برای پلیس شدن چه رشته ای باید خواند

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو
برای پلیس شدن نیاز به انتخاب رشته ای خاص در دبیرستان نیست و از اونجایی که برای ورود به این حرفه فقط از طریق ثبت نام دانشگاه علوم انتظامی امین امکان پذیره داوطلبا صرفا با داشتن یک مدرک دیپلم می تونن برای ورود به حرفه پلیسی متقاضی بشن .




پلیس فردیه که مسئولیت اجرای قانون در کشور رو داره . پلیس ها از بین افراد جوان که آمادگی روحی و جسمی بالا دارن انتخاب میشن و علاوه بر تمرین های فیزیکی در زمینه های دیگه مثل اسلحه شناسی ، مردم شناسی ، علوم کامپیوتر ، رانندگی ، جرم شناسی و ... آموزش می بینن تا بتونن وظایفشون رو به درستی انجام بدن .

پذیرش در دانشگاه علوم انتظامی امین از راه های پلیس شدنه . این دانشگاه تنها دانشگاه افسری کشوره که وظیفش آموزش به افسران پلیس آیندست و از ابتدای ورود دانشجوهای افسری مزایای مختلفی در اختیارشون قرار میده ، به طوری که اون ها از همون ابتدا به استخدام نیروی انتظامی درمیان و انواع هزینه های تحصیلی و رفاهی ، خوابگاهی ، بیمه و خدمات درمانی ، وام مسکن و امتیازای دیگه دریافت می کنن . حالا در این مقاله راه های پلیس شدن از طریق دانشگاه امین و اینکه برای پلیس شدن چه رشته ای باید انتخاب کرد توضیح دادیم .





برای پلیس شدن چه رشته ای باید خواند
دانشگاه علوم نظامی امین که افسران پلیس آینده رو آموزش میده ، هر سال به وسیله آزمون داخلی خود دانشگاه ، نیرو جذب می کنه . این دانشگاه در حال حاضر 8 تا دانشکده مختلف به نام های فرماندهی و ستاد ، علوم فنون راهنمایی و رانندگی ، علوم اطلاعات و آگاهی ، علوم و فنون اداری و پشتیبانی ، علوم و فنون مرزی و مرکز آموزش بین‌المللی داره . این دانشکده ها هم شامل 31 گروه آموزشی با 23 تا رشته و 29 تا گرایشه که دانشجوها در تمام مقاطع تحصیلی از کاردانی گرفته تا دکتری تحصیل می کنن .

رشته هایی که در این دانشگاه در دوره کارشناسی تدریس میشه به 6 تا گرایش تقسیم میشن : مهندسی ، اطلاعات ، اداری و مالی ، ارتباطات انتظامی ، راهنمایی و رانندگی و خدمات و پشتیبانی .



 اما برای پلیس شدن چه رشته ای باید خواند ؟



سالای قبل یکی از راه های پلیس شدن در دانشگاه امین از طریق کنکور بود که در مقطع کاردانی از بین تمام کسایی که واجد شرایط بودن و در رشته های نظری یعنی ریاضی ، تجربی و علوم انسانی تحصیل کرده بودن دانشجو می گرفت و بعد از اینکه باهاشون مصاحبه می کرد به عضویت در نیروی انتظامی می رسیدن .

اما در حال حاضر این دانشگاه دیگه از طریق کنکور سراسری پذیرش نمی کنه و برای داوطلبا سوال پیش اومد که پس برای پلیس شدن چه باید کرد و از چه رشته ای باید وارد این حرفه شد ؟

چند سالیه که ثبت نام این دانشگاه مستقل شده و افرادی که متقاضی شغل پلیسی هستن باید از طریق مراجعه به سایت Police.ir که سایت نیروی انتظامی کشوره ثبت نامشون رو انجام بدن ، دانشگاه هم بر اساس نیازش از بین افراد واجد شرایط دانشجو می گیره .

