طلاق غیابی از طرف مرد

طلاق غیابی از طرف مرد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
بر اساس قانون ، در صورتی که یکی از زوجین در فرایند رسیدگی به دعوای طلاق حضور نداشته باشد و لایحه ای هم به دادگاه نداده باشد ، طلاق از نوع غیابی است . طلاق غیابی می تواند از سوی زن باشد ؛ به این صورت که زن باید با دلیل موجهی از دادگاه تقاضای طلاق غیابی نماید ؛ یا اینکه طلاق غیابی به درخواست مرد باشد . گفتنی است که طلاق غیابی از سوی مرد منوط به رعایت شرایط مقرر در قانون می باشد . آنچه در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم ، طلاق غیابی از سوی مرد و شرایط آن است . بنابراین ، ابتدا طلاق از طرف مرد را بررسی نموده و سپس طلاق غیابی از طرف مرد و شرایط طلاق غیابی از طرف مرد را بررسی می نماییم .




طلاق از طرف مرد
بر اساس قانون مدنی ، مرد هر زمان که بخواهد می تواند همسر خود را طلاق بدهد . طلاق از طرف مرد ، به رضایت زن نیازی ندارد و مرد هر زمانی که اراده نماید می تواند به دادگاه خانواده رجوع کرده و تقاضای طلاق کند . البته بر اساس ماده 1133 قانون مدنی ، مرد تنها با رعایت شرایط مقرر در این قانون و با مراجعه به دادگاه ، تقاضای طلاق همسرش را بنماید . بر اساس قانون حمایت خانواده ، مراحل طلاق از سوی مرد شامل ارجاع به داوری و دریافت گواهی عدم امکان سازش است . برای آشنایی با طلاق از طرف مرد کلیک کنید .



طلاق غیابی از طرف مرد
همانگونه که اشاره شد ، مرد می تواند با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق همسرش را بنماید . در صورتی که زن یا وکیل او در هیچ کدام از مراحل رسیدگی به دعوای طلاق در دادگاه حاضر نشده و لایحه ای هم به دادگاه نداده باشند و اخطاریه دادگاه به صورت واقعی به زن ابلاغ نشده باشد ، حکم طلاقی که دادگاه صادر می کند ، طلاق غیابی است . بنابراین ، طلاق غیابی از طرف مرد به طلاقی گفته می شود که زن در مراحل دادرسی حضور ندارد و حکم طلاق بر علیه زن صادر می شود . بر اساس قانون آیین دادرسی مدنی ، حکم طلاق غیابی از سوی مرد ظرف مهلت بیست روز قابل واخواهی از سوی زن است . البته طلاق غیابی از طرف مرد منوط به رعایت شرایطی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت . برای آشنایی با طلاق غیابی از سوی زن کلیک کنید .



شرایط طلاق غیابی از طرف مرد
همانگونه که اشاره شد ، طلاق غیابی از طرف شوهر تنها با رعایت شرایط مقرر در قانون امکان پذیر است . به این صورت که مرد باید حقوق مالی زن را به وی بپردازد و سپس اقدام به طلاق زن کند . این مسئله سبب می شود تا حقوق زنان پس از طلاق ضایع نشود . از جمله مهم ترین حقوق مالی زنان بعد از طلاق ، مهریه است که مرد باید ترتیب پرداخت آن را فراهم کند . علاوه بر این ، در صورتی که زن شرایط دریافت اجرت المثل ایام زندگی زناشویی و تنصیف اموال و دارایی های شوهر را داشته باشد ، مرد موظف به پرداخت آن به زن است .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد طلاق غیابی از طرف مرد در کانال تلگرام حقوق خانواده عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون طلاق غیابی از طرف مرد پاسخ دهند .

منبع : طلاق غیابی از طرف مرد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/K4jY
نظرتان را بنویسید