طراحی حرفه ای لوگو، چه کمکی به کسب و کار شما می کند؟

طراحی حرفه ای لوگو، چه کمکی به کسب و کار شما می کند؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
marzilak

لوگو شناسنامه برند شماست که می تواند نقش بسیار تاثیرگذاری را برای موفقیت شما در میان رقبا و برای مخاطبان ایفا کند. مهم ترین چیز درباره داشتن لوگو این است که با آن، برند شما توسط بینندگان شناخته می شود و پس از هر بار دیدن آن، برند و فعالیت شما در ذهنشان تداعی خواهد شد. از یک لوگوی حرفه ای در همه جا می توانید استفاده کنید. روی محصول و بسته بندی اولین جایی است که از لوگو استفاده می کنید تا برچسب برند خود را در چشمان مخاطب فرو ببرید اما آیا همین کافی است؟

در دنیای دیجیتال امروز، دیگر تنها فعالیت های آفلاین و داشتن یک مغازه و فروشگاه برای نمایش محصول و خدمات به مشتریان کافی نیست، بلکه فعالیت های آنلاین و توصیف هر چه بهتر و بیشتر برند، می تواند مسیر رشد و موفقیت شرکت ها را تعیین کند. شبکه های اجتماعی و داشتن وبسایت و بستر های آنلاین تاثیر بالقوه ای در شناسایی هر برند به مخاطبان آن، و معرفی محصولات و خدمات آن داشته است. از طرفی در تمامی این بستر های آنلاین، اولین چیزی که مخاطبان با آن رو به رو می شوند، لوگوی هر برند است.

هر کاربر حداقل 10 ثانیه برای دیدن لوگوی شما وقت می گذارد؛ و در این 10 ثانیه یا بیشتر، هر اتفاقی می تواند بیفتد. هم یک لوگوی جذاب می تواند در جذب مخاطبان قدم رو به رشدی بردارد و هم یک لوگو غیر حرفه ای می تواند مخاطبان را دنبال کردن فعالیت های شما، منصرف کند. پس ایجاد جاذبه اولیه و کنجکاو کردن کاربران به سمت برند شما، بر عهده ی لوگوی شماست. از این حیث مسئولیت سختی به دوش لوگو است.

لوگو قرار است پیامی از برند شما را منتقل کند که در نگاه اول، مخاطب آن را نمی خواند و هدف برند را در چند ثانیه اول به آن ها برساند. شاید فکر کنید که این غیرممکن است، اما بهتر است بدانید که با دانستن اصول و نکات تکنیکی از طراحی لوگو و برندینگ، این کار خیلی عالی انجام می شود.

به لوگوی اپل فکر کنید؛ تقریبا همه آدم های دنیا بعد از دیدن یک سیب گاز زده، به یاد این ابرکمپانی فناوری می افتند، در حالی که شاید هیچ ارتباطی میان یک میوه از دل طبیعت و فناوری های دیجیتال نباشد. این نشان می دهد که لوگو می تواند شناسنامه بصری و قوی از برند شما در نگاه و دستان مخاطبان باشد. اگر چه اپل نیز مانند سایر برند های بزرگ، در ابتدای فعالیت خود تا زمان شناخته تر شدن، از لوگوی ترکیبی، ترکیب لوگو تایپ و تصویر، استفاده می کرد و بعدها لوگوی آن، به شکل لوگوی امروزی تغییر پیدا کرد.

دلیل استفاده از لوگوتایپ و لوگو تصویری در ابتدای فعالیت برند ها

شناخته شدن برند و فعالیت آن، از همه چیز مهم تر است. در همه ی مراحل برند سازی و بازاریابی برند، با مفهوم شناسایی مواجه می شویم. اولین چیزی که مخاطبان باید از برند، همیشه در خاطر خود داشته باشند، نام برند است. به همین دلیل است که مرحله انتخاب اسم برند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تا در نهایت اسمی برای شرح فعالیت انتخاب شود که شایسته، درخور و در عین حال، مناسب تجارت باشد. قواعد و استراتژی های نام گذاری برای برند ها را در می توانید با مرجعه به وبسایت نهان استدیو مطالعه نمایید.

به دلیل اهمیت این موضوع در اصول برندینگ و بازاریابی، لوگو تایپ ها انتخاب درست تری برای کسب و کارهای نوپا و در آغاز فعالیت هستند. بعد از لوگو تایپ، لوگوهای ترکیبی مناسب هستند، باز هم چون تایپ و نام برند را در خود، در بر می گیرند. استفاده از این لوگو ها باعث می شود تا مشتری هر جا که با لوگوی برخورد کرد، اسم برند شما را ببیند و این ناخودآگاه در ذهن او می ماند؛ لذا نام برند شما در ذهن مخاطبان ماندگار شده و احتمال جذب به محصول یا خدمات شما، در هنگام نیاز بالا می رود. این ماندگاری در شناسایی بیشتر برند نیز تاثیرگذار است.

بنابراین رایج ترین سبک لوگو، طراحی لوگو تایپ است. با این که شاید تصور کنید لوگو تایپ خیلی پیچیده نیست؛ اما طراحی و تکنیک های این سبک از لوگو ها، به دلیل تنوع و فراوانی آن ها، فقط با طراحان حرفه ای لوگو امکان پذیر است. نقش اصلی لوگوتایپ ها را فونت ها بر عهده دارند که خود دنیایی از طرح ها و مدل ها را در برمی گیرند. حتما به شما پیشنهاد می کنیم که برای خواندن روانشناسی فونت ها مطلب ویژه نهان استدیو را مطالعه کرده با اطلاعاتی جامع، اقدام به سفارش طراحی لوگو داشته باشید.

منبع: نکته نویس

برچسب ها
لینک مرجع https://noktenevis.ir/Z741
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/5q1q
نظرتان را بنویسید