و اعدادی استفاده می‌شود که معانی مشخصی دارند. در نام‌گذاری اینسرت تراشکاری، چهار حرف در ابتدای نام به کار می‌رود.

حرف اول شکل هندسی الماس را مشخص می‌کند؛ الماس‌ها در اشکال هندسی گوناگونی از جمله، مثلثی، مربعی، لوزی، مستطیلی و متوازی‌ الاضلاع تولید میشوند که هر یک از این اشکال با توجه به اینکه استحکام متفاوتی دارند، برای کاربرد مشخصی مناسب‌تر است،به عنوان مثال الماس مربعی برای براده برداری با بازدهی زیاد استفاده می‌شود و در محیط‌ هایی که فضای نصب کافی برای استفاده از الماس‌های دیگر وجود نداشته باشد، از الماس لوزی شکل استفاده می‌شود.

حرف دوم نشان‌دهنده زاویه آزاد الماس است، این زاویه می‌تواند بین 0 تا 30 درجه باشد و هر یک برای کارکرد متفاوتی مناسب است، برای مثال زاویه صفر درجه برای ماشین کاری‌های سنگین مناسب است.

انتخاب اینسرت تراشکاری با زاویه مناسب، برای کیفیت تراشکاری اهمیت بالایی دارد.‌ حرف سوم میزان تلرانس الماس را نشان

می‌دهد که به طور معمول حرف U نشان‌دهنده پایین‌ترین دقت و حرف A نشان‌ دهنده دقت بسیار بالا است.

حرف چهارم نوع براده شکن را مشخص می‌کند که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در زمان خرید اینسرت باید در نظر گرفته شود. این حرف نشان می‌دهد که اینسرت یک طرفه است یا دو طرفه و آیا براده شکن دارد یا خیر

حروف A، B، C، N و Q اینسرت‌های بدون براده شکن، حروف H، M، R و T اینسرت‌های دارای براده شکن یک طرفه و حروف F، G، J و U اینسرت‌های دارای براده شکن دو طرفه را نشان می‌دهند.

علاوه بر این حروف، سه دسته عدد نیز در مدل یک اینسرت تراشکاری آورده می‌شود که آن‌ها نیز معانی مشخصی دارند. دسته اول اعداد بیانگر طول اینسرت است.

دسته دوم اعداد ضخامت اینسرت را بیان می‌کند و دسته سوم شعاع نوک اینسرت را نشان می‌دهد.

در زمان خریداری یک اینسرت، باید با توجه به ویژگی‌هایی که در نظر دارید، به این ویژگی‌ها دقت نمایید. در بخش بعدی نام اینسرت نیز دو حرف می‌آید که این دو حرف مدل براده شکن را نشان می‌دهد و برای شناسایی براده شکن، باید به کاتالوگ شرکت سازنده اینسرت مراجعه کنید.

در نهایت نیز چند حرف و عدد دیگر در انتهای نام اینسرت مشاهده می‌شود که نوع گرید الماس را تعیین می‌کند. گرید از ویژگی‌های مهم اینسرت است و باید در انتخاب الماس مورد نیاز خود به نوع گرید آن توجه کنید. برای بررسی ویژگی‌های گرید نیز لازم است به کاتالوگ سازنده اینسرت مراجعه کنید.

مزایای اینسرت تراشکاری
استفاده از اینسرت مزایای بسیار زیادی دارد و به همین دلیل نیز استفاده از آن در صنعت محبوبیت بالایی دارد. از جمله این مزایا می‌توان به مقاومت بالا در برابر ساییدگی، استحکام مناسب در برابر فشار، سختی زیاد، قابلیت هدایت حرارتی مناسب و انبساط حرارتی بسیار کم اشاره کرد.

از ویژگی‌های قابل توجه اینسرت برای تراشکاری می‌توان به پایین بودن ضریب اصطکاک به دلیل خنثی بودن الماس از نظر شیمیایی است که باعث به دست آمدن قطعات غیر فلزی و فلزی بدون هیچ لبه و دارای سطح صاف می‌شود.

معایب اینسرت
از معایب این ابزار می‌توان به این نکته اشاره کرد که در زمان براده برداری از فولادهای نرم که دارای کربن کمی هستند، ساییدگی بالایی دارد.

هرچند که در براده برداری از فولادهایی که کربن بالایی دارند نیز، ساییدگی اتفاق می‌افتد اما سرعت بروز این اتفاق کمتر است.

علاوه بر این نکته، استفاده از اینسرت تراشکاری به همراه آلیاژهای چدنی و فلزی توصیه نمی‌شود.

جنس اینسرت برای تراشکاری
جنس اینسرت انتخابی شما از اهمیت بالایی برخوردار است و کاربرد آن و اینکه برای استفاده بر روی چه فلزی مناسب است را مشخص می‌کند.

اینسرت‌ها معمولا از جنس کاربید تنگستن و سرمت(ترکیبی از سرامیک و فلزاتی مانند آهن، کروم، نیکل و تیتانیوم است) هستند. برخی مواد دیگر که برای ساخت اینسرت از آن‌ها استفاده می‌شود، شامل نیترید بور مکعبی که دارای استحکام بسیار زیادی است و ساییدگی کمی دارد و پلی کریستال‌ها که سخت‌ترین نوع ماده برای ساخت اینسرت است و ساییدگی کمی دارد، تنها اشکال پلی کریستال این است که به دلیل واکنش شیمیایی بالا نسبت به آهن به همراه استیل قابل استفاده نیست.

همچنین الماس تراشکاری به دو دسته دارای روکش و بدون روکش تقسیم‌ بندی می‌شود. برای استحکام و دوام بیشتر، گاهی یک روکش نیز بر روی اینسرت‌ها تعبیه می‌شود که متداول‌ترین این روکش‌ها، سیمان است.

قیمت اینسرت تراشکاری
در زمان خرید اینسرت تراشکاری مورد نیاز خود لازم است که علاوه بر بررسی قیمت اینسرت و جنس آن، به سازنده آن نیز دقت کنید. برخی از سازندگان به نام اینسرت‌های تراشکاری، سندویک، والتر آلمان، کنامتال آلمان و کرلوی کره هستند. خریداری یک اینسرت مناسب که کیفیت بالایی داشته باشد می‌تواند علاوه بر کیفیت بهتری که در زمان کار برای شما فراهم می‌کند، نیاز به تعویض الماس را نیز کاهش دهد.

علاوه بر این نکات به شما توصیه می‌کنیم که با توجه به اینکه برای چه کارکردی و برای استفاده بر روی چه فلزی، اینسرت را خریداری می‌کنید، ویژگی‌های فنی که در این نوشته مورد بررسی قرار گرفت را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/RE4q
نظرتان را بنویسید