ثبت نام دانشگاه علوم انتظامی امین برای ورود به حرفه پلیسی ، معمولا بین ماه های مهر و آبان انجام میشه و داوطلبا می تونن در صورت داشتن شرایط لازم برای پلیس شدن این ثبت نام رو انجام بدن .

 با خوندن مقاله زیر هم می تونین از راه های ورود به حرفه معلمی مطلع بشین .

بیشتر بخوانید: برای معلم شدن چه رشته ای باید خواند
البته هر فردی که می خواد در این دانشگاه ثبت نام کنه باید این نکته رو در نظر بگیره که پلیس بودن شغل حساس و خطرناکیه و باید حتما قبل از هر اقدامی تمام جوانب رو در نظر بگیره و برای آینده تحصیلی و شغلی خودش تصمیم بگیره .



 اما شاید سوالی که اکثر دانش آموزای نهم برای پر کردن فرم هدایت تحصیلی خودشون داشته باشن اینه که با انتخاب چه رشته ای در دبیرستان می تونم وارد حرفه پلیسی بشم ؟

برای ورود به حرفه پلیسی تنها داشتن مدرک دیپلم نیازه و محدودیتی در نوع دیپلم شما وجود نداره ، یعنی داوطلبا با دیپلم نظری ( ریاضی ، تجربی ، انسانی ) ، فنی حرفه ای و کاردانش می تونن برای پذیرش در این دانشگاه برای پلیس شدن اقدام کنن . پس اصلا نگرانی از این بابت نداشته باشین و رشته ای که علاقه بیشتری دارین رو برای انتخاب رشته نهم انتخاب کنین .



بیشتر بخوانید : راهنمای تکمیل هدایت تحصیلی در همگام











شرایط لازم برای پلیس شدن
برای هر حرفه ای نیاز به یک سری ویژگی های اخلاقی و رفتاری و مهارت های اکتسابیه ، این مهارت ها هم باعث میشن که فرد راحت تر بتونه در اون حرفه فعالیت کنه و به موفقیت برسه . از اونجایی که شغل پلیسی بسیار استرس زا و خطرناکه ، افرادی باید برای وورد به این حرفه اقدام کنن که :

بتونن  در شرایط مختلف آرامش خودشون رو حفظ کنن .

فردی که برای حرفه پلیسی اقدام می کنه باید ذاتا شجاع و جسور باشه 

از لحاظ جسمی و روحی هم قوی باشه تا هم از خود و هم از دیگران محافظت کنه .

یک فرد قابل اعتماد باشه تا دیگران بتونن مشکلاتشون رو بیان کنن .

این حرفه بسیار نیازمند کار گروهی و تیمیه و افراد باید توانایی تعامل بالایی هم داشته باشن .  

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در دانشگاه علوم انتظام امین می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام در دانشگاه علوم انتظامی امین
کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالای شما در مورد اینکه برای پلیس شدن باید چه رشته ای رو انتخاب کنین پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفتی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و برای انتخاب رشته دبیرستانتون از این کارشناسا کمک بگیرین .















سوالات متداول


1-   برای پلیس شدن کدام رشته بهتر است ؟
همون طور که در این مقاله توضیح داده شده ، همه چیز بستگی به علاقه خود دانش آموزا و داوطلبا داره چون صرفا داشتن مدرک دیپلم برای ورود به این حرفه لازمه .


2-   برای پلیس شدن چه رشته ای باید خوند ؟
برای پلیس شدن محدودیتی در انتخاب رشته دبیرستان وجود نداره که توضیحات بیشتر تو این مقاله داده شده .


3- برای پلیس شدن فقط باید از طریق کنکور اقدام کرد ؟
خیر . همون طور که در این مقاله گفتیم این حرفه دیگه از طریق کنکور سراسری پذیرش نداره و داوطلبا باید ثبت نام مجزایی برای اون انجام بدن .

منبع : برای پلیس شدن چه رشته ای باید خواند
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/kqmE
نظرتان را بنویسید