کارنامه اولیه دکتری

کارنامه اولیه دکتری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سازمان سنجش همزمان با اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ، کارنامه ای تحت عنوان " کارنامه اولیه آزمون دکتری " را از طریق سایت خود به نشانی sanjesh.org در اختیار داوطلبان قرار می دهد . داوطلبان پس از مشاهده این کارنامه در می یابند که مجاز به انتخاب رشته در کدامیک از دوره های روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، پردیس خودگردان یا دانشگاه آزاد هستند .


بعد از برگزاری کنکور دکتری 1400 ، سازمان سنجش به بررسی و تصحیح پاسخنامه های داوطلبان پرداخته و نتایج این آزمون را حدودا در دهه اول اردیبهشت ماه در قالب کارنامه اولیه اعلام و داوطلبان را از رتبه و تراز اکتسابی خود مطلع می کند .

در زمان اعلام نتایج اولیه دکتری 1400 دوره های مجاز به انتخاب رشته در این آزمون نیز مشخص شده و در کارنامه آن ها درج می شود . کارنامه اولیه در سایت سنجش به آدرس sanjesh.org برای همه داوطلبان دکتری سراسری و دانشگاه آزاد قرار میگیرد و هر داوطلب می تواند با جستجو بر اساس مشخصات فردی یا جستجو بر اساس شماره پرونده و شماره شناسنامه کارنامه خود را مشاهده و دریافت نماید . در این کارنامه اطلاعات مختلفی از جمله مشخصات ثبت نامی ، اطلاعات رشته آزمونی ، وضعیت مجاز به انتخاب رشته ، وضعیت علمی داوطلب و شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد وجود دارد که به صورت مختصر در ادامه این مقاله به بررسی هر یک می پردازیم .





توضیحات مشخصات ثبت نامی در کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400
در قسمت (( الف )) مندرج در کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400 اطلاعات ثبت نامی داوطلب نوشته شده است . در این قسمت دو جدول وجود دارد که در جدول اول شماره پرونده ، نام و نام خانوادگی ، جنس ، شماره شناسنامه ، سال تولد و سهمیه ثبت نامی قرار دارد و در جدول دوم معدل کارشناسی ، معدل کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای ، ماه و سال اخذ مدرک کارشناسی ، ماه و سال اخذ مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای ، نام رشته کارشناسی ، نام رشته کارشناسی ارشد ، نام موسسه فارغ التحصیلی کارشناسی ، نام موسسه فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد و وضعیت فارغ التحصیلی از مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته یا دکتری حرفه ای درج شده است .







داوطلبان باید دقت نمایند که اطلاعات این دو جدول مغایرتی با اطلاعات شخصیشان نداشته باشد و در هر زمان که متوجه عدم تطابق اطلاعات شدند سریعا از طریق سامانه پاسخگویی سازمان سنجش به مسئولان اطلاع رسانی کنند چون مطابق دفترچه ثبت نام آزمون دکتری هر موقع مشخص شود که داوطلب ، حقایقی را کتمان نموده ، در هر مرحله ای از آزمون ( ثبت نام ، شرکت در آزمون ، پذیرفته شدن ، حین تحصیل در دانشگاه و ... ) از ادامه مراحل محروم خواهد شد .

بیشتر بخوانید: سامانه پاسخگویی سازمان سنجش





توضیحات اطلاعات رشته آزمونی در کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400
در قسمت (( ب )) مندرج در کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400 همانند قسمت قبل دو جدول وجود دارد . در جدول اول نمرات اکتسابی داوطلب یعنی نمره مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد که در آزمون دکتری برای کلیه رشته های امتحانی دارای ضریب 4 ، دروس استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی با احتساب ضریب 1 آورده شده است . نحوه محاسبه درصد دروس یا همان نمره خام هر داوطلب به شکل زیر است :







با توجه به فرمول بالا ، آزمون دکتری 1400 دارای نمره منفی می باشد . یعنی به ازای هر 3 پاسخ غلط ، 1 پاسخ صحیح از بین می رود .









در جدول دوم شماره داوطلب ، گروه آزمایشی ( علوم انسانی یا فنی و مهندسی یا ... ) ، کدرشته و نام رشته امتحانی ( هر دو در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری نوشته شده بود که در حین تکمیل فرم ثبت نام توسط داوطلب و با توجه به نام رشته امتحانی مورد نظر وارد شده است . ) نوشته شده است .

حتما بخوانید: زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری









توضیحات وضعیت مجاز به انتخاب رشته در کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400
این قسمت یکی از مهمترین قسمت های کارنامه اولیه آزمون دکتری است . در جدول این قسمت مشخص شده که داوطلب مجاز به انتخاب رشته دکتری سراسری و انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 است یا خیر ؟

این جدول دارای دو ستون مجزا با عناوین (( مجاز روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور )) و (( مجاز سایر دوره ها ( دانشگاه آزاد اسلامی ، نوبت دوم ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان ) )) می باشد که همان طور که از اسم آنها مشخص است ، ستون اول وضعیت داوطلب برای انتخاب رشته در دوره های روزانه و بورس اعزام به خارج و ستون دوم وضعیت داوطلب برای انتخاب رشته در دوره های شهریه پرداز را نشان می دهد .

