تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
تمامی سهمیه های موثر در انتخاب رشته دکتری سراسری در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نیز تاثیر گذارند یعنی داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد هم در صورت دارا بودن شرایط ، از سهمیه های 5 و 25 درصدی ایثارگران ، رزمندگان و مربیان استفاده کنند با این تفاوت که متقاضیان استفاده از سهمیه مربیان باید حتما عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد باشند .




سهمیه های ایثارگران ، رزمندگان ، مربیان از جمله سهمیه های موثر در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 است . متقاضیان استفاده از این سهمیه ها باید در هنگام ثبت نام آزمون دکتری نوع سهمیه انتخابی خود را درج نمایند . پس از تائید نوع سهمیه هر داوطلب در گروه مربوط به سهمیه خود قرار گرفته و نسبت به افراد آن گروه سنجیده می شود . سهمیه های مذکور مستقیما روی تراز داوطلب تاثیر ندارد بلکه حدنصاب قبولی هر رشته محل را کاهش می دهد . در ادامه به مشمولان ، میزان و نحوه تاثیر سهمیه های 5 و 25 درصدی ایثارگران ، رزمندگان و مربیان در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 می پردازیم .





مشمولان سهمیه در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400
دارا بودن تمامی شرایط و ضوابط درج شده در دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد برای متقاضیان استفاده از سهمیه های ایثارگران ، رزمندگان و مربیان الزامیست . در ادامه شرایط مشمولان هر سهمیه را ذکر می کنیم :



 چه افرادی شامل سهمیه 5 درصدی ایثارگران می شوند ؟

 مشمولان سهمیه 5 درصدی ایثارگران (( جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آن )) ، (( همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه )) هستند .


​ چه افرادی شامل سهمیه 25 درصدی ایثارگران می شوند ؟

​ مشمولان سهمیه 25 درصدی ایثارگران (( همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر )) ، (( آزادگان و همسر و فرزندان آنان )) و (( جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان )) هستند .

​ چه افرادی شامل سهمیه رزمندگان می شوند ؟

​ متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان می بایست حداقل شش ماه سابقه حضور در جبه های دفاع مقدس از سال 1359 تا 1368 را داشته باشند . علاوه بر آن جهادگران داوطلب بسیجی دانشگاه ها نیز می توانند از سهمیه رزمندگان به عنوان سهمیه موثر در کنکور دکتری 1400 استفاده کنند .

​ چه افرادی شامل سهمیه مربیان می شوند ؟

​ اعضای هیات علمی ( مربی ) تمام وقت ( اعم از رسمی آزمایشی و رسمی قطعی ) و در استخدام رسمی دانشگاه آزاد اسلامی که دارای سه سال سابقه عضویت در هیات علمی دانشگاه باشند می توانند در صورت تمایل از این امتیاز به منظور پذیرش در دوره دکتری تخصصی بهره مند شوند .

بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد





میزان تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400
مطابق دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ، میزان تاثیر سهمیه در انتخاب رشته این دانشگاه به شرح زیر است :


25 درصد ظرفیت هر کدرشته محل مختص داوطلبان دارای سهمیه 25 درصدی ایثارگران و رزمندگان می باشد . ایثارگران 25 درصدی می بایست حداقل 70% نمره آخرین فرد ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه در گزینش آزاد و رزمندگان می بایست حداقل 80% نمره آﺧﺮﻳﻦ ﻓﺮد ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه در گزینش آزاد را کسب کنند .

5 درصد ظرفیت هر کدرشته محل مختص داوطلبان دارای سهمیه 5 درصدی ایثارگران می باشد . ایثارگران 5 درصدی می بایست حداقل 70% نمره آخرین فرد ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه در گزینش آزاد را کسب کنند .

10 درصد ظرفیت مازاد در هر کدرشته محل مختص داوطلبان دارای سهمیه مربیان می باشد . مربیان می بایست حداقل 80% نمره آخرین فرد ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه در گزینش آزاد را کسب کنند .

حتما بخوانید: ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد









نحوه اعمال سهمیه در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400
متقاضیان استفاده از سهمیه های ایثارگران ، رزمندگان و مربیان برای شرکت در انتخاب رشته دکتری آزاد 1400 ، موظف اند که نوع سهمیه خود را برای سازمان سنجش در حین ثبت نام مشخص کنند . در ادامه مدارک لازم برای تائید سهمیه داوطلبان در آزمون دکتری دانشگاه آزاد را ذکر می کنیم .

​ اعمال سهمیه ایثارگران :

متقاضیان استفاده از سهمیه 5 و یا 25 درصدی ایثارگران می بایست نسبت به تکمیل بند مربوطه در فرم ثبت نام اینترنتی اقدام نمایند و نیازی به مراجعه به سایت ایثار ندارند و در صورت تائید از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران ، در این آزمون در سهمیه ایثارگران گزینش خواهند شد .

​ اعمال سهمیه رزمندگان :

متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان ابتدا باید به یکی از ارگان های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا وزارت جهاد کشاورزی مراجعه کرده و فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان را تکمیل نمایند و در صورتی که اطلاعات آن ها توسط ارگان ذی ربط تایید شود کد 12 رقمی مختص داوطلب صادر شده و به آن ها تعلق خواهد گرفت که باید آن را در فرم ثبت نام دکتری وارد کنند .

 اعمال سهمیه مربیان :

متقاضیان استفاده از سهمیه اعضا هیات علمی میبایست از ارسال هر گونه مدرک به سازمان سنجش خودداری نمایند . مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد نسبت به استعلام وضعیت این داوطلبان از مرکز امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اقدام و در صورت تائید شرایط سهمیه مذکور برای آنان منظور خواهد شد .

اگر بعد از مطالعه این مقاله درباره تاثیر سهمیه آزمون دکتری ابهامی داشتید می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا بپرسید . همچنین برای اطلاع از رویدادهای آزمون دکتری 1400 و اخبارهای پیرامون این رخداد تحصیلی مهم به صورت دست اول و کاملا معتبر ، می توانید عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا شوید .

در ادامه بخوانید: انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد









سوالات متداول


1- متقاضیان استفاده از سهیمه های دکتری دانشگاه آزاد باید چه اقداماتی انجام دهند ؟
متقاضیان استفاده از این سهمیه ها باید در هنگام ثبت نام آزمون دکتری نوع سهمیه انتخابی خود را درج نمایند که چهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به متن مقاله مراجعه کنید .




2- چه سهمیه هایی در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد تاثیرگذار هستند ؟
داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد در صورت دارا بودن شرایط ، می توانند از سهمیه های 5 و 25 درصدی ایثارگران ، رزمندگان و مربیان استفاده کنند که جزئیات هز یک در متن مقاله ذکر شده است .




3- چه افرادی شامل سهمیه رزمندگان دکتری دانشگاه آزاد می شوند ؟
جزئیات مشمولان سهمیه رزمندگان دکتری دانشگاه آزاد در متن مقاله ارائه شده است .

منبع : تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lyp6
نظرتان را بنویسید