درمان زود انزالی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
زود انزالی در مردان یکی از اختلالات شایع بوده که اضطراب و استرس زیادی را به فرد وارد می کند و این اختلال منجر به عدم رضایت از رابطه جنسی در فرد و شریک جنسی او می شود. انزال زودرس در مردان شایع تر از زنان بوده و فقط حدود 3 درصد زنان آن را به طور مزمن تجربه می کنند.

زود انزالی در مردان به طور دائم منجر به مشکلاتی در رابطه زناشویی و احساس منفی در فرد شده بنابراین باید هر چه سریع تر در جهت رفع و درمان آن اقدام کنند، درمان های مختلفی برای رفع زودانزالی وجود داشته که در ابتدا رفتاری بوده و بعد ها به دلیل کشف علت زیستی آن درمان های دارویی نیز به وجود آمد.

در صورتی که مردان زود انزالی را تجربه می کنند باید به مشاور جنسی و متخصص آن مراجعه کرده تا علت را با هم دریابند و برای درمان زود انزالی اقدام کنند، در این مقاله راه ها و روش های درمان رفتاری، روانشناختی و زیستی زود انزالی در مردان ارائه شده است.



درمان رفتاری برای رفع زود انزالی
همانطور که ذکر شد پژوهشگران در ابتدا علت زودانزالی را روانشناختی دانسته و بعد ها به علت زیستی آن پی بردند، بنابراین درمان های اولیه به صورت رفتاری بوده و شایع ترین آن درمان مکث و فشار است، در این جا برخی از درمان های رفتاری و خانگی زود انزالی را مشاهده می کنید.

 درمان مکث و فشار برای زود انزالی

این درمان هنگام رابطه جنسی رخ داده به این صورت که مرد هنگام دخول زمانی که حس انزال دارد آلت را بیرون کشیده و شریک جنسی او سر آلت مرد را می فشارد تا از انزال جلوگیری شود، این روند را تا چند بار می توان انجام داد تا زود انزالی رفع شود، این روش در بسیاری مردان نتیجه مثبتی داشه است.

 کاندوم تاخیری

کاندوم تاخیری یکی از انواع کاندوم ها بوده که انزال در مردان را به تاخیر می اندازد و می تواند در رفع زود انزالی کمک رسان باشد در ضمن استفاده از کاندوم برای جلوگیری از بیماری های جنسی نیز تاثیر گذار و واجب است.

 رژیم غذایی مناسب

برخی افراد به دلیل رژیم غذایی نامناسب درگیر انزال زودرس شده که با مصرف مواد غذایی شامل روی و منیزیم مثل اسفناج، ماست، شکلات تلخ، سیر، نخود فرنگی و گوشت گاهی درمان می شود.

 اسپری لیدوکائین

مصرف اسپری لیدوکائین که معمولا برای بی حسی و کاهش درد استفاده می شود برای درمان زود انزالی در مردان مناسب بوده زیرا حساسیت آلت مرد را کاهش داده و انزال به تاخیر می افتد.

 افزایش تعداد رابطه های زناشویی

یکی از روش های قطعی درمان زود انزالی افزایش میزان روابط و فعالیت جنسی با شریک عاطفی است البته در حدی که به فرد آسیب نزده و شریک وی خواستار آن باشد.

 دوری از خود ارضایی

خود ارضایی زیاد و اعتیاد آن در مردان منجر به زود انزالی شده و برای رفع آن فرد باید از استمنا و تماشای فیلم های مستهجن و پورن دوری کند.

حتما بخوانید: راه های ترک خود ارضایی


درمان روانشناختی برای زود انزالی چیست
بسیاری از عوامل روانشناختی منجر به زود انزالی در مردان و زنان شده بنابراین برای درمان انزال زودرس باید این عوامل را شناسایی نمود و برای رفع آن اقدام کرد که در این جا برخی از درمان های روانشناختی و عاطفی زود انزالی مطرح شده است.

 درمان اختلالات روانشناختی

یکی از دلایل مهم زود انزالی استرس، اضطراب و افسردگی است، افرادی که از این اختلالات رنج می برند برای درمان آن باید پیش روانشناس مراجعه کنند و معمولا پس از رفع آن ها زود انزالی نیز درمان می شود.

 افزایش اعتماد به نفس

برخی افراد به دلیل کمبود اعتماد به نفس نسبت به توانایی های خود و یا وزن زیاد دچار زود انزالی شده که برای درمان آن می توان از راه های بالا بردن اعتماد به نفس مثل اهمیت به ظاهر و زبان بدن استفاده کرد.

 رفع اختلافات زناشویی

یکی از عوارض رابطه زناشویی نامناسب زودانزالی بوده که برای درمان آن افراد باید در جهت حل اختلافات زناشویی با روش های مختلف مثل صحبت در مورد احساسات و مراجعه به روانشناس زوجین اقدام کنند.

حتما بخوانید: حل اختلافات زناشویی




درمان زیستی زود انزالی
علاوه بر درمان های ذکر شده برخی درمان های زیستی و دارویی نیز برای رفع زود انزالی مردان مناسب است، یکی از این راه ها مصرف قرص های ضد افسردگی که بازجذب سروتونین را متوقف می کنند بوده که شامل فلوکستین، سرترالین و پاروکستین است که قبل مصرف باید توسط پزشک تایید و تجویز شود.

یکی دیگر از راه های درمان زود انزالی مصرف قرص های شامل روی است که منجر به افزایش هورمون تستسترون شده و انزال را به تاخیر می اندازد البته مصرف آن باید به اندازه باشد در غیر این صورت عوارضی مثل تهوع را به همراه دارد.

برخی مردان از قرص ویاگرا برای درمان انزال زودرس استفاده کرده که عموما برای نعوظ است اما در انزال نیز تاثیر دارد.

در ادامه بخوانید: زود انزالی در زنان
 کلام آخر

در صورتی که مرد در رابطه جنسی با همسر قادر به تاخیر انزال نبوده و زودانزالی را تجربه می کند باید برای درمان آن روش های لازم را پیش بگیرید اما بهترین و سریع ترین راه درمان مراجعه به روانشناس جنسی متخصص و یا پزشک است تا از همان ابتدا علت را دریافته و برای رفع آن اقدام کنند.





سوالات متداول


1- درمان رفتاری برای رفع زود انزالی چیست ؟
پژوهشگران در ابتدا علت زودانزالی را روانشناختی دانسته و بعد ها به علت زیستی آن پی بردند که برخی از راه های رفتاری برای درمان زود انزالی در متن ارائه شده است.




2- درمان روانشناختی برای زود انزالی چیست ؟
برخی عوامل روانشناختی مثل افسردگی و اضطراب منجر به زود انزالی شده و برای رفع آن می توان از راه هایی که در متن مقاله ارائه شده است استفاده کرد.




3- درمان زیستی زود انزالی چیست؟
برخی قرص ها و روش های زیستی برای زود انزالی تاثیرگذار بوده که تجویز آن ها نیاز به اجازه پزشک دارد که در متن مقاله ارائه شده است.

منبع : درمان زود انزالی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/90m8
نظرتان را بنویسید