طلاق زوجین را پیش بینی کنید

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
زوجین که با یکدیگر ازدواج می کنند در ابتدای زندگی با یکدیگر عهد می بندند که در زمان مشکلات ، سختی ها و گرفتاری ها کنار یکدیگر باشند اما آیا واقعا تمام آن ها می توانند بر سر پیمان خود بمانند ؟

زندگی زناشویی همیشه مثل روزهای اول با خوشی و خوشحالی سپری نمی شود ، زمانی به وجود می آید که افراد به دلیل مشکلات موجود در زندگی کم طاقت شده و مدام دچار مشکل می شوند . در واقع می توان گفت علت مشکل مهم نیست ، چگونگی رویارویی با مشکل بسیار اهمیت دارد .

متاسفانه زمانی می رسد که زوجین به دلایل مشکلات فراوانی در زندگی از جمله مشکلات اقتصادی ، خانوادگی ، فرهنگی و غیره حاضر نیستند دیگر کنار یکدیگر زندگی کنند . مشکلات زیاد در زندگی و عدم توانایی حل آن ها سبب می شود زن و مرد به جدایی و طلاق فکر کنند .

لازم به ذکر است بدانید دکتر جان گاتمن ( JOhn Gottman ) پس از مطالعات فراوان و تالیف کتب بسیار در حوزه زندگی زناشویی و ازدواج به این قدرت دست پیدا کرده که اگر زن و مرد چند دقیقه کنار او صحبت کنند ، متوجه خواهد شد که آن ها در آینده از هم جدا می شوند یا می توانند بار دیگر کنار هم زندگی کنند .



نشانه های طلاق زوجین
همانطور که گفتیم طی تحقیقات و مطالعات بسیار دکتر جان گاتمن در حوزه زوج درمانی و فعالیت زوجین به این نتیجه رسید که کدام رفتار ها هستند که نشانه از هم پاشیدن زندگی زوجین خواهد بود و این نوع رفتار ها را نشانه ای برای طلاق زن و مرد می داند که در ادامه برخی از آن ها را بیان خواهیم کرد .



زمانی که زوجین با خشونت و نفرت با یکدیگر صحبت می کنند
از اولین نشانه ای که می توان فهمید دیگر امیدی به زندگی زن و مرد کنار یکدیگر وجود ندارد ، طرز صحبت کردن آن ها با یکدیگر است . نحوه شروع صحبت کردن زوجین نشانه خوبی برای پیش بینی دوام ازدواج آن ها با یکدیگر یا جدایی است .

در نتیجه می توان گفت اگر یکی از همسران بحث را با تندی ، خشونت ، تحقیر و یا نفرت شروع کند ، سرانجام آن گفتگو بی شک شکست خواهد بود اما اگر زن یا مرد بحث را با یک شروع ملایم و آرام شروع کند می توان امید داشت که بحث نتیجه مثبتی خواهد داشت .

حتما بخوانید: مهارت هایی که باید قبل از ازدواج داشته باشید
اگر گفتگو آن ها بار منفی داشته باشد
گاه یک شروع با خشونت می تواند بحث را از حالت سازنده بودن آن دور کند و زوجین را به بیراهه بکشاند . اغلب بحث هایی که در ابتدا به بیراهه کشیده می شود در انتها نیز نتیجه مثبتی نخواهند داشت و زندگی مشترک را ویران کرده و سبب جدایی زن و مرد خواهد شد .

از جمله ارتباطات منفی زوجین که اغلب سبب جدایی خواهد شد می توان به انتقاد های بی جا و نادرست ، حالت تهاجمی گرفتن ، تحقیر کردن زن و مرد و ایراد های الکی گرفتن از همسر خود اشاره کرد . می توان گفت این تعاملات منفی آهسته آهسته وارد زندگی زناشویی شده و سبب ازهم پاشیدگی زندگی آن ها می شود .





زمانی که زن یا مرد سرکشی کنند
اگر یکی از طرفین از همسر خود سرکشی کند ، طرف مقابل بسیار حساس و رنجیده خاطر خواهد شد ، حتی اگر در ظاهر و لحظه ای عصبانی شده یا پرخاشگری کند . سرکشی کردن از همسر اغلب یک رفتار و واکنش لحظه ای می باشد اما به طرف مقابل یک شوک بزرگ وارد خواهد کرد .

