مهمترین  و کاربردی ترین ابزار دستی در جعبه ابزار خانگی

مهمترین  و کاربردی ترین ابزار دستی در جعبه ابزار خانگی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
abzarmall123

 

جعبه ابزار و وجود آن برای هر خانه ای نیاز است. مهم نیست که شما فنی باشید یا خیر. با این حال توسط ابزارهای موجود در این جعبه می توانید بسیاری از کارهای تعمیر را خود در خانه انجام دهید. امروزه هزینه تعمیرات وسایل ممکن است بسیار زیاد باشد. هم چنین شما برای تعمیر باید برای مدتی وسیله خود را به تعمیرکار بسپارید.

از این رو ابزارهای داخل جعبه ابزار خانگی و فیلم های آموزشی که درباره تعمیر وسایل در اینترنت وجود دارند، می توانند به شما در خانه بسیار کمک کنند. اما مهمترین ابزار دستی در جعبه ابزار خانگی کدام است و چه ابزارهایی را باید حتما در جعبه ابزار خود نگهداری کنیم؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا ابزارهای با اهمیت را بررسی کنیم و اطلاعات لازم درباره آن ها را به دست آوریم.

انواع ابزار دستی در جعبه ابزار خانگی

یک جعبه ابزار خانگی شامل تعدادی ابزار ضروری است که از آن ها می توانید برای تعمیر وسایل مختلف و انجام کارهایی مانند باز یا بسته کردن پیچ ها و غیره استفاده کنید. ممکن است از خود بپرسید که مهمترین ابزار دستی در جعبه ابزار خانگی کدام است و کدام ابزارها را باید در جعبه ابزار خود داشته و هر کدام از آن ها برای چه کارهایی طراحی شده اند. از این رو در زیر تعدادی از مهم ترین ابزارهای مورد نیاز برای استفاده خانگی را نام برده و هر یک را توضیح خواهیم داد.

انواع ابزار دستی در جعبه ابزار خانگی

پیچ گوشتی

یکی از رایج ترین ابزار ها که باید در تمام جعبه های ابزار چه خانگی و چه صنعتی وجود داشته باشد، پیچ گوشتی است. از این ابزار برای باز و بسته کردن انواع پیچ ها استفاده می شود. از این رو چندین نوع پیچ گوشتی مانند دو سو یا چهار سو، شش سو یا ستاره ای را می توان در اختیار داشت. پیچ گوشتی ها به صورت برقی نیز وجود دارند که معمولا برای استفاده در صنعت و کار های سنگین مناسب تر هستند. پس از پیچ گوشتی دستی یا ساده می توان به عنوان مهمترین ابزار دستی در جعبه ابزار خانگی یاد کرد.‌

آچار

از دیگر ابزار های مهم در جعبه ابزار خانگی آچار است. آچار آلات  انواع مختلف دارند که از آن ها به عنوان یک اهرم برای باز یا بسته کردن انواع مهره ها و یا پیج های شش ضلعی استفاده می شود. آچار فرانسه و آلن جز مهمترین انواع است که وجود آن در جعبه ابزار خانگی توصیه می شود.

انبردست

انبردست هم جز مهمترین ابزار در جعبه ابزار خانگی به حساب می آید. انبر دست ها برای باز کردن مهره های سفت یا بریدن، لخت کردن و پیچاندن سیم ها کاربرد دارند. یک نوع کوچکتر از انبردست نیز دم باریک نام دارد که از آن برای کارهای ظریف تر استفاده می شود. انبردست یک ابزار بسیار کاربردی است که وجود آن در جعبه ابزارها ضروری دیده می شود.

چکش

از با اهمیت ترین و کاربردی ترین ابزارها چه برای خانه یا چه صنعت می توان چکش را نام برد‌.‌ شما برای نصب یک تابلو روی دیوار به چکش احتیاج دارید. هم چنین می توان از این وسیله استفاده های کابردی بسیار زیادی داشت. چکش ها نیز انواع مختلفی دارند که نوع سنگین تر و بزرگتر آن ها معمولا در صنعت استفاده می شوند. بعضی از چکش ها در طرف دیگر سر خود میخ کش داشته که بهتر است از این نوع برای جعبه ابزار خانگی استفاده کرد‌.برای خرید دسته بکس بر روی لینک کلیک کنید.

