جرم نسوز چیست؟

جرم نسوز چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
کاف

جرم نسوز (Refractory Mass) به ماده‌ای گفته می‌شود که مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته باشد. و از طریق انتقال حرارت به دیگر سازه‌ها، خراب نشود. این مواد برای ساخت قطعاتی با قابلیت مقاومت در برابر دماهای بالا استفاده می‌شوند. همچنین بعنوان پوشش کوره برای پخت مواد با دمای بالا و به‌طور کلی در صنایعی که با دماهای بالایی سروکار دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جرم نسوز آلومینایی

جرم­های نسوز آلومینایی از بهترین محصولات نسوز جهت مصرف در لایه آستر نسوز کوره های القایی بوده که در انواع کیفیت ها جهت ایجاد بستر مناسب ذوب در کوره های القایی با ظرفیت ها و انواع ذوب مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. جرم آلومینایی به دلیل اینکه نصب آسانی و راحتی دارد و از خواص دیرگدازی بالایی برخوردار است، در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد. معمولا جرم آلومینی از آلومینای خالص و بوکسیت با کیفیت با ترکیب مقادیر مختلف ترکیب پایه نسوز، سیمان و افزودنی ساخته می‌شود. همانطور که قبلا اشاره شد از جمله مزایای جرم های تولیدی فرآورده های نسوز کاف استفاده از مواد اولیه مرغوب، تولید جرم آلومینایی دیرگداز با اکسید آهن بسیار پایین و مقاوم در برابر شرایط خاص و سخت محیطی است. این شرکت همچنین امکان ساخت و تولید جرم نسوز آلومینایی، تبولار و آندولوزیتی را بصورت گانینگ و کست برای کوره ها و کارخانه های صنعتی نظیر فولاد، سیمان ، پتروشیمی و … دارد.

کاربرد جرم نسوز چیست؟

جرم نسوز کوره یک ماده مقاوم در برابر حرارت بالا و شوک حرارتی است که در بسیاری از صنایع به کار می‌رود. یکی از کاربردهای اصلی جرم دیرگداز در صنایع فولادسازی است. در کوره‌های فولادسازی برای حفاظت از دیواره‌های داخلی کوره و کاهش خوردگی آن‌ها، جرم نسوز به‌عنوان لایه‌ای ایمن در قسمت‌های مختلف کوره استفاده می‌شود.

جرم‌های نسوز آلومینایی به دلیل خواص مقاومتی و عایق حرارتی بالایی که دارند، در صنایع مختلف مانند فولادسازی، شیشه‌سازی، سرامیک‌سازی، آلومینیوم‌سازی، هوافضا و خودروسازی، مورد استفاده قرار می‌گیرند. فرآورده های نسوز کاف همچنین در صنایعی که به دمای بالا و شوک حرارتی مستقیم یا غیرمستقیم دچار می‌شوند مانند کوره‌های آجری، ساخت کوره‌ های صنعتی، پاتیل‌های ذوب و غیره، جرم نسوز به‌کار می‌رود

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lK16
نظرتان را بنویسید