گاه ممکن است زن یا مرد زمانی که همسرشان از آن ها سرکشی کردند ، خودشان را به حالت بی تفاوتی زده و توجهی به آن نکنند اما در خودشان می شکنند و اغلب به طلاق فکر کرده و از همسر خود جدا خواهند شد .



زمانی که زوجین تغییرات فیزیولوژیکی دارند
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد زمانی که عصبانی هستید از حالت منطقی خارج شده و سرکشی می کنید . البته تغییرات فیزیولوژیکی مانند افزایش ضربان قلب ، افزایش فشار خون یا ترشح آدرنالین در بدن شما اتفاق می افتد .

در صورتی که فرد دچار این تغییرات شود دیگر نمی تواند به گفتگو ادامه دهد و در نتیجه به صحبت های همسر خود نیز توجه نمی کند . در این هنگام دیگر توانایی حل مسئله را نداشته و واکنش های دفاعی از خود نشان خواهید داد .

زمانی که فرد از خود واکنش های دفاعی نشان می دهد ، تبدیل به یک فرد غیرمنطقی خواهد شد که رفتارهایی از جمله توهین کردن ، تحقیر ، انتقاد های بی مورد و غیره را انجام می دهد . در این هنگام نه تنها بحث و گفتگو نتیجه ای نداشته بلکه به شکست نیز ختم خواهد شد .


بیشتر بخوانید: با چه افرادی نباید ازدواج کرد


زمانی که تلاش های اصلاحی زن یا مرد شکست می خورد 
در برخی از مواقع ممکن است یکی از طرفین از دیگری آرام تر بوده و رفتار بهتری داشته باشد . در این حین او دست به تلاش های اصلاحی همچون عذر خواهی کردن ، لبخند زدن ، حرف زدن و هر چیزی که سبب آرام شدن شرایط شود می کند .

هر چند با وجود این اقدامات اصلاحی اگر یکی از طرفین سرکشی یا طغیان کرده باشد ، این اقدامات اصلاحی ناموفق خواهد بود . در نتیجه می توان گفت همسری که سرکشی کرده باشد این اقدامات اصلاحی را بی ارزش شمرده و به آن ها توجهی نخواهد کرد .



زمانی که زن و مرد خاطرات تلخی دارند
زن و مردی که تصمیم به جدایی می گیرند اغلب خاطرات خوبی در گذشته نداشته و به یکدیگر با دید منفی نگاه می کنند . طبق تحقیقات انجام شده زن و مردی که به همسرشان با یک دید منفی نگاه می کنند ، اغلب دوباره گذشته شان را بازبینی خواهند کرد .
بازبینی گذشته ، مرور خاطرات تلخ و منفی گرایی می تواند تاثیرات منفی و مخربی در زندگی حال و آینده فرد گذاشته و سبب از هم پاشیدن زندگی زوجین خواهد شد .

کلام آخر
در نهایت می توان گفت موارد گفته شده از علائم جدایی زوجین می باشد که البته در برخی از مواقع با وجود این نشانه ها زن و مرد از یکدیگر جدا نخواهند شد . لازم به ذکر است بدانید که همیشه جدایی بهترین راه حل نیست .

گاهی بخشش و گذشت در زندگی می تواند آرامش را دوباره به خانه برگرداند و بتوانید از جدایی و از هم گسیختگی زندگی خود جلوگیری کنید ؛ پس بدانید پیش از هر تصمیمی خوب فکر کرده و تمام جوانب را در نظر بگیرید .

در ادامه بخوانید: طلاق توافقی



سوالات متداول


1- چطور می توان طلاق زوجین را پیش بینی کرد ؟
برخی از زوجین به دلیل مشکلاتی که دارند رفتارشان نیز با یکدیگر تغییر کرده که می توان طلاق آن ها را پیش بینی کرد .




2- نشانه های طلاق زوجین چیست ؟
رفتار با خشونت و نفرت ، عصبانیت و غیره که در متن مقاله بیشتر توضیح داده شده است .




3- آیا خاطرات تلخ سبب جدایی زوجین خواهد شد ؟
بله برخی از افراد به دلیل گذشته تلخ و خاطرات دیگر نمی توانند به رابطه ادامه داده و طلاق می گیرند .

منبع :  طلاق زوجین را پیش بینی کنید
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/4O9V
نظرتان را بنویسید