زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد 1400

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانشجویان تمامی مقاطع دانشگاه آزاد باید همزمان با آغاز هر نیمسال و طبق تقویم آموزشی اعلام شده، نسبت به انتخاب واحد های درسی مورد نظر ترم جدید اقدام کنند. امکان انتخاب واحد دانشگاه آزاد 3 بار در طی هر سال برای نیمسال اول، دوم و تابستان فراهم می شود که زمان انتخاب واحد هر ترم از طریق سامانه آموزشیار اعلام می شود.




یکی از وظایف هر دانشجو این است که در ابتدای هر ترم باید با مراجعه به سایت آموزشی دانشگاه خود، واحد های درسی مورد نظر خود را طبق چارت درسی رشته تحصیلی انتخاب کنند. دانشجویان تمام مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد باید پیش از آغاز هر یک از نیمسال های تحصیلی 1400 - 1401 با مراجعه به سایت آموزشیار واحد های خود را انتخاب کنند.

دانشجویان دانشگاه آزاد باید دقت داشته باشند که زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد 1400 - 1401 هر نیمسال تحصیلی در یک محدوده زمانی مشخص انجام می شود. دانشجویان باید طبق تقویم اعلام شده در تاریخ و ساعت مشخص شده وارد سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد شده و گزینه های مورد نظر را انتخاب کنند.

به منظور جلوگیری از تاخیر دانشجویان برای انتخاب واحد دانشگاه آزاد، در ادامه این مقاله به تفکیک جزئیات زمان انتخاب واحد نیمسال اول، دوم و تابستان دانشگاه آزاد در سال تحصیلی 1400 - 1401 را ارائه داده ایم.



زمان انتخاب واحد نیمسال اول دانشگاه آزاد ترم مهر 1400 - 1401
همانطور که پیش از این نیز اشاره شده است دانشجویان تمامی مقاطع دانشگاه آزاد باید برای شرکت در کلاس های حضوری و یا غیرحضوری خود در سامانه وادانا یا دان، نخست در ابتدای هر یک از نیمسال های تحصیلی سال 1400 - 1401 وارد سامانه شده و گزینه های مورد نظر خود را ازمیان واحد های ارائه شده انتخاب کنند.



سال تحصیلی جاری از مهر سال 1400 آغاز شده و تا پایان شهریور 1401 ادامه دارد. اولین نیمسال تحصیلی که دانشجویان باید انتخاب واحد کنند نیمسال تحصیلی اول یعنی ورودی مهر ماه است. داوطلبان باید طبق تقویم آموزشی منتشر شده از سوی مرکز دانشگاه آزاد در مهلت تعیین شده وارد سامانه شده و از میان دروس ارائه شده، انتخاب های مناسب خود را داشته باشند.



تقویم مهلت انتخاب واحد نیمسال اول سال 1400



نیمسال ثبت نام و انتخاب واحد
اول ورودی های قبل 1400 13شهریور لغایت 25 شهریور ماه
اول ورودی های 1400 اعلام نشده


داوطلبان باید دقت داشته باشند که این بازه زمانی اعلام شده، تقویم کلی انتخاب واحد نیمسال اول دانشگاه آزاد 1400 - 1401 بوده و جزئیات زمانبندی دقیق و ساعت انتخاب واحد گروه های مختلف از طریق سامانه آموزشیار اعلام می شود.







دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند برای اطلاع از سایر جزئیات و نحوه انتخاب واحد دانشگاه خود نخست مقاله زیر را مطالعه کرده و سپس برای انجام انتخاب واحد سال 1400 - 1401 اقدام کنند.

حتما بخوانید: انتخاب واحد دانشگاه آزاد





زمان انتخاب واحد نیمسال دوم دانشگاه آزاد 1400 - 1401
نیمسال بعدی سال تحصیلی 1400 - 1401 دانشگاه آزاد معمولا از بهمن ماه آغاز می شود که تحت عنوان ترم یا همان نیمسال دوم از ان یاد می شود. دانشجویان ورودی جدید بهمن 1400 و یا دانشجویان ورودی های قبلی موظف هستند مانند ورودی مهر ماه طبق زمانبندی اعلام شده برای انتخاب واحد خود اقدام کنند.



دانشگاه آزاد تقویم کلی بروز و جدید آموزشی سال تحصیلی 1400 - 1401 که شامل زمانبندی انتخاب واحد نیمسال دوم و زمان حذف و اضافه دانشگاه آزاد بوده را منتشر کرده است. دانشجویان با ورود به صفحه شخصی خود در سامانه آموزشیار به نشانی stdn.iau.ac.ir می توانند انتخاب واحد بهمن 1400 را انجام دهند.



