احتلام تا چه سنی ادامه دارد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
هر فردی در طول زندگی خود بارها و بارها خواب های متفاوت می بیند. یکی از انواع خواب هایی که به خصوص در میان همه پسرها و گاها دختر ها مشترک است، خواب هایی با مضامین جنسی هستند. به خواب هایی که محتوای جنسی دارند و باعث می شوند که فرد در خواب دچار انزال شود، رویاهای خیس می گویند.

انزال توسط رویاهای خیس یا به عبارتی ارضا شدن در حین خواب را احتلام می گویند. اگرچه احتلام به طور کلی برای سلامت جسم پسران و دختران مفید است اما برای برخی از افراد به دلیل تکرار زیادش ناراحت کننده است. بنابراین اگر برای شما هم سوال پیش آمده است که تا چه سنی باید رویاهای خیس را تحمل کنید، می توانید با مطالعه این مقاله پاسخ خود را دریافت کنید.



احتلام چگونه شروع می شود
احتلام یا رویای خیس، یک پدیده فیزیولوژیکی است که معمولا با بلوغ دختران و پسران همراه می شود. البته به طور کلی در پسران بیشتر اتفاق می افتد و علت این امر، نعوظ آلت تناسلی آن ها در حین خواب است. این تغییر به دلیل ترشح غده هیپوفیز یا ترشح هورمون های جنسی (تستوسترون) ایجاد می شود و در واقع به منزله پاسخی به نیاز جنسی نوجوان است.

اولین احتلام معمولا بعد از گذشت یک سال از شروع رشد بیضه ها و دقیقا در زمانی نزدیک به صبح، به صورت غیر ارادی اتفاق می افتد. در حین ارضا شدن فرد ممکن است در خواب بماند یا از خواب بیدار شود. علت این که به احتلام رویای خیس نیز می گویند این است که زمانی که نوجوان از خواب خوش بیدار می شود، به دلیل خروج مایع منی، لباس زیر و رخت خواب خود را خیس و مرطوب می بیند. 



اما به طور کلی این موضوع هیچ جای نگرانی ندارد و یکی از فرایند های طبیعی رشد محسوب می شود و لازم است که والدین با نوجوانانی که از این موضوع شرم دارند، صحبت کنند تا از اضطراب و نگرانی آن ها بکاهند.

حتما بخوانید: ارتباط والدین با فرزندان


احتلام تا چه سنی ادامه دارد
در حالی که احتلام معمولا در دوران نوجوانی رایج است اما ممکن است تا بزرگسالی هم ادامه پیدا کند. این موضوع برای افراد مختلف کاملا متغیر است به طوری که بعضی از افراد با رسیدن به سنین بزرگسالی و معمولا بعد از ازدواج، دیگر رویاهای خیس را تجربه نمی کنند اما برای برخی دیگر حتی ممکن است بعد از ازدواج هم اتفاق بیفتد.

این کاهش تعداد دفعات احتلام با افزایش سن، به این دلیل اتفاق می افتد که در بزرگسالی سطح هورمون ها ثبات بیشتری پیدا می کند. به طور کلی اگر به سنین بزرگسالی رسیدید و همچنان احتلام را تجربه می کنید، نگران نباشید زیرا این موضوع اصلا نشانه بیماری یا مشکل خاصی نیست، بلکه برعکس نشان دهنده سلامتی است و به خصوص اگر شرایط برقراری رابطه جنسی را ندارید، خالی شدن کیسه های منی از طریق خواب می تواند برایتان بسیار مفید باشد.

حتما بخوانید: رابطه جنسی قبل از ازدواج


جلوگیری از احتلام
به طور کلی ارضا شدن در خواب می تواند جایگزینی برای خود ارضایی یا ارضا شدن به هر روش غیر صحیح باشد. اگرچه تعداد دفعات و سن بروز احتلام برای افراد متفاوت است و الگوی خاصی را دنبال نمی کند اما عوامل زیادی در فراوانی رویاهای خیس دخیل هستند مانند وضعیت عضلانی، مسائل ارثی، نوع تغذیه، نوع فعالیت ها و غیره.

به طور کلی می توان گفت که اگر رویاهای خیس در مردان هر 4 روز یک بار اتفاق بیفتد امری طبیعی است و در صورتی که بیشتر از این باشد، ممکن است ایجاد ناراحتی کند. برای مردانی که از تعداد دفعات زیاد احتلامشان ناراضی هستند چند توصیه وجود دارد که با رعایت کردن آن ها، می توانند احتلام را کنترل کنند و از تعداد دفعات آن بکاهند.

 پرهیز از خوردن و نوشیدن دو ساعت قبل از خواب

 خوابیدن در مکان خنک

 عدم استفاده از رو انداز های سنگین و زیر انداز های نرم

 تخلیه مداوم مثانه در طول شب

 ورزش و استحمام با آب سرد

 عدم استفاده از لباس های تنگ و چسبان

 پرهیز از مصرف غذاهای سرد مانند ماست، بادمجان، خیار و غیره در هنگام شب





برخی از افرادی که از بیدار شدن در رختخواب خیس خسته و کلافه شده اند، تصور می کنند که بهتر است کیسه های منی خود را از طریق خودارضایی تخلیه کنند تا کمتر دچار احتلام شوند. اما واقعیت این است که بهتر است اجازه دهید که بدن به صورت طبیعی آب منی را تخلیه کند و تا حد امکان از خود ارضایی و آسیب های ناشی از آن دوری کنید.

حتما بخوانید: عوارض خود ارضایی
 کلام آخر

احتلام که آن را با نام رویای خیس نیز می شناسند، یک فرایند طبیعی رشد است که معمولا در سنین بلوغ شروع می شود و برای بعضی از افراد تا بزرگسالی و حتی بعد از ازدواج نیز ادامه می یابد. احتلام می تواند خاصیت انطباقی داشته باشد و به سلامت بیشتر بدن کمک کند. بنابراین نباید از وجود این موضوع ناراحت بود ولی اگر تعداد دفعات آن زیاد باشد به طوری که باعث ایجاد اذیت شود با راهکارهایی می توان آن را کاهش داد.




سوالات متداول


1- احتلام از چه سنی شروع می شود؟
احتلام از سنین نوجوانی همزمان با تغییرات هورمونی آغاز می شود که توضیحات تکمیلی در این زمینه در متن مقاله بیان شده است.




2- احتلام در چه سنی پایان می یابد؟
احتلام الگوی خاصی ندارد و سن پایان مشخصی ندارد اما یک سری مسائل در آن دخیل هستند که در متن مقاله به طور کامل بیان شده اند.




3- برای کاهش و کنترل احتلام چه اقداماتی می توان انجام داد؟
برای کاهش تعداد دفعات احتلام می توان دوش آب سرد گرفت، دو ساعت قبل از خواب از نوشیدن و خوردن پرهیز کرد و دیگر مواردی که در متن مقاله بیان شده اند.

منبع : احتلام تا چه سنی ادامه دارد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/jpPB
نظرتان را بنویسید