همه چیز در مورد اختلال ارگاسم زنان

همه چیز در مورد اختلال ارگاسم زنان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
در زندگی زناشویی رابطه جنسی یکی از نیازهای زن و مرد می باشد که زوجین باید به خواسته و نیاز طرف مقابل توجه کرده و ارزش قائل شوند . تا به حال شنیده اید که زنان تظاهر به ارگاسم می کنند ؟ از روش های به ارگاسم رسیدن زنان اطلاعاتی دارید ؟

آیا می دانید زن از رابطه جنسی با همسر خود چه انتظاراتی دارد ؟ آیا از ارگاسم و یا تظاهر به ارگاسم همسر خود باخبر هستید ؟ اختلال ارگاسمی در زنان به معنی ناتوانی زن در رسیدن به ارگاسم پس از مرحله تحریک جنسی می باشد ، که اغلب زنان به آن دچار هستند . این اختلال نه تنها در رابطه زناشویی بلکه در هنگام خودارضایی فرد نیز ممکن است رخ دهد .

زنان به دو صورت تحریک کلیتوریس ( clitoris ) و تحریک و دخول به واژن ارضا خواهند شد ، که البته لذت جنسی در دو حالت یکسان می باشد . طبق مطالعات انجام شده دانشمندان معتقدند حس رضایت زنان از سکس به صمیمیت و نزدیکی زن و مرد بستگی دارد .

در واقع برخی از زنان با دو روش نام برده ارضا نخواهند شد بلکه با ترکیب تحریک کلیتوریس و دخول و تحریک واژن توسط آلت تناسلی مرد به ارگاسم خواهند رسید . آیا از علائم ارگاسم زنان با خبر هستید ؟



از علائم اختلال ارگاسم در زنان چه می دانید
اگر زن در برخی از تجربه های جنسی خود به ارگاسم نرسد ، نمی توان اختلال ارگاسمی را تشخیص داد بلکه اختلال ارگاسمی در زنان با مشکل تجربه ارگاسم یا کم شدن زیاد احساسات ارگاسمی مشخص خواهد شد . در واقع تمام زنان مانند یکدیگر نیستند بلکه تنوع زیاد در نوع و شدت تحریک ارگاسم نشان خواهند داد .

آیا تمامی زنان از ارگاسم یک توصیف دارند ؟ آیا این حس در بین تمام زنان مشترک می باشد ؟ یا نحوه به ارگاسم رسیدن در تمامی زنان یکسان است ؛ نه اینطور نیست . در واقع می توان گفت توصیف های ذهنی ارگاسم در تمامی زنان متفاوت است .

حتما بخوانید: افزایش مهارت های ارتباطی با ازدواج
لازم به ذکر است بدانید که نه تنها نحوه به ارگاسم رسیدن زنان بلکه حس آن ها در فرصت های مختلف نیز متفاوت می باشد . همانطور که گفتیم اغلب زنان برای به ارگاسم رسیدن به تحریک کلیتوریس نیاز دارند اما برخی دیگر همیشه در زمان رابطه جنسی آلتی – واژنی به ارگاسم می رسند .

چطور می توان اختلال ارگاسم در زنان را تشخیص داد ؟ در واقع اختلال ارگاسمی در زنان باید در مدتی معین دائم بوده و فرد در هیچکدام از فعالیت های جنسی خود به ارگاسم نرسد . برخی از زنان به اختلال ارگاسمی اکتسابی دچار بوده و گاه ممکن است در خواب یا خودارضایی ارضا شوند .

از اختلال ارگاسم اکتسابی چه می دانید ؟ در واقع اغلب زنان ممکن در مواقعی خاص یا در دوره هایی از زندگی خود ارگاسم را تجربه نکنند که می توان گفت به اختلال ارگاسم اکتسابی دچار شده اند . آیا این اختلال اکتسابی ممکن است به شریک جنسی او مرتبط باشد ؟ خیر اینطور نیست .