انبرقفلی

انبر قفلی نوعی دیگر از انبر است که وجود آن در جعبه ابزار خانگی به انجام بسیاری از کار ها کمک می کند. دو فک انبر قفلی را می توان به اندازه هر پیچی درآورد و سپس با پیچی که انتهای انبر قفلی وجود دارد فک را کاملا محکم کرد. اگر سر یک پیچ خراب شده یا اینکه بسیار محکم بسته‌ شده باشد، با استفاده از قابلیت قفل شدن انبر می توان نیروی بیشتری به آن وارد کرده و پیچ را باز کرد. برای تعمیر لوله های رادیات یا حتی باز کردن زیپ های سفید می توان از انبر قفلی مهمترین ابزار دستی در جعبه ابزار خانگی استفاده کرد.

کاتر

کاتر یک تیغ بسیار تیز به همراه یک دسته نگهدارنده است که وجود آن برای جعبه ابزار خانگی مهم تلقی می شود. با وجود کاتر شما به راحتی می توان موکت را با اندازه های مورد نیاز برای منزل خود برش بزنید. هم چنین می توان با استفاده از این تیغ درب جعبه هایی که‌‌ با‌چسب بسته شده را به راحتی برش داد و باز کرد‌‌. حتی اگر نیاز داشته باشید انواع صفحه های پلاستیکی یا پنل ها هم با کاتر بریده می شوند. برای خرید این وسیله باید در نظر داشت که حتما کاتر قفل دار تهیه شود. زیرا به امنیت کمک کرده و مانع از بریدن دست شما خواهد شد.

متر

از مهم ترین ابزار دستی در جعبه ابزار خانگی می توان متر را هم نام برد. متر ها انواع مختلفی دارند که نوع فلزی آن که قابلیت قفل شدن‌ را نیز دارد، معمولا برای استفاده در منزل یا صنعت در نظر گرفته‌ می شود. متر ها  ابزارهای بسیار کاربردی بوده که اندازه دقیق اشیا مختلف را به ما‌ می‌ گویند و در دقیق تر کار کردن به ما کمک می کنند.

تراز

تراز یکی از ابزار های بسیار ضروری در صنعت و خانه است که می تواند به سادگی نشان دهد که یک سطح افقی کاملا صاف است یا خیر. به عنوان مثال فرض کنید شما یک قاب را به دیوار به زده اید و صاف بودن یا به اصطلاح تراز بودن آن برای شما بسیار مهم است.

از این رو از تراز استفاده می کنید تا زاویه آن را روی ذیوار تشخیص دهید. ممکن است ابتدا تصور کنید که استفاده از این ابزار فقط برای بعضی از صنایع مختلف مورد نیاز است. اما با به کار گیری آن در منزل کاملا متوجه خواهید شد که وجود یک تراز در جعبه ابزار خانگی چقدر کاربردی است.

سخن پایانی

مهمترین ابزار دستی در جعبه ابزار خانگی ممکن است انواع مختلف داشته باشد. درواقع نمی توان گفت که فقط یک ابزار برای جعبه ابزار خانگی به عنوان مهمترین حساب می شود. بلکه مجموعه ای از ابزار های مختلف و کاربردی وجود دارند که می توان از آن ها در منزل استفاده کرد و بیشترین سود را برد. می توان از لیست موجود در این مقاله استفاده کرد و انواع ابزارهای مختلف برای یک جعبه ابزار خانگی را خریداری کرد و یک تعمیرگاه کوچک اما کاربردی برای خود در خانه به وجود آورد.

 

 

لینک مرجع https://abzarmall.com
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/yRgw
مطلب بعدی
جعبه ابزار چیست؟
نظرتان را بنویسید