علائم اختلال دلبستگی واکنشی

علائم اختلال دلبستگی واکنشی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
اختلال دلبستگی واکنشی یکی از انواع اختلالات مرتبط با آسیب و عامل استرس زا است . غفلت اجتماعی شدید یکی از علت های اصلی این مشکل است . شرایط غفلت اجتماعی اغلب در چند ماه اول زندگی کودکان مبتلا به اختلال دلبستگی واکنشی تشخیص داده شده اند . حتی قبل از این که این اختلال تشخیص داده شود علائم اختلال دلبستگی واکنشی بین 9 ماهگی و 5 سالگی به صورت مشابه مشخص می شود . با وجود این که در فرهنگ های سراسر دنیا رفتارهای دلبستگی مشابهی در کودکان خردسال شرح داده شده است . با این حال هنگام تشخیص اختلال دلبستگی واکنشی باید احتیاط لازم صورت گیرد . کودکانی که این مشکل دارند ممکن است تاخیرهای شناختی ، و تاخیرهای زبان داشته باشند . هم چنین بیماری های جسمی و سوء تغذیه شدید در آن ها دیده می شود .
در این مقاله به بررسی علائم اختلال دلبستگی واکنشی می پردازیم .





” علائم اختلال دلبستگی واکنشی بین 9 ماهگی و 5 سالگی به صورت مشابه مشخص می شود . “



علائم اختلال دلبستگی واکنشی
اختلال دلبستگی واکنشی که یکی از انواع دلبستگی در کودکان است ، در طفولیت یا اوایل کودکی با الگوی رفتارهای دلبسته به طور چشمگیری آشفته و از لحاظ رشدی نامناسب مشخص می شود که باعث می شود کودک به ندرت یا خیلی کم به طور ترجیحی به شخص دلبسته مانند والدین یا خواهر برادرها برای تسلی ، کمک ، محافظت و محبت روی آورد . ویژگی اصلی علائم اختلال دلبستگی واکنشی فقدان دلبستگی یا دلبستگی به شدت رشد نایافته بین کودک و بزرگسال است . این افراد وقتی ناراحت هستند ، برای کسب تسلی ، کمک ، محبت یا محافظت از جانب مراقبت کنندگان تلاش مداوم نشان نمی دهند . هم چنین کودکان مبتلا به این اختلال وقتی ناراحت هستند به تلاش های تسلی و آرام بخش مراقبت کنندگان فقط خیلی کم پاسخ می دهند . هم چنین این افراد توانایی تنظیم هیجان آن ها مختل است . این افراد در محیط های غیرعادی که فرصت برقرار کردن دلبستگی انتخابی ندارند بزرگ شده اند . این اختلال قبل از 5 سالگی شروع می شود . و کودک سن رشدی حداقل 9 ماهه دارد . و علائم اختلال دلبستگی واکنشی باید حداقل 12 ماه ادامه داشته باشد .



حتما بخوانید: مراحل دلبستگی در کودکان


شیوع اختلال دلبستگی واکنشی
شیوع اختلال دلبستگی واکنشی معلوم نیست . این اختلال در کودکان خردسال یافت می شود که توسط والدین مورد غفلت شدید قرار گرفته اند . با این  حال حتی در جمعیت کودکانی که به شدت مورد غفلت قرار گرفته اند ، این اختلال رایج نیست و در کمتر از 10 درصد این کودکان روی می دهد . 



” علائم اختلال دلبستگی واکنشی باید حداقل 12 ماه ادامه داشته باشد . “




سوالات متداول


1- اختلال دلبستگی واکنشی چیست ؟
اختلال دلبستگی واکنشی یکی از انواع اختلالات مرتبط با آسیب و عامل استرس زا است که در متن مقاله توضیح داده شده است .




2- علائم اختلال دلبستگی واکنشی چیست ؟
اختلال دلبستگی واکنشی در طفولیت یا اوایل کودکی با الگوی رفتارهای دلبسته به طور چشمگیری آشفته و از لحاظ رشدی نامناسب مشخص می شود که در متن مقاله علائم آن به طور کامل ارائه شده است .




3- شیوع اختلال دلبستگی واکنشی چه میزان است ؟
شیوع اختلال دلبستگی واکنشی به طور دقیق معلوم نیست ، این اختلال در کودکان خردسال یافت می شود که در متن مقاله توضیح و آمار آن ارائه سده است .

منبع : علائم اختلال دلبستگی واکنشی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/yYZz
نظرتان را بنویسید