زمانی که زنان به اختلال ارگاسم اکتسابی دچار خواهند شد ، در تمام موقعیت ها این اختلال را دارد و به معشوق خاص یا دیگر موقعیت های جنسی ارتباطی ندارد . البته لازم به ذکر است بدانید که زنان ممکن است به اختلال ارگاسمی موقعیتی نیز دچار شوند ، یعنی چه ؟

اختلال ارگاسمی موقعیتی به این معنا می باشد که زن تنها در یک موقعیت خاص یا با شریک جنسی خود به ارگاسم نمی رسد و اگر تغییر موقعیت دهد یا با فرد دیگری سکس کند ، ممکن است این مشکل وجود نداشته باشد .

از درصد زنان مبتلا به اختلال ارگاسم با خبر هستید ؟ آیا تمام زنان در طول روابط جنسی خود به ارگاسم خواهند رسید ؟ تحقیقات انجام شده نشان می دهد که تنها پنج درصد زنان ازدواج کرده بالای 35 سال هرگز به ارگاسم نرسیده  اند که البته بروز ارگاسم با افزایش سن ، بیشتر خواهد شد .

بیشتر بخوانید: از زودانزالی تا دیرانزالی زوجین چه می دانید
طبق تحقیقات کینزی ( Kinsey ) یک روانشناس بر تجربه ارگاسم زنان ، به این نتیجه رسیده است که 50 درصد زن ها در دوره نوجوانی توسط خودارضایی یا با عشق بازی با شریک جنسی خود به ارگاسم خواهند رسید ، بقیه زنان نیز که در جوانی تجربه نداشته اند ، در سن بالاتر ارگاسم را تجربه خواهند کرد .

آیا اختلال ارگاسمی در بین زنان مجرد شایع تر است یا متاهل ؟ در واقع اختلال ارگاسم دائمی در بین زن هایی که ازدواج نکرده اند ، شایع تر می باشد . البته تجربه رسیدن به ارگاسم در زنان بالای 35 سال و با توجه به کاهش عوامل روانی ، افزایش تجربه جنسی و یا هر دو بیشتر اتفاق خواهد افتاد .




شناسایی و شیوع اختلال ارگاسمی در زنان
تشخیص اختلال ارگاسمی به سادگی نیست ، اگر زنی در برخی از روابط جنسی خود به ارگاسم نرسد ، نمی توان به او اختلال ارگاسم را نسبت داد . در واقع تشخیص اختلال ارگاسم در زن باید او در 75 تا 100 درصد روابط جنسی خود ارضا نشود و این مشکل تا 6 ماه ادامه پیدا کند .

شیوع اختلال ارگاسم در زنان متفاوت بوده و بسته به عوامل گوناگون مانند فرهنگ ، سن ، فعالیت های جنسی ، شریک جنسی و غیره از 10 درصد تا 42 درصد می باشد ، البته فقط برخی از زنان از به ارگاسم نرسیدن خود شکایت دارند و برخی دیگر به آن اعتراضی نخواهند کرد .

خانم ها نگران اختلال ارگاسم نباشید ! تنها 10 درصد زنان اصلا ارگاسم را در طول عمر خود تجربه نمی کنند که البته اگر تحت نظر پزشک قرار داشته باشند قابل درمان است .

در ادامه بخوانید: با 5 عامل بروز مشکلات جنسی آشنا شوید




سوالات متداول


1- از مشکلات زنان در ارگاسم چه می دانید ؟
برخی از زنان ممکن است دچار اختلالات ارگاسمی شده گه در متن مقاله بیشتر در مورد آن توضیح داده شده است .




2- از علائم اختلال ارگاسم در زنان چه می دانید ؟
این اختلالات زمانی معین خواهد شد که زن ها برای مدتی معین دچار این اختلال شده باشند که در متن مقاله بیشتر توضیح شده است .




3- شیوع اختلال ارگاسمی در زنان چگونه است ؟
اگر خانم ها در 75 درصد از روابط جنسی خود ارضا نشده باشند و این اختلال تا 6 ماه ادامه داشته و در متن مقاله بیشتر توضیح داده شده است .

منبع : همه چیز در مورد اختلال ارگاسم زنان
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/5PWK
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر