استعلام کد بورسی

استعلام کد بورسی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
معامله گران حقیقی و حقوقی  بازار سرمایه هر کدام به صورت یکتا الزام به داشتن کد بورسی می باشند. این افراد طی گذشت زمان به دلایل مختلف کد بورسی را فراموش و برای بازیابی آن تلاش بسیاری می کنند زیرا فراموش کردن این کد و یا عدم استفاده از این کد در بازه زمانی طولانی موجب غیر فعال شدن و به اصطلاح ممنوع المعامله شدن کد بورسی می شود که از رایج ترین مشکلات در بازار سرمایه است. دریافت  کد بورسی از سایت سامانه استعلام کد بورسی estelam.ime.co.ir راه حلی آسان برای حل این مشکل بزرگ است.





افرادی که قصد سرمایه گذاری در بازار سرمایه را دارند الزام به دریافت کد سهامداری، کدمعاملاتی و یا همان کد بورسی می باشند. این کد برای شناسایی فعالان در بازار سرمایه است که سازمان بورس اوراق بهادار کشور برای دریافت آن سامانه سجام را در اختیار کاربران حقیقی و حقوقی قرار داده است.

افرادی که از سال های گذشته از کاربران فعال بازار بورس بوده و معاملات خود را به صورت حضوری و با برگه های سهام انجام داده اند امروزه باید برای فعالیت مجدد در بازار بورس اوراق بهاردار تمامی این مراحل را به صورت اینترنتی انجام دهند. اما اولین قدم در این راه به دست آوردن کد بورسی قدیمی با استعلام دوباره آن بوده که به احتمال زیاد به دلیل عدم فعالیت، ممنوع المعامله شده است .

برای اینکه این کاربران بتوانند مجدد کد بورسی خود را به دست آورده و آن را فعال نمایند در این مقاله برای دریافت استعلام کد بورسی از سایت estelam.ime.co.ir و نحوه فعال سازی آن می پردازیم .  پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید .




سایت سامانه استعلام کد بورسی estelam.ime.co.ir
کاربران حقیقی و حقوقی الزام به دریافت کد بورسی برای معاملات در بازار بورس اوراق بهادار  می باشند. زیرا سامانه معاملات بورسی بابت هر معامله در این بازار با استفاده از کد بورسی هر فرد، برای شناسایی آن به عنوان یک کاربر تایید شده از سوی سازمان اوراق بهادار کشور اقدام به دریافت استعلام کد بورسی کاربر در بازار سرمایه می نماید.

کاربران امکان دارد در برخی از معاملات با مشکلات بزرگی از جمله دریافت خطای کد بورسی شما ممنوع المعامله شده است مواجه شوند و یا نیاز به دریافت مجدد کد بورسی داشته باشند. سازمان بورس اوراق بهادار سایت estelam.ime.co.ir را برای کاربران در نظر گرفته است که کاربران بتوانند به راحتی پیگیری سهام قدیمی و استعلام کد بورسی را داشته باشند. 



حتما بخوانید: سامانه سجام sejam.ir


نحوه دریافت استعلام کد بورسی
اگر به چند ماه قبل نگاهی بیاندازیم هیچ روش غیر حضوری جهت یاد آوری و یا استعلام کد بورسی کاربران از سوی سازمان بورس کشور اعلام نگردیده است و صرفا با مراجعات حضوری به شرکت سپرده گذاری مرکزی و یا دفاتر کارگزاری ها این امر امکان پذیر می بود.

اما در حال حاضر به خاطر سهولت کاربران، این سازمان سامانه استعلام کدبورسی را در نظر گرفته است که افراد می توانند به راحتی با استفاده از این سامانه به صورت آنلاین از کد معاملاتی که  پیش تر در بازار سرمایه دریافت کرده اند مطلع شوند.



کاربران ابتدا برای وارد شدن به سامانه استعلام کد بورسی نشانی estelam.ime.co.ir را در مرورگر جستجو نموده و وارد صفحه اصلی آن می شوند که در تصویر زیر مشاهده می نمایید.







اطلاعات درخواست شده را در فرم استعلام کد بورسی که شامل کد ملی، شماره شناسنامه و شماره موبایل است به طور صحیح وارد نمایید پس از جستجو اطلاعات استعلام کد بورسی صورت می گیرد.