با توجه به اینکه سازمان سنجش وظیفه برگزاری آزمون دکتری هماهنگ و یکپارچه را برای تمامی داوطلبان تحصیل در این مقطع در دانشگاه های سراسری و آزاد در سال 1400 به عهده گرفته در نتیجه در همین کارنامه وضعیت داوطلب برای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نیز مشخص می گردد .

نکته مهم این است که بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400 ، مسیر انتخاب رشته ، اعلام نتایج انتخاب رشته ، مصاحبه و اعلام نتایج نهایی به صورت مجزا از یکدیگر و توسط سازمان سنجش و مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد . اگر در ستون های گفته شده عبارت (( می باشید )) نوشته شده باشد به منزله این است که داوطلب حدنصاب لازم برای انتخاب رشته را کسب کرده است .







علامت @ در کنار عبارت (( می باشید )) برای برخی داوطلبان نمایش داده می شود که این علامت به منظور این است که داوطلبان در صورت وجود ظرفیت در دانشگاه آزاد یا دوره ھای نوبت دوم ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان می توانند با مراجعه به دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد یا دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری نسبت به انتخاب رشته در دوره های مربوطه اقدام نمایند .


حتما بخوانید: دفترچه انتخاب رشته دکتری







توضیحات وضعیت علمی داوطلب در کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400
در این قسمت خلاصه ای از وضعیت علمی داوطلب در آزمون دکتری 1400 آورده شده است . در جدول این قسمت ستون های سهمیه ( با توجه به سهمیه داوطلب یکی از سهمیه های آزاد ، 5 یا 25 درصدی ایثارگران ، رزمندگان و مربی ) درج خواهد شد . ) ، نمره کل یا تراز داوطلب ، رتبه در سهمیه آزاد و رتبه در سهمیه داوطلب ، آخرین رتبه مجاز دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور و آخرین رتبه مجاز سایر دوره ها نوشته شده است .







تصویر بالا مربوط به داوطلبی با سهمیه 25 درصدی ایثارگران در رشته امتحانی با 609 شرکت کننده می باشد . نمره کل داوطلب با داشتن سهمیه تغییری نکرده و تنها رتبه جابجا می شود . رتبه داوطلب در سهمیه آزاد 166 شده که با توجه به آخرین رتبه مجاز در دوره های روزانه ( 320 ) و سایر دوره های شهریه پرداز ( 554 ) می تواند از میان رشته محل های روزانه و سایر دوره ها انتخاب رشته نماید . یعنی داوطلب بدون احتساب سهمیه هم موفق به کسب حدنصاب برای انتخاب رشته در تمامی دوره ها شده است .



نمره کل تابعی است از اختلاف نمره داوطلب با میانگین جامعه آماری که توسط سازمان سنجش و با استفاده از فرمول های ریاضی و آماری محاسبه می شود و ملاک تعیین وضعیت داوطلب می باشد .


توضیحات کادر قرمز رنگ در کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400
برای آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 شدند ، یک شناسه با نام شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در انتهای کارنامه اولیه دکتری درج می شود . هر داوطلب که متقاضی تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد است می تواند در زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 با وارد کردن شناسه انتخاب رشته 7 رقمی انتهای کارنامه اولیه و کدملی در سامانه انتخاب رشته دکتری و بعد از پرداخت هزینه انتخاب رشته ، فرم رشته محل های خود را وارد نماید .







تحلیل و بررسی کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400 می تواند گام بزرگی به سوی انتخاب رشته دقیق و اصولی و در نهایت پذیرفته شدن در دانشگاه مورد علاقه هر داوطلب باشد . داوطلبان می توانند برای دریافت کارنامه اولیه دکتری سراسری و دانشگاه آزاد 1400 از کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا کمک گرفته و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا سوالات خود را با کارشناسان این مرکز در میان گذارند . همچنین برای اطلاع دقیق از اخبار مربوط به زمان انتشار کارنامه اولیه دکتری 1400 می توانید عضو کانال تلگرام دکتری تخصصی شوید .

در ادامه بخوانید: انتخاب رشته آزمون دکتری



سوالات متداول


1- آیا برای داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد کارنامه اولیه به صورت مجزا منتشر خواهد شد ؟
خیر سازمان سنجش تنها یک کارنامه با عنوان کارنامه اولیه آزمون دکتری برای تمامی شرکت کنندگان آزمون دکتری روی سایت خود به نشانی sanjesh.org قرار می دهد .




2- آیا فرم انتخاب رشته دکترا سراسری و دانشگاه آزاد یکی است ؟
خیر . پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ، مراحل انتخاب رشته و مصاحبه دکتری دانشگاه ازاد و سراسری مجزا از هم برگزار خواهد شد .




3- داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد امکان انتخاب چند کدرشته محل را رد فرم انتخاب رشته دکترا این دانشگاه دارند ؟
مجاز شدگان به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد می توانند حداکثر 80 کدرشته محل متناسب با رشته امتحانی خود انتخاب کنند .

منبع : کارنامه اولیه دکتری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/0MQG
نظرتان را بنویسید