بدشکلی عضله چیست

بدشکلی عضله چیست
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
بدشکلی عضله نوعی اختلال بدشکلی بدن است که فقط در مردان وجود دارد . در بدشکلی عضله فرد فکر می کند هیکل او خیلی کوچک است یا به اندازه کافی عضلانی نیست . اختلال بدشکی بدن هم یکی از انواع اختلالات وسواس است که ویژگی اصلی آن درگیری ذهنی به یک یا چند نقص یا عیب خیالی در ظاهر که از نظر دیگران قابل مشاهده نیست . گاهی نگرانی این افراد مبهم است مانند این که چانه خوبی ندارد . اختلال بدشکلی بدن متوسط سن هنگام شروع آن در 16 تا 17 سالگی است . سن متوسط اختلال بدشکلی بدن 15 سالگی است رایجترین سن شروع این مشکل 12 تا 13 سالگی است . علائم اختلال بدشکلی بدن در کودکان ، نوجوانان و بزرگسالان مشابه هم است . افرادی که قبل از بزرگسالی ( 18 سالگی ) این بیماری دارند در مقایسه با افرادی که بعد از 18 سالگی دچار این مشکل می شوند به احتمال بیشتری خودکشی می کنند . مردان مبتلا به اختلال بدشکلی بدن بیشتر درگیری ذهنی در مورد نواحی تناسلی دارند هم چنین بد شکلی عضله هم ویژه مردان است .
در این مقاله به بررسی بدشکلی عضله می پردازیم .






ویژگی بدشکلی عضله
بدشکلی عضله نوعی اختلال بدشکلی بدن است که تقریباً به صورت انحصاری در مردان اتفاق می افتد این افراد دل مشغولی زیاد ، فکرهای تکراری ، ناخواسته و مزاحم به این مسئله دارند که بدن خیلی کوچک است . یا به قدر کافی لاغر یا عضلانی نیست . افراد مبتلا به بدشکلی عضله بدنی دارند که واقعاً طبیعی به نظر می رسد یا حتی خیلی عضلانی است . آن ها ممکن است به قسمت های دیگر بدن مانند پوست یا مو نیز درگیری ذهنی دارند اکثر این افراد نه همه آن ها رژیم می گیرند ، ورزش می کنند ، و یا بیش از حد وزنه برداری می کنند . که گاهی موجب صدمه جسمی می شود برخی از استروئیدهای آنابولیک یا داروهای نیروزای خیلی خطرناک یا مواد دیگر مصرف می کنند تا بدن خود را بزرگتر و عضلانی تر کنند .  چون این مردان میل به بزرگ شدن هیکل و کسب عضلاتی بزرگ دارند . که این حالت در زندگی معمولی شخص ، حفظ شغل یا سلامتی فرد مشکل به وجود می آورد اختلال بدشکلی بدن به نمایندگی نوعی از اختلال بدشکلی بدن است که در آن افراد به نقص های خیالی دل مشغول هستند که خیال می کنند در ظاهر فرد دیگر وجود دارد .

حتما بخوانید: اختلال وسواس فکری




علت اختلال بدشکلی بدن
علت اختلال بدشکلی بدن معلوم نیست افرادی که این مشکل دارد افسردگی و وسواس دارند هم چنین در برخی خانواده ها و فرهنگ ها خیلی به زیبایی اهمیت می دهند . هم چنین مطالعات نشان می دهد افرادی که اختلال بدریخت انگاری دارند در کودکی کسی به آن ها توجه نمی کرده است و مورد غفلت واقع شده اند و در کودکی دچار کودک آزاری شده اند . 



در ادامه بخوانید: کودک آزاری



سوالات متداول


1- بدشکلی عضله چیست ؟
بدشکلی عضله نوعی اختلال بدشکلی بدن است که فقط در مردان وجود دارد ، در متن مقابه توضیح کامل ارائه شده است .




2- ویژگی بدشکلی عضله چیست ؟
بدشکلی عضله به صورت انحصاری در مردان اتفاق می افتد این افراد دل مشغولی زیاد ، فکرهای تکراری و ... را تجربه می کنند که در متن مقاله توضیح داده شده است .




3- علت اختلال بدشکلی بدن چیست ؟
علت اختلال بدشکلی بدن معلوم نیست اما برخی عوامل را می توان به آن نسبت داد که در متن مقاله ارائه شده است .

منبع : بدشکلی عضله چیست
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/X44k
نظرتان را بنویسید