بیشتر بخوانید: فراموشی کد بورسی


نحوه فعال سازی کد بورسی
غیر فعال شدن یکی از شایع ترین مشکلات کاربران در بازار بورس است و اما برای رفع این مشکل می بایست چه اقدامی نمود سازمان اوراق بهادار جهت اینکه کاربران مجدد بتوانند در بازار سرمایه با همان کدبورسی معامله انجام دهند برای فعال سازی این کد دو راه حل را معرفی نموده است که در ادامه مطلب خدمتتان عنوان خواهیم نمود.



1افراد جهت فعال سازی کدبورسی می توانند با مراجعه حضوری به شرکت سپرده گذاری مرکزی اقدام نمایند.

2کاربران برای فعال نمودن کد بورسی به صورت غیر حضوری می بایست به سامانه ddn.csdiran.com مراجعه نمایند و سپس برای رفع ممنوع المعامله کد بورسی خود اقدام نمایند. باید توجه داشت پیش از وارد شدن به این سامانه کاربران در صورت نداشتن کد سجام می بایست در سامانه sejam.ir ثبت نام و با دریافت کد رهگیری ده رقمی سجام به دو صورت حضوری و آنلاین احراز هویت انجام دهند زیرا برای وارد شدن به صفحه درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه یا همان ddn.csdiran.com داشتن کد سجام الزامی است.



برای ورود به سامانه درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه ابتدا در مرورگر های اینترنتی نشانی ddn.csdiran.com را جستجو نمایید.







سپس بر روی نشانی ddn.csdiran.com کلیک نمایید.



 در این صفحه برای وارد شدن به سامانه درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه کد ملی را وارد نمایید.







سپس دکمه ورود را انتخاب نمایید.



در این صفحه پیامک ارسال شده به شماره همراه را که حاوی کد فعال سازی 5 رقمی است را وارد نمایید.







سپس دکمه ورود را انتخاب نمایید.



در این صفحه کلمه عبوری که هنگام وارد شدن برای اولین بار به این سامانه تعیین شده است را که این کلمه عبور تشکیل شده است از حروف بزرگ و کوچک لاتین، عدد و کاراکترهای لاتین!@#$% را وارد نمایید.







سپس دکمه ورود را انتخاب نمایید.



کاربران برای درخواست فعال سازی کد بورسی در صفحه کاربری گزینه میز خدمت الکترونیک را انتخاب نمایید.







پس از وارد شدن به این قسمت دکمه ثبت درخواست را انتخاب نمایید.



کاربران در این صفحه نام و نام خانودگی را مشاهده می نمایید و نسبت به اهمیت درخواست گزینه مورد نظر را از میان دو گزینه عادی و یا فوری را انتخاب نموده و موضوع درخواست را تعیین نمایید.







کاربران پس از ثبت درخواست برای فعال سازی کد بورسی از طریق سامانه ddn.csdiran.com پاسخ درخواستشان را از همان قسمت میز خدمت الکترونیک این سامانه می توانند دریافت نمایند. پس از فعال شدن کد بورسی با مراجعه به سایت کارگزاری خود میتوانند نسبت به انجام معاملات اقدام نمایند .



برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دریافت استعلام کد بورسی ​در کانال تلگرام سرمایه گذاری بورس عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان بابت دریافت مجدد کد بورسی​ پاسخ دهند .



در ادامه بخوانید: دریافت کد بورسی






سوالات متداول


1- استعلام کد بورسی چیست؟
  استعلام کد بورسی جهت دریافت مجدد کد بورسی است که در متن مقاله به طور کامل در مورد آن توضیح داده شده است.


2- فعال سازی کد بورسی به چه صورت می باشد؟
نحوه فعال سازی کد بورسی از طریق نشانی ddn.csdiran.com امکان پذیر بوده و برای اطلاع از جزئیات متن مقاله را مطالعه نمایید.


3- سامانه estelam.ime.co.ir چیست؟
این سامانه جهت پیگیری کد بورسی است که در متن مقاله در مورد فعالیت این سامانه توضیحاتی آورده شده است.

منبع : استعلام کد بورسی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/pxpm
مطلب قبلی
قصاص عضو چیست
نظرتان را بنویسید