حداقل معدل لازم برای بورسیه تحصیلی

حداقل معدل لازم برای بورسیه تحصیلی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
خوارزم سازه
اگر بخواهیم دانشجویان متقاضیان بورسیه را دسته بندی کنیم، می توان آن ها را به 4 گروه تقسیم کرد.



1. داشتن معدل خوب در هر دو مقطع ارشد و کارشناسی: پر واضح است که افراد دارای معدل خوب، شانس پذیرش بیشتری برای اخذ بورسیه دارند. البته این خوب بودن به تناسب برای دانشگاه های سطح بالا متفاوت است. بدین معنا که اگر معدل بالایی دارید و می خواهید در برترین دانشگاه های کشور تحصیل کنید، باید دارای نمره تافل وGRE بسیار خوبی نیز باشند.



2. معدل کارشناسی ارشد بالا، اما معدل کارشناسی پایین: این گروه بخش اعظم متقاضیان را در بر می گیرند. باید بگوییم که این دسته نیز از شانس قبولی نسبتا خوبی برخوردارند. چرا که تاثیر معدل در اپلای برای مقطع کارشناسی بیشتر از کارشناسی است. از سوی دیگر، برای اغلب اساتید خارجی، نمره دو سال آخر کارشناسی اهمیت بیشتری نسبت به ترم های پایین تر دارد. اگر به طور کل معدل کارشناسی تان پایین است، می توانید با نمره GRE بالای 170، خود را به معیارهای خواسته شده نزدیک کنید.



3. معدل بالا در کارشناسی و معدل پایین در ارشد: در چنین مواردی کارتان کمی سخت خواهد بود. افرادی که معدل کارشناسی ارشد خوبی ندارند، می توانند از طریق نمره بالای تافل وGRE ، و یک رزومه بسیار قوی معدل پایین قابل جبران خواهد بود.



4. معدل کارشناسی و ارشد هر دو پایین: متقاضیانی که در این دسته قرار دارند احتمال قبولی کمی دارند، اما به معنای غیرممکن بودن نیست. این افراد می توانند با افزایش مقالات، کنفرانس ها، و به طور کلی یکک رزومه بسیار خوب و مدارک زبان، اخذ برسیه را امکانپذیر کنند.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/yKvw
نظرتان را بنویسید