زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد

زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 99 طی دو کارنامه نتایج اولیه و نتایج نهایی به اطلاع داوطلبان می رسد . اعلام نتایج اولیه حدودا یک ماه پس از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد است که امکان انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز را فراهم می کند . نتایج نهایی کارشناسی ارشد نیز مدتی بعد از فرآیند انتخاب رشته منتشر می شود .




نتایج کنکور کارشناسی ارشد 99 در دو مرحله منتشر شده و به اطلاع داوطلبان می رسد . بر اساس نتایج منتشر شده در این مرحله امکان انتخاب رشته کارشناسی ارشد هم در دانشگاه های سراسری و هم در دانشگاه های آزاد برای داوطلبان مجاز فراهم می شود . پس از آن متقاضیان رشته محل های مورد علاقه خود را انتخاب کرده و در انتظار نتایج نهایی کارشناسی ارشد خواهند بود .

هر چند نتایج اولیه این آزمون برای کلیه متقاضیان رشته محل های کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد در یک کارنامه منتشر می شود اما نتایج نهایی در دو بازه زمانی مجزا اعلام خواهد شد به همین دلیل در ادامه به توضیح زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 99 می پردازیم .



زمان اعلام نتایج اولیه ارشد 99
کلیه متقاضیان رشته محل های کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد در یک آزمون جامع شرکت کرده و به رقابت می پردازند . سازمان سنجش پس از تصحیح پاسخنامه داوطلبان ، نتایج اولیه این آزمون را در سایت خود منتشر می کند تا داوطلبان امکان ثبت کد رشته های مجموعه امتحانی خود را در زمان انتخاب رشته ارشد 99 داشته باشند .

سال پیش به علت وقوع سیل در برخی از مناطق کشور برگزاری کنکور کارشناسی ارشد به تعویق افتاد و نتایج آن در نیمه دوم تیر ماه منتشر شد .امسال نیز به علت برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در تاریخ 2 و 3 مرداد ماه پیش بینی می شود نتایج اولیه کارشناسی ارشد در شهریور ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گیرد .



 به محض فعال شدن لینک اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد متن مقاله بروزرسانی می شود .



به داوطلبان توصیه می کنیم برای آگاهی از تاریخ اعلام نتیجه اولیه کارشناسی ارشد 99 در کانال تلگرامی کارشناسی ارشد هیوا عضو شده و یا صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا را دنبال کنند .

بیشتر بخوانید: زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد









زمان اعلام نتایج نهایی ارشد 99
پس از دریافت کارنامه اولیه و مشاهده نتایج ، در صورت مجاز بودن امکان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 برای داوطلبان فراهم می شود . البته باید توجه کرد که انتخاب رشته ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد در دو سایت متفاوت انجام می شود . داوطلبانی که متقاضی انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد هستند باید به سامانه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد مراجعه کنند .

پس از بررسی الویت های انتخابی داوطلبان ، نتایج نهایی کارشناسی ارشد 99 بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می شود . داوطلبان بر اساس حد نصاب علمی در اولین الویت انتخابی خود قبول شده و امکان ثبت نام در دانشگاه محل قبولی را دارند . نتایج نهایی ارشد طبق روال سال های پیش در اواخر شهریور ماه منتشر می شود که به علت تعویق کنکور کارشناسی ارشد 99 ممکن است تغییر کند .



 پس از فعال شدن لینک اعلام نتایج کارشناسی ارشد 99 ، مقاله بروزرسانی می شود .



آن دسته از داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد 99 قبول نشده اند می توانند در دانشگاه ارشد فراگیر پیام نور شرکت کرده و در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند . متقاضیان با تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر علاقه مندی خود به حضور در این دانشگاه ها را اعلام می نمایند .

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده پاسخگویی به هر گونه سوال داوطلبان درباره تاریخ اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 99 از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا هستند .

در ادامه بخوانید: ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد فراگیر











سوالات متداول


1- آیا زمان دقیق اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 99 مشخص شده است ؟
خیر ، درحال حاضر زمان دقیقی برای اعلام نتایج مشخص نشده ولی به احتمال زیاد نتایج در اواخر شهریور ماه منتشر خواهد شد . برای اطلاع از تاریخ دقیق آن به متن مقاله مراجعه کنید .




2- برای مشاهده اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 99 به کدام سایت مراجعه کنیم ؟
کارنامه اعلام نتیجه اولیه کارشناسی ارشد 99 در سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت که لینک آن در متن مقاله بروزرسانی می شود .




3- آیا نتایج دانشگاه آزاد با نتایج کنکور کارشناسی ارشد سراسری همزمان اعلام می شود ؟
با توجه به متن مقاله سال گذشته نتایج دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد همزمان و در سایت سنجش منتشر شد ، امکان دارد امسال هم اعلام نتایج به این صورت انجام شود.

منبع : زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/pAmQ
نظرتان را بنویسید