تقویم مهلت انتخاب واحد نیمسال دوم سال 1400



نیمسال ثبت نام و انتخاب واحد
دوم ورودی های قبل 1400 9 بهمن لغایت 21 بهمن ماه
دوم ورودی های 1400 9 بهمن لغایت 21 بهمن ماه


داوطلبان باید دقت داشته باشند که این بازه زمانی اعلام شده، تقویم کلی انتخاب واحد نیمسال دوم دانشگاه آزاد 1400 - 1401 بوده و جزئیات زمانبندی دقیق و ساعت انتخاب واحد گروه های مختلف از طریق سامانه آموزشیار اعلام می شود.



سامانه آموزشیار به عنوان سامانه آموزشی دانشگاه آزاد مورد استفاده قرار می گیرد. دانشجویان موظف هستند برای انجام انتخاب واحد دانشگاه آزاد 1400 - 1401 وارد سایت آموزشیار شوند.

بیشتر بخوانید: سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد









زمان انتخاب واحد تابستان دانشگاه آزاد 1400 - 1401
نیمسال تحصیلی تابستان دانشگاه آزاد معمولا به صورت اختیاری می باشد. دانشجویانی که قصد دارند درس خود را زود تر به اتمام رسانده و یا اینکه واحد های افتاده و یا حذف شده در زمان امتخانات پایان ترم دانشگاه آزاد را جبران کنند می توانند علاوه بر نیمسال اصلی مهر و بهمن، تعدادی از واحد های درسی خود را در نیمسال تابستان اخذ و پاس کنند.



مرکز آموزشی دانشگاه آزاد با انتشار اطلاعیه ای تقویم زمانبندی کلی انتخاب واحد تابستان دانشگاه آزاد 1400 - 1401 را اعلام کرده و لذا داوطلبان می توانند طبق تاریخ های مشخص شدن در این تقویم و اطلاعیه تکمیلی سامانه amozeshyar، برای انتخاب واحد خود اقدام کنند.



تقویم مهلت انتخاب واحد نیمسال تابستان سال 1401



نیمسال ثبت نام و انتخاب واحد
تابستان ورودی های قبل 1400 19 تیر لغایت 23 تیر ماه سال 1400
تابستان ورودی های 1400


داوطلبان باید دقت داشته باشند که این بازه زمانی اعلام شده، تقویم کلی انتخاب واحد نیمسال تابستان دانشگاه آزاد 1400 - 1401 بوده و جزئیات زمانبندی دقیق و ساعت انتخاب واحد گروه های مختلف از طریق سامانه آموزشیار اعلام می شود.



دانشجویان دانشگاه آزاد باید دقت داشته باشند که می توانند با دانلود برنامه دان و یا با ورود به سایت daan.ir می توانند در کلاس های آنلاینی که در سامانه دان و دانان دانشگاه آزاد برگزار می شود شرکت کنند. دانشجویان برای آشنایی بای این سامانه و نحوه ورود به سامانه مقاله زیر را مطالعه کنند.

در ادامه بخوانید: سایت دانشجویار دانشگاه آزاد







اگر پس از مطالعه مقاله جزئیات زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد 1400 - 1401 سوالی در خصوص انتخاب واحد این دانشگاه دارید می توانید پاسخ سوال خود را از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره تحصیلی هیوا دریافت کنید.




سوالات متداول


1- انتخاب واحد دانشگاه آزاد به چه صورتی انجام می شود ؟
همانطور که در این مقاله اشاره شده است انتخاب واحد این دانشگاه به صورت اینترنتی و از طریق سامانه آموزشیار انجام می شود .




2- انتخاب واحد دانشگاه آزاد چه زمانی انجام می شود ؟
 انتخاب واحد دانشگاه آزاد در ابتدای آغاز هر نیمسال انجام می شود که به محض مشخص شدن زمان دقیق انتخاب واحد هر نیمسال در این مقاله نیز اطلاع رسانی می شود .




3- انتخاب واحد دانشگاه آزاد سالیانه چند بار انجام می شود ؟
همانطور که در این مقاله اشاره شده است، انتخاب واحد دانشگاه آزاد سالیانه 3 بار برای نیمسال اول ، دوم و تابستان انجام می شود .

منبع : زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/RQpV
نظرتان را بنویسید