درمان هپاتیت A

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
هپاتیت A یک بیماری عفونی حاد کبد است . بسیاری از افراد مبتلا به ویژه افراد کم سن علایم کمی دارند یا هیچ نشانه ای ندارند  فاصله زمانی بین ابتلاء و بروز علایم بین 2 تا 6 هفته است . اگر علایمی وجود داشته باشند به صورت عادی تا 8 هفته باقی می مانند ، علایم آن ممکن است شامل تهوع ، استفراغ ، اسهال، زردی پوست ، تب و شکم درد است . حدود 10 درصد تا 15 درصد افراد طی 6 ماه پس از ابتلای اولیه علائم هپاتیت A بر می گردد . این بیماری از طریق خوردن یا نوشیدن غذا و آبی که با مدفوع فرد آلوده ، آلوده شده‌است منتقل می شود . هم چنین امکان دارد از طریق تماس نزدیک با فرد آلوده منتقل شود .
در این مقاله به بررسی درمان هپاتیت A و تشخیص هپاتیت A می پردازیم .






تشخیص هپاتیت A
آزمایش طبی برای تشخیص بیماری هپاتیت A  آزمایش خون است ، در واقع با انجام آزمایش خون پزشک می تواند به وجود بیماری هپاتیت آ پی ببرد .
مثبت بودن نتیجه آزمایش هپاتیت آ به چه معناست ؟ مثبت بودن آزمایش می تواند معانی زیر را داشته باشد : 
عفونت سابق : یعنی این که فرد قبلا در معرض ویروس هپاتیت آ قرار داشته و بدنش آن را از بین برده است . به این ترتیب بدنتان دارای ایمنی طبیعی در برابر ابتلای مجدد به این بیماری است . 
عفونت فعلی : هنگامی که علائم بیماری هپاتیت آ در فردی ظاهر می شود احتمال اینکه در هفته های پیش از آن ، ویروس این بیماری به دیگران سرایت کرده باشد وجود دارد . بنابراین پزشک برای جلوگیری از ابتلای دیگران به این بیماری پرسش های از فرد می پرسد . در صورتی که این ویروس به دیگران منتقل شده باشد ، پزشک برای کاستن علائم بیماری برای آن ها دارو تجویز می کنند . بسیاری از نشانه های بیماری هپاتیت آ بعد از گذشت چند هفته برطرف می شود . اگرچه برخی از افراد ممکن است تا ماه ها بعد احساس خستگی در خود حس کنند ، به احتمال کم ، احتمال بروز آسیب های مزمن کبدی وجود دارد .
منفی بودن نتیجه آزمایش به چه معناست ؟
منفی بودن نتیجه آزمایش یعنی فرد در معرض این ویروس نبوده و از ایمنی در برابر آن برخوردار نیست . اگر فرد در معرض ابتلا به این بیماری ها قرار داشته باشید ، پزشک توصیه می کند که خود را در برابر آن واکسینه نمایید .

حتما بخوانید: درمان هپاتیت B

درمان هپاتیت A
تشخیص و درمان بیماری جنسی هپاتیت آ معمولا شدید نیست ، اما گاهی اوقات ممکن است با التهابات شدید کبدی می شود که سبب بستری شدن فرد بیمار در بیمارستان می شود . واکسناسیون با تزریق واکسن هپاتیت آ به مدت یک سال در برابر بیماری واکسینه می شوند . تزریق آمپول بعدی در مدت 6 تا 12 ماه بعد می تواند تا 12 سال در برابر این بیماری ایمنی ایجاد شد . اغلب ایمن سازی در برابر این بیماری در مورد افرادی انجام می شود که قصد مسافرت به کشور های آلوده از نظر هپاتیت آ را دارند . اگر اخیراً در معرض تماس با ویروس این بیماری قرار گرفته اید ، می توانند برای جلوگیری از پیشرفت آن خود را واکسینه کنند . مصرف مشروبات الکلی برای مبتلایان به بیماری هپاتیت آ بسیار خطرناک است . پزشک توصیه های خاص تغذیه ای مناسب برای پیشگیری لازم برای جلوگیری از سرایت بیماری به دیگران می کند .

در ادامه بخوانید: درمان بیماری سیفلیس



سوالات متداول


1- تشخیص هپاتیت A چگونه است؟
آزمایش طبی برای تشخیص بیماری هپاتیت A آزمایش خون است که در متن مقاله شرح نحوه انجام آن ارائه شده است.




2- منفی بودن نتیجه آزمایش هپاتیت آ به چه معناست ؟
منفی بودن نتیجه آزمایش یعنی فرد در معرض این ویروس نبوده و از ایمنی در برابر آن برخوردار نیست که در متن شرح داده شده است.




3- درمان هپاتیت A چیست؟
درمان هپاتیت آ معمولا شدید نیست ، اما گاهی اوقات ممکن است با التهابات شدید کبدی می شود که در متن مقاله شرح داده شده است.

منبع : درمان هپاتیت A
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/63mz
مطلب قبلی
انزال در خواب
مطلب بعدی
بیماری هپاتیت C
نظرتان را بنویسید