دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری 1400

دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
شرکت کنندگان آزمون دکتری 1400 که در دوره های روزانه و غیر روزانه دانشگاه های سراسری مجاز به انتخاب رشته شدند، می بایست قبل از تکمیل فرم انتخاب رشته، دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 1400​ را که شامل اطلاعاتی از جمله کدرشته محل های هر گروه آزمایشی بوده را مطالعه نمایند.




پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400 ، سازمان سنجش طی انتشار کارنامه ای وضعیت علمی داوطلبان را مشخص کرده و هر داوطلب بعد از مشاهده این کارنامه از دوره هایی که در آن مجاز به انتخاب رشته شده آگاه می شود . داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پیام نور و پردیس خودگردان شده اند می توانند در زمان مقرر نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نمایند .

برای متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های سراسری دفترچه ای با عنوان دفترچه انتخاب رشته دکتری 1400 در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قرار می گیرد که در آن تمامی جزئیات مربوط به مرحله انتخاب رشته دکتری درج شده است و مطالعه دقیق آن به تمامی داوطلبان توصیه می شود . در ادامه توضیحاتی پیرامون زمان انتشار ، لینک دانلود و جزئیات دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری 1400 ارائه کرده ایم .



لینک دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری 1400
سازمان سنجش ضمن انتشار اطلاعیه ای زمان دقیق فعال شدن لینک دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری 1400​ را به اطلاع پذیرفته شدگان مرحله اول این آزمون می رساند . به محض فعال شدن لینک دانلود ابن دفترچه در قسمت دکتری تخصصی سایت سنجش ، داوطلبان می توانند حداکثر 50 کدرشته محل را با توجه به رشته امتحانی خود انتخاب کنند .

احتمالا طبق روال سال های گذشته دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری چند روز قبل از آغاز فرآیند انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قرار می گیرد تا متقاضیان بتوانند آن را با دقت مطالعه کرده و نسبت به تمامی شرایط و ضوابط آن آگاه شوند .



دانلود دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری 1400

دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری
حجم فایل: 4.5MB
منبع:سنجش
دانلود فایل



حتما بخوانید: راهنمای انتخاب رشته دکتری 1400






اطلاعات دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری 1400
در دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 3 فصل قرار دارد که در هر یک موارد بسیار مهمی ذکر شده و مطالعه دقیق آن به تمامی داوطلبان توصیه می شود . در ادامه جزئیات هر یک از این فصل ها را به صورت مختصر توضیح می دهیم :



1 فصل اول : کلیات ، شرایط و ضوابط

در فصل اول دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه های سراسری مجددا سهمیه های موثر در آزمون دکتری ، جزئیات مندرج در کارنامه اولیه دکتری ، نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری 1400 ، نکاتی مهم پیرامون مرحله علمی یا همان مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی و توصیه های مهم شرح داده شده است .



2فصل دوم : جداول کدرشته محل ها

در این قسمت 7 جدول مجزا از هم برای تمامی گروه های آزمایشی علوم انسانی ، علوم پایه ، فنی و مهندسی ، کشاورزی ، هنر ، دامپزشکی و زبان به تفکیک دوره تحصیلی ، کدرشته محل ، نام دانشگاه یا مؤسسه محل تحصیل ، نام رشته تحصیلی ، نام گرایش ، ظرفیت پذیرش در دو نیم سال اول و دوم و همچنین توضیحات دانشگاه های خاص درج شده است .



3فصل سوم : فرم مخصوص معدل و فرم پیش نویس انتخاب رشته

در قسمت آخر شرایط و ضوابط برخی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ، فرم مخصوص معدل برای ثبت نام آزمون دکتری و فرم پیش نویس انتخاب رشته آزمون دکتری درج شده است . تکمیل فرم معدل مخصوص دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای می باشد و داوطلبانی که فارغ التحصیل شده اند نیازی به تکمیل این فرم ندارند .

بیشتر بخوانید: زمان انتخاب رشته دکتری سراسری 1400









مشاوره انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری 1400
برای انجام یک انتخاب رشته اصولی باید ابتدا بدانید که در چه دوره هایی مجاز به انتخاب رشته شده اید و برای این کار بایستی کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400 را با دقت بررسی کنید . ممکن است داوطلبی هم در دوره های روزانه و هم غیرروزانه و یا فقط در دوره های غیرروزانه مجاز به انتخاب رشته شده باشد .

پس از بررسی کارنامه اولیه و قبل از تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته دکتری توصیه می کنیم دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری 1400​ را به طور کامل و دقیق مطالعه فرمایید و سپس 50 کد رشته محل را از دفترچه و با توجه به رشته امتحانی خود با توجه به فاکتور های علاقه ، کیفیت ، مسافت دانشگاه تا محل سکونت و شهریه دکتری که به صورت حدودی در دسترس است ، انتخاب کنید .

بهتر است فرم پیش نویس انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری را دانلود و پرینت نموده و اولویت های خود را در آن به صورت پیش فرض وارد نمایید و بعد از مشاهده نهایی ترتیب انتخاب های خود به سایت سازمان سنجش مراجعه و بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای به قسمت انتخاب رشته دکتری سراسری 1400 رفته و کد رشته محل ها را به ترتیب علاقه از شماره 1 تا 50 در فرم اینترنتی وارد کنید .










هر فرد می تواند پس از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته دکترا سراسری 1400 و با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته دکتری هیوا ، فرم انتخاب رشته خود را به بهترین نحو ممکن تکمیل نماید . همچنین علاقه مندان به انتخاب رشته کنکور دکتری 1400 می توانند با بهره مندی از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران گروه مشاوره تحصیلی هیوا در ارتباط باشند تا فرم انتخاب رشته خود را به بهترین نحو ممکن تکمیل نمایند .

در ادامه بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته دکتری




آخرین اخبار مرتبط با دفترچه انتخاب رشته دکتری



28 فروردین 1400

طبق گفته سخنگوی سازمان سنجش دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون دکتری از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش از عصر روز یکشنبه 29 فروردین 1400 در دسترس متقاضیان مجاز به انتخاب رشته خواهد بود.



25 فروردین 1400

طبق آخرین اخبار منتشر شده انتخاب رشته دکتری با فاصله کوتاهی بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400 در هفته آینده آغاز می شود .



22 فروردین 1400

طبق گفته سخنگوی سازمان سنجش انتخاب رشته دکتری 1400 از هفته اول اردیبهشت آغاز شده و دفترچه انتخاب رشته دکتری نیز همزمان با آن منتشر می شود.




سوالات متداول


1- تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه های سراسری از چه سایتی امکان پذیر است ؟
​داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری سراسری می توانند از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی فرم اینترنتی را تکمیل نمایند که لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری در متن موجود است .




2- برای انتخاب رشته محل های دانشگاه غیرانتفاعی در مقطع دکتری باید هزینه پرداخت شود ؟
​ خیر انتخاب رشته دکتری در دوره ها روزانه ، نوبت دوم ، دانشگاه های پیام نور ، پردیس خودگردان و غیرانتفاعی کاملا رایگان است .




3- در مرحله انتخاب رشته دکتری امکان انتخاب چند رشته محل از دفترچه انتخاب رشته دکترا سراسری وجود دارد ؟
داوطلبان می توانند حداکثر 50 کدرشته محل را در فرم انتخاب رشته دکترا وارد کنند که به محض فعال شدن لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته ، این لینک در متن مقاله قرار داده می شود .

منبع : دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/WMYQ
نظرتان را بنویسید