شرایط معلم شدن

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
شرایط معلم ابتدایی ، هنرستان و دبیرستان شدن برای همه یکسانه که یکی از این شرایط داشتن حداقل معدل دیپلم 14 برای داوطلباست . البته کسایی که این شرایط رو نداشته باشن یا از طریق کنکور پذیرش نشن می تونن از طریق ثبت نام آزمون استخدامی ، وارد حرفه دبیری بشن .




از بزرگترین وزارت خونه های کشور ، وزارت آموزش و پرورشه که بیشتر از یک میلیون کارمند و دبیر داره و در تمام کشور هم فعالیت می کنن و اکثر کارکنای دولت تحت نظر این سازمان فعالیت می کنن به همین افرادی که به دنبال حرفه معلمی هستن باید شرایطی که این وزارت تعیین کرده رو داشته باشن .

با اینکه از طریق تمام رشته های تحصیلی میشه برای حرفه دبیری از طریق کنکور اقدام کرد ، اما چندین روش دیگه هم برای ورود به این حرفه وجود داره که هر کدوم شرایط مخصوص به خودش رو داره. به همین خاطر توی این مقاله برای کسایی که هدفشون معلم شدنه ، شرایط معلم ابتدایی ، دبیرستان و هنرستان شدن به روش های مختلف رو معرفی کردیم . 





شرایط معلم شدن از طریق پذیرش از طریق کنکور سراسری
اگه از طریق کنکور سراسری برای معلمی اقدام می کنین باید بدونین که فقط دانشگاه تربیت معلم ، فرهنگیان و شهید رجایی این حرفه رو آموزش میدن . شرایط دبیر شدن از طریق کنکور به این شکله که بعد از قبولی در دانگشاه فرهنگیان و گذروندن 4 سال آموزشی می تونین فعالیت خودتون رو شروع کنین .

از جمله شرایطی که معلم باید داشته باشه تا بتونه در کنکور سراسری دانشگاه فرهنگیان و شغل معلمی رو انتخاب کنه داشتن سلامت جسمی و روانی و آمادگی روحی برای اجرای نقش معلمیه ، یک معلم باید ظاهر آراسته و بیان شیوا داشته باشه و از اون جایی که معلم ها با کودکان در ارتباط هستن باید از نظر سلامت روحی وضعیت مناسبی داشته باشه . بعد از اینکه این موارد بررسی شد و فرد شرایط لازم برای انتخاب رشته معلمی رو به دست آورد اون زمانه که شرایط معلم شدن رو داره.

خب پس علاوه بر این مسائلی که معرفی شد ، داوطلبا باید شرایط علمی لازم رو برای انتخاب این رشته در کنکور سراسری داشته باشن که در ادامه این شرایط رو گفتیم .



 اول اینکه فرد باید حداقل نمره علمی یعنی 6500 رو برای مجاز شدن به انتخاب رشته به دست بیاره .

 دوم اینکه حداکثر سن فرد باید 24 سال باشه

 معدل متوسطه فرد هم نباید کمتر از 14 نباشه .

بومی بودن در این روش ملاکه و مصاحبه اختصاصی هم خیلی مهمه . توی این مصاحبه باید صلاحیت های عمومی خودشون رو اثبات کنن . چون داوطلبا بعد از داشتن شرایط لازم و شرکت در کنکور باید بتونن فرایند مصاحبه دانشگاه فرهنگیان رو هم با موفقیت بگذرونن .

بیشتر بخوانید: رتبه لازم برای دانشگاه فرهنگیان











شرایط معلم شدن در هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش
شرایط معلم شدن در هنرستان مثل شرایط معلم شدن از طریق کنکور سراسریه ، یعنی داوطلبایی که دیپلم نظری فنی حرفه ای و یا کاردانش دارن و می خوان معلم هنرستان بشن باید بعد از گرفتن مدرک دیپلمشون ، در کنکور هنر شرکت کنن و بعد از داشتن شرایط لازم برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان و قبولی در فرایند مصاحبه این دانشگاه می تونن به عنوان معلم هنرستانی ها مشغول به کار بشن .

پس هنرستانی هم برای معلم شدن باید در کنکور سراسری شرکت کنن و با داشتن تمام شرایط لازم می تونن وارد این حرفه بشن که برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط ورود به حرفه معلمی می تونین مقاله زیر رو هم بخونین .

بیشتر بخوانید: شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان


شرایط معلم شدن از طریق آزمون استخدامی
اما اگه داوطلبا شرایط ورود به حرفه معلمی رو نداشته باشن و نتونن از طریق کنکور سراسری در این حرفه پذیرش بشن یک روش دیگه برای معلم شدن وجود داره اونم اینه که فارغ ‌التحصیل های رشته های مختلف ، در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنن .

یعنی شما برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید حداقل یک مدرک دانشگاهی داشته باشین . این آزمون هم معمولا نیمه دوم سال برگزار میشه و از بین متقاضیایی که امتیاز کافی رو کسب کردن با توجه به ظرفیت به مصاحبه دعوت میشن . مصاحبه و تایید صلاحیت علمی انجام میشه تا افراد مناسب این شغل رو جذب کنه .

 پس به طور کلی برای معلم شدن از طریق آزمون استخدامی چه شرایطی لازمه ؟



 برخورداری از سلامت جسمانی مورد تایید پزشک از نظر قدرت بینایی و قدرت شنوایی .

 گذروندن دوره یک ساله مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان بدون حقوق و مزایا مختص پذیرفته شدگان .

 پرداخت بخشی از هزینه های برگزاری دوره یک ساله مهارت آموزی . 

 شروع استخدام به صورت پیمانی هستش .

 ارائه مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن و مدرک ICDL در زمان ثبت نام و یا ارائه تعهد مبنی بر کسب مهارت های لازم و ارائه مدرک مربوطه تا قبل از آزمون جامع .

 شرط سنی 30 سال برای داوطلبا با مدرک فوق دیپلم ( کاردانی )

 شرط سنی 35 سال برای داوطلبا با مدرک لیسانس

 شرط سنی 40 سال برای داوطلبا با مدرک فوق لیسانس

 شرط سنی 45 سال برای داوطلبا با مدرک دکتری

در ادامه بخوانید : راهنمای استخدام آموزش و پرورش
اگه بعد از خوندن این مقاله باز سوال یا  ابهامی در مورد شرایط معلم ابتدایی ، دبیرستان و هنرستان شدن داشتین می تونین از کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو کمک بگیرین . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین .













سوالات متداول


1- برای ورود به حرفه معلمی چه شرایطی لازمه ؟
یکی از شرایط لازم برای ورود به این حرفه از طریق کنکور داشتن معدل دیپلم حداقل 14 برای داوطلباست که بقیه شرایط لازم در این مقاله گفته شده .


2- برای معلم ابتدایی شدن چه شرایطی لازمه ؟
داوطلبای که متقاضی حرفه معلم ابتدایی هستن باید از نظر سلامت روحی وضعیت مناسبی داشته باشن که بقیه شرایط لازم در این مقاله گفته شده .


3- داوطلبایی که شرایط معلم شدن از طریق کنکور رو ندارن باید چیکار کنن ؟
این داوطلبا می تونن از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای ورود به این حرفه اقدام کنن که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده .

منبع : شرایط معلم شدن
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lrnr
نظرتان را بنویسید