علائم اختلال آمیختگی اجتماعی بازداری نشده

علائم اختلال آمیختگی اجتماعی بازداری نشده
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
اختلال آمیختگی اجتماعی بازداری نشده یکی از انواع اختلالات مرتبط با آسیب و عامل استرس زا است  ویژگی اصلی اختلال آمیختگی اجتماعی بازداری نشده الگوی رفتاری است که رفتار نامناسب از لحاظ فرهنگی ، بیش از حد خودمانی را در رابطه با غریبه ها شامل می شود . این رفتار بیش از حد خودمانی ، محدودیت های اجتماعی فرهنگ را نقض می کند . قبل از این که کودکان از لحاظ رشدی بتوانند دلبستگی با والدین را تشکیل دهند . اختلال آمیختگی اجتماعی بازداری نشده به علت مشترک با غفلت اجتماعی ممکن است با تاخیرهای رشد ، مخصوصاً تاخیرهای شناختی و زبان ، رفتارهای قالبی و علائم دیگر غفلت شدید مانند سوء تغذیه یا مراقبت نامناسب روی دهد . با این حال علائم این اختلال اغلب حتی بعد از این که این علائم دیگر غفلت وجود ندارد ادامه می یابند . بنابراین معمولاً کودکان مبتلا به این اختلال علایم جاری غفلت را نشان نمی دهند . بنابراین علائم اختلال آمیختگی اجتماعی بازداری نشده را می توان در کودکانی دید که سابقه غفلت دارند و دلبستگی دارند یا دلبستگی آن ها به والدین از نوع آشفته تا ایمن گسترش دارد .
در این مقاله به بررسی علائم اختلال آمیختگی اجتماعی بازداری نشده می پردازیم .  






علائم اختلال آمیختگی اجتماعی بازداری نشده
علایم اختلال آمیختگی اجتماعی بازداری نشده شامل موارد زیر است .

الف - این کودکان الگوی رفتاری دارند که به صورت فعال به بزرگسالان نا آشنا نزدیک می شود و با آن ها تعامل می کند . و حداقل شامل دو مورد زیر است .
این کودکان کاهش یا فقدان خودداری در نزدیک شدن به بزرگسالان ناآشنا و تعامل کردن با آن ها دارند
این کودکان رفتار کلامی یا جسمانی بیش از حد خودمانی دارند .
این کودکان زمانی که از بزرگسالان مانند والدین خود دور می شوند حتی در محیط های نا آشنا دوباره نزد والدین خود بر نمی گردند .
این کودکان بدون شک یا تردید تمایل دارند با بزرگسالان ناآشنا فرار کنند .
ب - رفتارهای این کودکان به علت اختلال بیش فعالی کم توجهی نیست .
ج – کودک الگوی مراقبت ناکافی با حداقل یکی از موارد زیر را نشان می دهد .
این کودکان مورد غفلت یا محرومیت اجتماعی قرار گرفته اند به این شکل نیازهای هیجانی اساسی برای تسلی ، تحریک و محبت توسط بزرگسالان و والدین تامین نشده است .
مراقبت کنندگان این کودکان به صورت مکرر و پشت سر هم عوض شده اند ( مانند کودکانی که در پرورشگاه ها بزرگ شده اند ) به همین دلیل این کودکان فرصت تشکیل دلبستگی باثبات را نداشته اند
هم چنین این کودکان در محیط های غیرعادی که فرصت برقرار کردن دلبستگی های انتخابی را شدیداً محدود می کنند . مانند موسساتی که خیلی کودک دارند ولی تعداد مراقبت کنندگان خیلی کمی دارند .
چ – کودک سن رشدی حداقل 9 ماهه دارد .
د - علائم اختلال آمیختگی اجتماعی بازداری نشده باید حداقل 12 ماه ادامه داشته باشد .

حتما بخوانید: انواع اختلالات مرتبط با آسیب و عامل استرس زا




شیوع اختلال آمیختگی اجتماعی بازداری نشده
شیوع اختلال آمیختگی اجتماعی بازداری نشده معلوم نیست با این حال به نظر می رسد که این اختلال خیلی نادر است . و در اقلیت کودکان دیده می شود حتی در کودکانی که شدیداً مورد غفلت قرار گرفته اند و بعداً تحت مراقبت قرار می گیرند . یا در نهادهای پرورشی مانند بهزیستی بزرگ می شوند . در این جمعیت پر خطر ، این اختلال فقط در تقریباً 20 درصد کودکان روی می دهند . 



در ادامه بخوانید: اختلال دلبستگی واکنشی





سوالات متداول


1- اختلال آمیختگی اجتماعی بازداری نشده چیست ؟
اختلال آمیختگی اجتماعی بازداری نشده یکی از انواع اختلالات مرتبط با آسیب و عامل استرس زا است که در متن مقاله توضیح آن ارائه شده است .




2- علائم اختلال آمیختگی اجتماعی بازداری نشده چیست ؟
ویژگی اصلی اختلال آمیختگی اجتماعی بازداری نشده الگوی رفتاری است که رفتار نامناسب از لحاظ فرهنگی ، بیش از حد خودمانی را در رابطه با غریبه ها شامل می شود که در متن باقی علائم ارائه شده است .




3- شیوع اختلال آمیختگی اجتماعی بازداری نشده چه میزانی است ؟
شیوع اختلال آمیختگی اجتماعی بازداری نشده معلوم نیست با این حال به نظر می رسد که این اختلال خیلی نادر است که در متن توضیح ارائه شده است .

منبع : علائم اختلال آمیختگی اجتماعی بازداری نشده
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/E3RW
نظرتان را بنویسید