بورسیه دولتی کره جنوبی

بورسیه دولتی کره جنوبی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
بورسیه دولتی کره جنوبی (GKS) تمام هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف در این کشور را تحت پوشش قرار می دهد که داوطلبان واجد شرایط ثبت نام می بایست در زمان مقرر از راه سفارت کره در ایران و یا مکاتبه با دانشگاه مورد نظر برای دریافت این کمک هزینه تحصیلی اقدام نمایند.





کره جنوبی یکی از کشورهای قدرتمند قاره آسیا در زمینه پیشرفت تکنولوژی، تحصیلات دانشگاهی و توریسم است. این کشور با دارا بودن فرهنگی قدیمی که با مدرنیته آمیخته شده، مقصد جالب توجهی برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور به حساب می آید، به طوری که پایتخت کره جنوبی، شهر سئول، در میان 10 شهر برتر دانشگاهی جهان جای گرفته است.

بورسیه دولتی کره جنوبی (Global Korea Scholarship) با هدف فراهم کردن فرصت تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی، تبادل علمی و دوستی دو طرفه میان کره جنوبی و دیگر کشورها طراحی شده است. این بورسیه تحصیلی از نوع فول فاند بوده، به این معنی که تمام هزینه های تحصیل و بخش زیادی از هزینه های زندگی در کره جنوبی را تحت پوشش قرار می دهد.

متقاضیان استفاده از بورسیه دولتی کره جنوبی 2021 می بایست شرایط اعلام شده را دارا باشند و با آماده نمودن مدارک مورد نیاز، مراحل ثبت نام برای دریافت بورسیه GKS کره جنوبی را طی کنند. در ادامه این مقاله جهت آگاهی متقاضیان جزئیات این بورسیه را شرح داده ایم.



شرایط بورسیه دولتی کره جنوبی 2021
بورسیه دولتی کره جنوبی 2021 تمام  مقاطع تحصیلی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در بر می گیرد که پیش از آغاز به تحصیل در هر یک از این مقاطع، پذیرفته شدگان می بایست در دوره یک ساله آموزش زبان کره ای شرکت نمایند (افرادی که حداقل سطح 5 را در آزمون TOPIK کسب کرده باشند از این دوره معاف می شوند). شرایط درخواست برای بورسیه دولتی کره جنوبی در سال 2021 اعلام شده که به شرح زیر می باشد.



 افراد متقاضی و والدینشان باید تحت تابعیت کشور مبدا باشند. (ملیت دوگانه قابل قبول نیست.)

​ متقاضیان نباید تابعیت کره جنوبی داشته باشند.

​ گواهی نشان دهنده سلامت جسم و روان متقاضیان فراهم شده باشد.

​ سن متقاضیان تحصیل در دوره کارشناسی در زمان ارائه درخواست باید کمتر از 25 سال باشد.

​ سن متقاضیان تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و بالاتر در زمان ارائه درخواست باید کمتر از 40 سال باشد.

​ برای آغاز تحصیل در مقاطع مختلف می بایست از مقطع قبلی فارغ التحصیل شده و یا تا قبل از زمان آغاز تحصیل در کره جنوبی فارغ التحصیل شوند.

​ متقاضیان می بایست در مقطع قبلی خود حداقل 80% معدل کل (معدل حداقل 16) را کسب کرده باشند.

​ افرادی که قبل از این مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری خود را از دانشگاه های کره ای دریافت کرده باشند، نمی توانند در این بورسیه شرکت کنند. با این حال افراد بورسیه شده که معدل بالای 90% در دانشگاه فعلی خود در کره جنوبی کسب کرده باشند، می توانند مجددا برای دریافت بورسیه دولتی درخواست دهند.

بیشتر بخوانید: راهنمای تحصیل در کره جنوبی






زمان ثبت نام بورسیه دولتی کره جنوبی 2021
مهلت ثبت نام بورسیه دولتی کره جنوبی با توجه به نوع برنامه تحصیلی متفاوت بوده و توسط سفارت کره در کشور مربوطه تعیین می شود. متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می توانند برای اطلاع از تاریخ دقیق آن، با سفارت کره جنوبی در ایران تماس بگیرند. شایان ذکر است که وبسایت رسمی تحصیل در کره جنوبی برنامه زمانبندی تقریبی بورسیه GKS را اعلام نموده که در جدول زیر اطلاع رسانی شده است:



زمان تقریبی دوره کارشناسی دوره کارشناسی ارشد و بالاتر
انتشار اطلاعیه و آغاز ثبت نام ماه سپتامبر سال قبل از شروع دوره تحصیلی ماه فوریه سال شروع دوره تحصیلی
معرفی نامزدهای بورسیه تحصیلی توسط سفارتخانه ها و دانشگاه ها ماه اکتبر - نوامبر سال قبل از شروع دوره تحصیلی ماه مارس - آپریل سال شروع دوره تحصیلی
اعلام نتایج ماه ژانویه سال آغاز دوره تحصیلی ماه ژاوئن سال آغاز دوره تحصیلی
ورود به کشور کره جنوبی اواخر ماه فوریه سال آغاز دوره تحصیلی اواخر ماه آگوست سال آغاز دوره تحصیلی






