زمان فروش دارا سوم

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
پس از رونق بی سابقه ای که در سال جاری برای بازار سرمایه رخ داد دولت به منظور کمک به رشد سریع تر و بیشتر این بازار و همچنین انتقال نقدینگی از دیگر بازار های مالی به سمت این بازار تصمیم به ارائه صندوق های ETF سرمایه گذاری دولتی متشکل از سهام های اضافی خود در شرکت های بزرگ دولتی به بازار سرمایه گرفت .

به علاوه دولت با هدف تشویق افراد به ویژه قشر ضعیف تر جامعه برای ورود به بازار سرمایه و شروع فعالیت در آن ، ویژگی هایی برای این صندوق ها تعریف کرده که سبب جذابیت هرچه بیشتر آن ها نسبت به سایر ETF ها و سهام های موجود در نزد سرمایه گذاران این بازار شده است و همانطور که پیش بینی شده بود استقبال چشمگیری نیز از این سهام ها  به ویژه سهام دارا سوم توسط فعالین بازار سرمایه پصورت گرفته است .

نکته قابل توجه برای خریداران سهام دارا سوم این است که سرمایه گذاران این صندوق به مدت یک ماه پس از پایان مهلت پذیره نویسی آن مجاز به انجام هیچ گونه فعالیت و معامله ای بر روی این سهام نبوده و پس از اتمام این مدت زمان سهم مربوطه برای آن ها باز شده و می توانند اقدام به فروش آن کنند . با توجه به اهمیت این تاریخ برای دارندگاه صندوق دارا سوم لذا در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با زمان بازگشایی و فروش دارا سوم پرداخته شده است .




شرایط فروش دارا سوم
همانطور که گفته شد به منظور تشویق افراد به ویژه قشر ضعیف تر جامعه برای ورود به بازار سرمایه و خرید سهام صندوق دارا سوم توسط آن ها دولت شرایطی برای این ETF در نظر گرفته که سبب جذابیت بیشتر آن در نزد سرمایه گذاران بازار بورس شده است که از جمله مهمترین آن ها عبارتند از :

 این صندوق مشمول مالیات نبوده و معاملات آن معاف از پرداخت مالیات می باشند .

 برای خرید و فروش صندوق دارا سوم محدودیت سنی در نظر گرفته نشده و افراد در هر رده سنی قادر به انجام معامله بر روی آن می باشند .

 برای فروش این سهام انجام ثبت نام سجام ، احراز هویت سجام و داشتن کد بورسی الزامی می باشد ، این در حالی است که در زمان خرید این سهام افراد با مراجعه به بانک ها و ارائه کارت ملی خود قادر به کسب آن بودند .





به محض اعلام دقیق شرایط فروش سهام دارا سوم متن مقاله بروز رسانی خواهد شد .



بیشتر بخوانید: سجام


زمان فروش سهام دارا سوم
از آنجایی که تاکنون تاریخ دقیقی برای زمان عرضه دارا سوم اعلام نشده است لذا نمی توان با اطمینان در این مورد صحبت کرد ، اما با توجه اعلام دولت و اخبار هایی که اخیرا توسط مسئولان بازار بورس انتشار یافته است پیش بینی می شود که تاریخ آزاد سازی و بازگشایی این سهام برای فروش در بازار یک ماه پس از پایان مهلت پذیره نویسی آن و در اواخر دی ماه و یا اوایل بهمن ماه سال 99 اتفاق بیفتد .





به محض اطلاع دقیق از زمان فروش و بازگشایی سهام دارا سوم متن مقاله بروز رسانی خواهد شد .



برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد زمان فروش دارا سوم در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون زمان فروش دارا سوم پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: ارزش دارا سوم


سوالات متداول


1- شرایط فروش سهام دارا سوم چگونه است ؟
برای این صندوق شرایطی مانند معافیت از مالیات در نظر گرفته شده است که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده است


2- زمان فروش دارا سوم چه موقع می باشد ؟
تاریخ فروش این صندوق در اواسط سه ماه اخر سال می باشد که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده است


3- آیا فروش سهام دارا سوم بدون داشتن کد بورسی ممکن است ؟
برای فروش سهام دارا سوم داشتن کد بورسی الزامی می باشد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

منبع : زمان فروش دارا سوم
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/M4l5
نظرتان را بنویسید