مدارک ثبت نام بورسیه دولتی کره جنوبی 2021
هر چه مدارک فراهم شده برای ثبت نام بورسیه دولتی کره جنوبی کامل تر و معتبرتر باشد، شانس قبولی متقاضیان برای دریافت این بورسیه بالاتر می رود. در ادامه مدارک مورد نیاز برای ارائه در زمان ثبت نام بورسیه GKS را بر شمرده ایم:



​ فرم درخواست بورسیه کره جنوبی (قابل دریافت از سفارتخانه)

​ مدارک شناسایی معتبر فرد شامل پاسپورت و کارت شناسایی​

​ مدارک تحصیلی مقاطع قبلی شامل مدرک دیپلم تا آخرین مدرک تحصیلی

​ ریز نمرات مدارک تحصیلی قبلی شامل نمرات دبیرستان تا آخرین مدرک تحصیلی

​ برنامه درسی (Study Plan)

​ انگیزه نامه (Personal Statement)

​ توصیه‌نامه‌های اساتید دانشگاهی (تنها برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری)

​​ پروپوزال پژوهشی برای متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری

​​ مدارک آزمون زبان انگلیسی و سایر آزمون های بین‌المللی شامل آزمون IELTS و آزمون TOEFL  (اختیاری)

​ مدرک آزمون زبان کره ای TOPIK (اختیاری)

​ اسناد جوایز و افتخارت علمی کسب شده (اختیاری)

بیشتر بخوانید: نحوه نوشتن انگیزه نامه


نحوه ثبت نام بورسیه دولتی کره جنوبی 2021
داوطلبان واجد شرایط بورسیه دولتی کره جنوبی 2021، پس از آماده کردن مدارک نیاز از دو طریق می توانند برای دریافت این بورسیه تحصیلی اقدام نمایند : مراجعه به سفارت کره جنوبی و مکاتبه با دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه دولتی که در ادامه این دو روش بررسی شده است.



 ثبت نام بورسیه دولتی کره جنوبی از طریق سفارت

هر سال طبق زمانبندی گفته شده در جدول بالا، اطلاعیه ثبت نام بورسیه دولتی کره جنوبی از طریق وبسایت این سفارت در ایران و سایر کشورها منتشر می شود و داوطلبان می بایست با مطالعه مندرجات این اطلاعیه نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک خود اقدام نمایند. در این روش متقاضیان می توانند سه دانشگاه را برای تحصیل در کره جنوبی انتخاب کنند.

در مرحله بعد مدارک داوطلبان بورسیه دولتی، توسط سفارت کره جنوبی ارزیابی شده و افراد واجد شرایط انتخاب و به سازمان ملی تحصیلات بین المللی کره جنوبی (NIIED) معرفی می شوند. در نهایت این سازمان کاندیداها را ارزیابی کرده و فهرست افراد منتخب برای بورسیه دولتی کره جنوبی را به سفارت اطلاع می دهد. پذیرفته شدگان این بورسیه مانند پذیرفته شدگان بورسیه دولتی ترکیه نیازی به شرکت در آزمون ندارند.



​ ثبت نام بورسیه دولتی کره جنوبی از طریق دانشگاه ها

متقاضیان بورسیه GKS می توانند با یکی از اساتید دانشگاه مقصد در کره جنوبی که در زمینه تحقیقاتی مشترک با داوطلب فعالیت می کند، مکاتبه کرده و در صورت جلب موافقت آن استاد درخواست پذیرش در دانشگاه مورد نظر را ارسال نماید.

داوطلبان می بایست درخواست کمک هزینه دولتی کره جنوبی را در زمان اپلای اعلام کنند تا این درخواست توسط دانشگاه بررسی شود و در صورت تایید دانشگاه، فرد متقاضی برای تصمیم گیری نهایی به سازمان NIIED معرفی می شود. 










 در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام بورسیه تحصیلی دولتی کره جنوبی می توانید با سامانه مشاوره هیوا تماس گرفته تا راهنمایی های لازم در اختیار شما قرار داده شود. اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل پزشکی در کره جنوبی را می توانید در مقاله زیر مطالعه کنید.

در ادامه بخوانید: تحصیل پزشکی در کره جنوبی



سوالات متداول


1- شرایط لازم برای ثبت نام بورسیه دولتی کره جنوبی شامل چیست؟
برای ثبت نام بورسیه دولتی کره جنوبی شرایطی مانند سن، معدل و زمان فارغ التحصیلی در نظر گرفته می شود که جزئیات دقیق این شرایط را می توانید در متن مقاله مطالعه کنید.




2- چه زمانی می توان برای دریافت بورسیه دولتی کره جنوبی اقدام کرد؟
ثبت نام برای اخذ بورسیه دولتی کره جنوبی معمولا در ماه سپتامبر (دوره کارشناسی) و فوریه (دوره کارشناسی ارشد و بالاتر) آغاز می شود که جدول زمانبندی تقریبی آن در متن مقاله موجود است.




3- از چه طریق می توان برای دریافت بورسیه GKS کره جنوبی ثبت نام کرد؟
ثبت نام بورسیه GKS کره جنوبی از طریق سفارت کره در ایران و یا مکاتبه با دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه امکان پذیر است که جزئیات آن در متن مقاله شرح داده شده است.

منبع : بورسیه دولتی کره جنوبی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Kw9Y
نظرتان را بنویسید